Radi se o vilici koja radi uz pomoć spiralne opruge odnosno federa i opremljena je mehaničkim zaključavanjem. To doslovno znači da je za njeno zaključavanje i otključavanje potrebno ju rasteretiti. Dakle, siđete sa sjedala, promijenite stanje i potom nastavite. Budući da smo mi željni znanja i zanima nas kako jedna takva vilica izgleda iznutra, zamolili smo dečke da nas zovu na jedan od takvih servisa.
Cijena održavanja jedne ovakve vilice nešto je manja od same vilice pa se nameće pitanje isplati li se to. Mi smo još uvijek mišljenja da se isplati. Zašto? Primjerice, u trenutku kada se dogodi problem, baš taj model nije raspoloživ, cijena ugradnje nije iskazana pa servis više i nije toliko blizu samoj cijeni. Za primjer, servis vilice SR Suntour XCM košta 150 kuna, a nova vilica košta oko 400 kuna. Ugradnja će vas stajati barem 100 kuna, ako ne i više, ovisno o tome treba li prilagođavati duljinu steerera. Opet dolazimo do zaključka da je s njenim održavanjem moguće uštedjeti i do 400 kuna. Mišljenja smo da se takvo održavanje isplati. Idemo vidjeti što nas od radova čeka.
Prašnici na vilici izgledaju solidno i nema tragova masti na vanjskim dijelovima, što ukazuje na njeno dobro stanje. Dakle, ako napravimo servis, možda ju ovakvu zateknemo i dogodine. Sigurno ste imali prilike vidjeti takve vilice gdje su kromirani dijelovi prekriveni crnom i prljavom mašću. To znači da su prašnici popustili i da se mast koja pospješuje rad vilice kontaminirala. Takva mast više ne čuva vilicu nego ubrzava njeno propadanje. Budući da su ovdje oni ispravni, očekujemo da su i ostali dijelovi funkcionalni i nije ih potrebno zamijeniti, već samo rastaviti, dobro očistiti i staviti novu mast.
Sve mehaničke komponente nekog sustava, u ovom slučaju vilice, bicikla, potrebno je održavati prije nego dođe do bilo kakvih primjetnih promjena u radu jer one nagovještavaju postojanje problema koji više nije uvijek jeftino otkloniti. Ukoliko se držite nekih savjeta koje možete dobiti u servisima poput VivaSporta, vaš bicikl i njegove komponente imat će svijetlu budućnost.
Prvo smo rastavili vilicu tako da smo otpustili vijke s donje strane te oslobodili krunu od nogu vilice. Nakon toga, potrebno je rastaviti teleskopske cijevi koje se drže na kruni. S jedne strane je i sklop za zaključavanje pa valja biti oprezan kod redoslijeda rastavljanja i sastavljanja. Nakon što je vilica rastavljena možemo vidjeti kako se stvarno radi o vrlo jednostavnom sklopu s nekoliko osovina, oprugama i malo masti.
Lako je takvu predodžbu dobiti kada gledamo stručnu ekipu na djelu. Možda se ipak ne bismo sami odvažili na tako nešto ukoliko se baš ne radi o našoj vilici, a bicikl nam nije od presudne važnosti. Samo možemo reći kako je i na ovoj vilici servis Vivasport pokazao svoju spretnost i stručnost. Nije bilo viška dijelova, bespotrebne galame, neurednog stola, improviziranih alata i prljavih krpa. Ovdje je uvijek sve na nivou kakav očekujemo, a ipak još uvijek rijetko viđamo.
Nakon ovog, za njih rutinskog poslića, čekalo ih je puštanje u rad Fox-ovih vilica upravljivih elektromehaničkim prekidačima. Budući da se radi o vrlo ozbiljnoj opremi, potrebno je uključiti maksimalnu koncentraciju. U neobaveznom razgovoru doznajemo kako ćemo te vilice moći testirati na jednom od bicikala u vlasništvu ekipe iz servisa. Jedva čekamo…do tada, ako imate kakvih tehničkih pitanja obratite se dečkima!
Photo: Biker