Imamo sve što želimo testirati i u Hrvatskoj, sve to dolazi nama isto kada i vani, naši uvoznici dobivaju aktualne modele onda kad su nam potrebni, proizvođači organiziraju lokalna predstavljanja i iskreno za odlaskom se nije pokazala potreba. Veliki brendovi su odustali od izlaganja, pa smo tako i mi kao veliki brend :D također prestali odlaziti.
Ali nakon par godina, eto nas opet na putu za Friedrichshafen na Eurobike. Ono što je drugačije ovaj put je definitivno način na koji smo otišli. Luksuzni apartman na 4 kotača, to je bio jedini uvjet da se uputimo, dosta nam je spavanja po šatorima, dosta nam je kiše jer ako ste čitali naše tripove na Eurobike, svaki put nas je dočekala kiša. Ovaj put također nije bio ništa drugačiji :D.
Osim što smo imali kamper koji nam je potpuno promijenio perspektivu kampera koje obilazimo na cesti, koji se vuku u kolonama i izgledaju dosadno :D. Ma ovo je novi svijet, novi doživljaj, put je postao zanimljiv. Cijelo putovanja smo prelomili u dva dana te smo noćili na jednom čarobnom jezeru u Austriji. Kamper je opremljen svim potrebnim da biste mogli nesmetano voditi normalan život na kotačima.
Kuhinja, kupaona, dva velika kreveta, mali dnevni boravak i tuš kabina. Odlična ekipa i još bolja zabava. Na putu smo samo gledali gdje ima koji zanimljivi i lijepi Kamp stop gdje ćemo stati, malo razgledati, pa pičimo dalje. Po dolasku smo parkirali u kamp, platili neku sitnu pristojbu za dva dana i krenuli u razgledavanje možebitnih noviteta za 2020.
Što reći ovaj puta o samom sajmu? Sajam se nije puno promijenio, ponuda brendova otkad su veliki nestali je manje-više ista. Kineskih proizvođača je sve više, sve su jači, ali tu su i neki bike proizvođači koji su kroz godine narasli i zauzeli mjesta na kojima su prije vrištali Giant, Specialized, Trek i još neki njima slični. KTM, Cube, Kreidler, Corratec i još neki veći su i dalje tu, jači nego prije, veći i još spremniji za “fight” s konkurencijom.
Ono što smo prije pisali da je e-bike segment koji je sve jači, ovaj puta bismo rekli da je to segment koji je na neki način preuzeo vodstvo u industriji. Neka naša predviđanja su da će e-bike zamijeniti klasični bicikl za koju godinu, a klasični bicikl će se voziti uglavnom u sklopu UCI natjecanja. Cijene će nužno morati pasti ako se želi aktivirati još veća prodaja u zemljama poput naše. Ali dogodit će se to, koliko god neki to smatraju besmislenim.
Toliko puta smo ponovili da je e-bike nešto sasvim drugo od onog kako ga “klasični hejteri” zamišljaju, da smo sami sebi već dosadni, ali očito ljudi kod nas nisu spremni na promjene. Kod nas je još uvijek crni bicikl najprodavaniji, pored tako lijepih boja i grafika koje se danas mogu naći, ljudi opet biraju crno. A toliko puta smo se vozili na vrištećim okvirima i reakcije su bile samo pozitivne.
Ove godine smo napravili crni Biker dres i postigli smo daleko veći interes nego za bijelim. Čak ni bijela nije dovoljno konzervativna da bi se ljudima svidjela. Stoga, apeliramo da izađete iz kolotečine, da napravite korak u nepredviđenom smjeru, da probate e-bike, da odaberete najšareniji okvir koji se nudi i naravno da vozite naš dres :D.
Eurobike je otkrio neke novotarije koje su nas svakako iznenadile, pa ćemo ih svakako uskoro spomenuti ;).
Photo: Biker