Vjerojatno nisam bio jedini, ali srećom taj entuzijast, Marko Carević, nije odustao.
Cijela priča oko Marka i nastajanja Shovel branda izuzetno je zanimljiva i konstruktivna, pa nam je izuzetna čast predstaviti vam gospodina "Shovela".Biker: Pa, krenimo iz početka...
Marko: Priča počinje s konstantnim padanjem lanca, po velikim Osječkim brdima (smijeh), te sam odlučio proizvesti vodilicu koja bi spriječila padanje lanca. Kao prototip, prva vodilica je bila loša, ali sam gurao dalje. U rujnu 2014. godine otvaram firmu pod imenom Shovel.
Biker: Sjećamo se prototipa koji nisu mogli zadovoljiti estetski minimum, a onda je odjednom učinjen veliki iskorak u dizajnu...ubrzo izlazi prvi finalni proizvod?
Marko: Kako sam se upoznavao sa softwerskim paketom Solidworks, tako je dizajn i funkcionalnost vodilice rasla, te sada mogu reći da je prava vodilica nastala u obliku Eighty8Enduro vodilice, koja je naš najprodavaniji model.
Biker: Govorimo o sadašnjosti, što nam Shovel danas nudi?
Marko: Osim Eighty8 vodilice imamo još 7 drugih modela, od ležernog vozikanja do ultimativnog "shredanja" na najjačim svjetskim stazama poput Hardline. Također u ponudi imamo pulley-e za Sram mjenjače, 7 vrsta zupčanika, koji su prepoznatljivi po FAT/slim tehnologiji koja sprečava padanje lanca, s naravno Shovel dizajnerskim dodirom. Svi Shovel proizvodi su proizvedeni od najboljih materijala. Karbon i 7075 aluminij za backplateove, titanski grade V vijci i matice. Zahvaljujući tome imamo najlakše proizvode na tržištu, a opet dovoljno otporne za sve uvjete.
Biker: Uz malo nagovaranja, dobili smo ekskluzivu i saznali na čemu vrijedni Shovel-ovci rade...
Marko: Trenutno radimo na inovaciji ADDICT zupčanika za Sram pogone, radi se o "adjustable offsetu", gdje si vozač može sam podešavati chainline bez da mijenja pogon ili zupčanik. Ovu tehnologiju nema nitko u svijetu, a prva testiranja su prošla odlično, te smo jako ponosni.
Biker: Nekako nam se činiš suzdržan, ima li još zanimljivosti?
Marko: Trenutno radimo na jednoj inovaciji koja bi trebala uzdrmati tržište u pogonskom dijelu, te "release" očekujemo sredinom proljeća 2019, dok ćemo radne verzije poslati našim testnim vozačima. To je nažalost sve što smijem reći o novom proizvodu.
Kroz razgovor kužimo da "lik" zna što radi i da ima viziju...a ujedno nam nije žao što smo inzistirali na pikanterijama, jer dobili smo svjetske ekskluzive sa domaćim potpisom.Biker: Kakvi su planovi za 2019.?
Marko: Sljedeće godine ćemo imati Euro tour, te planiramo obići 5 bike parkova gdje ćemo prezentirati i testirati nove koncepte. Pokušavamo se ugurati na sva svjetska tržišta. Konkurencija je ogromna i nemilosrdna, ali čvrsto vjerujemo da ćemo kroz koju godinu imati većinu svjetskih tržišta pokrivenu sa Shovel proizvodima. Uz razvoj novih proizvoda, ne smijemo zapostaviti samu proizvodnju. Planiramo uzeti jedan veći stroj, koji bi omogućio veće serije, te proizvodnju novih, kompleksnijih proizvoda.
Biker: Znajući da je kvaliteta na prvom mjestu, a inovacije i žara vam ne manjka, uvjereni smo da uspjeh neće izostati. Kada smo se već dotaknuli testnih vozača, spomenimo i njih, s kim surađujete, koga sponzorirate?
Marko: Od sponzoriranih vozača imamo nekoliko u svjetskom kupu, Florent Payet- Voul Voul Racing team, te u ženskoj konkurenciji Marine Cabirou. Osim toga, imamo velik broj vozača na EWS, te Franu Liovića na domaćoj sceni, apsolutnog prvaka enduro i DH disciplinama.
Treba napomenuti da su kvalitetu Shovel proizvoda prepoznali u Giant Hrvatska, te Maxxis Hrvatska i podržali ovog entuzijasta sa početka priče, koji se polako ali sigurno profilira u pravog igrača na globalnoj sceni. Iskreno se nadamo da ćemo za sedam godina ugostiti Marka i slušati o problemima gradnje nove tvornice u Osijeku ;) Do tada nastavljamo pratiti ovu pozitivnu poduzetničko - biciklističku priču.
www.shovel.bike