E sad se pitate zašto uopće čitam o automobilima kad mene zanimaju bicikli. E pa upravo ovo je bilo samo zagrijavanje rotora koji počinju svoje kočenje u biciklističkom svijetu. Tvrtka Kettle Cycles je upravo započela sa kampanjom u kojoj će na tržište kroz niz zanimljivih najava i prezentacija plasirati SICCC kočione rotore izrađene od karbonsko keramičke smjese. SICCC je skraćenica od Silicon Carbide, Ceramic and Carbon. U prijevodu bi to značilo Silikonski Karabit, keramika i karbon. Morat ćemo obraditi još malo taj prijevod, da i kod nas dobije neko tako mistično značenje. Do tada, da malo pojasnimo ulogu pojedinih materijala. Dakle Silikon i karabit se brinu za trenje, omogućavaju trenje u svim temperaturnim uvjetima. Keramika služi da održi dobru radnu temperaturu i spriječi pregrijavanje samog rotora, a karbon daje čvrstoću. Cijela kombinacija mmaterijala osigurava nama biciklistima rotor iznimne lakoće. !400 mm rotor teži smiješnih 40 grama. Jedan od osnivača je objasnio kako u ponudi postoje dva modela koja će ići na tržište. SFL jednodjelni (Super Feather Light ) koji će biti još i lakši, ali zato će biti znatno lakši i vaš novčanik kad se odlučite montirati tako nešto na svoj bicikl, dok će drugi biti izrađen od dva dijela što će značiti da se neće za cijeli rotor koristiti gore spomenuti ultra skupi materijal što će mu u konačnici sniziti cijenu, ali malo povećati težinu. Sve u svemu i jedna i druga izvedba bi trebale zalijepiti osmijeh na lice vozača što zbog lakoće, što zbog performanse. Za sada težine jednodjelnog rotora su 40 grama za 140 mm i 55g za 160mm, dok kod dvodjelnog 60g za 160mm i 75g za 180 mm. U planu je i proizvodnja 200mm, ali još se razrađuje projekt. Josh Gore i njegov partner Aaron Stephens koji su zaslužni za kompletan projekt također su osmislili i proizvodni proces koji će u početku planiraju nadzirati osobno kako bi osigurali kvalitetnu proizvodnju i školovanje budućih radnika. Sve procese izrade će odraditi sami osim završne obrade površine rotora koja omogućuje dobro trenje, za taj proces su odabrali vanjskog partnera koji je specijaliziran za taj zadatak.
Dečki kažu da je bio veliki izazov proizvesti odgovarajuće kočione pločice za takav rotor. Njihov kemičar je to nazvao dobrom avanturom i savršenom olujom kemijskih procesa kako bi prilagodili završne materijale nama biciklistima. Naime problem dolazi zbog trenja koje se razvija na višim temperaturama koje mora razviti rotor. Razvijanje temperature je trebalo izabciti kao uvijet obzirom da se na biciklu ne može postići one potrebne, pogotovo kod rotora koji su inertni u tom pogledu, kao što su ovi. Da bi izbjegli te uvijete morali su se poigrati sa smjesom kako bi dobili savršeni spoj.
Nakon testiranja u svim nama već poznatim uvjetima, velikih vrućina, mokrog i kišnog terena, blatnog i hladnog, kočnice rade svoj posao sa zanemarivim razlikama u jačini kočenja. Trošnost materijala je također zanemariva, tvrde proizvođači, a kao veliki "benefit" uloženog je i trajnost čvrstoće. Ovi rotori se neće savijati i pregrijavati te time stvarati „cvilež“ i neravnomjerno kočenje. Jedna stvar će odlaziti i trošiti se brže, a to su kočione pločice, ali kako kažu tvorci: „naši rotori i dalje pobjeđuju“.
Zvuk kočenja je kao kod oštrenja noža na brusnom kamenu ali znatno tiši... zvuči primamljivo, nadamo se da će se pojaviti uskoro i u našoj redakciji na jednoj probi J. Uglavnom, rotori Siccc će biti upotrebljivi za sve vrste bicikala, xc, dh, cyclolocross, cestovni i ostali.
Cijena rotora je prava recesijska, dakle moći će ju kupovati samo oni koji imaju više nego im treba i oni koji su preveliki zaljubljenici u taj način kretanja. SFL odnosno jednodjelni će koštati vani otprilike 1000 kn, dok će dvodjelni biti oko 800 kn. Cijene će varirati ovisno o veličini rotora i zemlji u kojoj će biti na tržištu.
Ruku na srce, a u tom je džepu i novčanik obično J, ako ste svaki dan na biciklu naći ćete načina da uštedite ;). Ako uzmete u obzir da prosječni pušač izgori 600 kn mjesečno, ovo je prava sitnica J.