Specialized vjerojatno nije prepustio slučaju činjenicu da je prvo predstavio baš svoj najtrofejniji bicikl u povijesti – Specialized Epic! Bicikl koji ima 96 pobjedinačnih pobjeda na najvažnijim natjecanjima u svijetu doživio je na izgled minimalne, ali detaljnijim uvidom drastične promjene.
Svi oni skeptici koji misle da Epic ne može biti bolji nego što je sada ponovno neće mirno spavati. Naime, Epic je uistinu bolji! Sa novom geometrijom i redizajniranim Brainom novi Epic najbrži i najsvestraniji XC bicikl na svijetu. Njegova pero laka rama nevjerojatna je kombinacija krutosti i čvrstoće i rama koja rezultira vrhunskim performansama, ponajviše učinkovitosti i brzinom. Nova geometrija u kombinaciji sa novom RockShox Brain suspenzijom od 100 mm hoda Epic čini nevjerojatno upravljivim biciklom u što sam se u potpunosti uvjerio.
Sa Epicom sam se imao prilike poprilično upoznati u njegovim ranijim izvedbama, međutim nikada Epic nije bio posložen kao sada! Moje divljenje zaradio je na usponima, ali ponajviše na izrazito tehničkim dijelovima staze i na onim dijelovima staze koje su prije svega namijenjene biciklima sa All-mountain ili pak Trail performansama.
Upravo zahvaljujući novoj geometriji i rami koja je rađena po principu Rider-First EngineeregTM tehnologije (op.a. koja je prvi put korištena kod izrade cestovnog modela Tarmac), suspenziji koja više nije FOX već Rock Shox, ali i njezinom spremniku koji je pomaknut iza stražnje osovine ovaj bicikl samo je dobio na stabilnosti i kvaliteti, odnosno reagiranju na neravnine.
Očito su u Specializedu na vrijeme spoznali potrebe današnjih biciklista koji se sve više suočavaju sa sve zahtjevnijim terenima i poboljšanjima na novom Epicu u ruke im dati bicikl koji će imati odgovor na sve zahtjeve. To je posebice vidljivo na utrkama Svjetskog Kupa ili Svjetskog Prvenstva gdje su staze brutalno zahtjevne. Iznimka nisu ni staze u Hrvatskoj u čemu ćemo se vjerojatno svi složiti.
Novi su Epic između ostalih predstavili i o njemu govorili Ned Overend (op.a. višestruki svjetski prvak) i Brian Gordon (op.a. product manager i prvak Amerike u disciplini maraton), ali i odgovorne osobe koje su razvijale Brain 2.0 suspenziju koja je itekako poboljšana i koja daje nevjerojatne rezultate i još bolji odaziv na neravnine baš zbog svog novog položaja i promjena koje je doživjela. Zanimljivo je da su sve promjene na muškim modelima Epica identične i na ženskim modelima Epica, s time da se ženski modeli naravno razlikuju u opremi (op.a. gripovi, volani, sjedala...), a prilagođen im je i rad vilice i suspenzije.
Kao što sam ranije i naveo bicikl me bez daha posebno ostavio na iznimno tehničkom XC krugu koji je sa svojim suradnicima osmislio upravo Overend i na kojem smo Epic mogli ispitati na gotovo svim vrstama podloge. Bez obzira vozio li bicikl po utabanoj šumskoj stazi, makadamu, ili pak oštrom kamenju, korijenju, srušenim balvanima i dijelovima stijena Epic nije pokazao ni trenutak slabosti. Vibracije koje su se tom prilikom javile bile su zanemarive u odnosu na težinu terena!
Zasluge za nevjerojatnu upravljivost i užitak vožnje na novom Epicu zasigurno treba potražiti u nekoliko detalja. Prije svega, razlog odličnom ležanju i vožnji po teškom terenu treba potražiti u izmijenjenoj geometriji. Ali, krenimo redom. Radi se o kombinaciji nekoliko promjena na biciklu. Primjerice, Epic dolazi sa kraćom lulom volana koja naravno ovisi o veličini bicikla i koja donosi još bolje i direktnije upravljanje. Svaki će biciklist pak imati isti osjećaj vožnje na bilo kojoj veličini bicikla baš zbog Rider-First EngineeregTM tehnologije koja osigurava istu razinu krutosti rame.
Kraća lula volana i smanjen kut nagiba prednjeg amortizera za 1,5 stupanj stvorio je pak agresivan kut od 69,5 stupnjeva, a zajedno su doveli do toga da je Epic još sigurniji u brzoj vožnji, na strmom i neravnom terenu. Svi oni koji misle da će takvo rješenje ovu cross-country jurilicu učiniti sporijom u krivu su. Testiranja i analize koje su nam predočili Specialized stručnjaci samo su potvrdili moj osjećaj koji sam imao vozeći Epic na raznim stazama! Epic je još izbalansiraniji, stabilniji, upravljiviji, ali i brži!
Posebno oduševljenje i konačna potvrda mog osjećaja na XC stazi uslijedilo je tijekom vožnje do hotela po trail stazi na kojoj sam razmišljao samo o jednom! Specialized Epic volio bi imati u svojoj garaži. Jednostavno, Epic je bicikl koji je korak ispred i koji nadilazi XC disciplinu! Dokaz mojoj tvrdnji je i izjava većine prisutnih novinara koji su sa mnom podijelili svoje oduševljenje!
Epic ćete moći kupiti u S-Works XTRDI2 i XX1 Eagle izvedbi, ili ćete se pak moći odlučiti za nešto pristupačnije karbonske izvedbe PRO, EXPERT ili pak COMP Carbon. Epic dolazi i u COMP aluminijskoj izvedbi, a kupiti ćete moći i S-Works rame pojedinačno.
Nova geometrija, 525 grama laška rama, svi karbonski modeli u kompletnoj karbonskoj izvedbi, SWATTTM oprema ili pak kompatibilnost sa pomičnim cijevima sjedala dovoljan su razlog da Epic i dalje bude najtraženiji bicikl na tržištu i „oružje“ kojim će se koristiti najbolji cross-country natjecatelji svijeta!
Photo: Biker