www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
17. Travnja 2023.

Smiri vozača, a ne bicikl!

Smiri vozača, a ne bicikl!

Specialized Diverge SRT - Konačno uz novu filozofiju kreće nova era Gravela.

Sve je zasnovano na tome da se omogući vozaču udobnost i kontrolu dok se bicikl prepušta terenu na koji mora reagirati bez zadrške. Taj pristup je nešto novo ako uzmemo u obzir da se do sada radilo na tome da se umiri bicikl kako bi vozaču bilo udobnije na grubom terenu. Ovdje kao i kod cestovnjaka dolazi do naglaska na kontaktu bicikla s podlogom jer taj kontakt je na gravelu i cestovnom biciklu izrazito važan. Što je bicikl više na podlozi to vozač ima bolju kontrolu pri upravljanju. To se ne može reći za neke druge discipline bicikliranja gdje se često skače i koristi tehnike u kojima gubitak trakcije znači prednost odnosno način na koji se savladava određeni teren.ETSC9533.jpg (198 KB)

Kod Gravela je sve u trakciji i kontaktu s podlogom i bez dobre trakcije Gravel je doista teško voziti i održavati brzinu i kontrolu. Potrebna je vještina za brzu gravel vožnju po zahtjevnom brdskom terenu. Ovdje ne govorimo o dugim makadamskim glatkim stazama već nešto zahtjevnijim brdskim terenima.ETSC9212.jpg (140 KB)

I što je odgovor izu Specialized-a. Diverge SRT koji dobiva stražnju suspenziju sjedala, dakle okvir je i dalje krut, a sjedalo postaje udobnije te vam omogućuje da ostanete sjediti kada bi htjeli ustati jer dolazi gruba i neravna dionica. Ova ideja je jednim dijelom došla iz prednje suspenzije upravljača koja kod Diverge-a više nije novost i s tom su idejom pristupili stražnjoj. Upravljač ima suspenziju kako bi smanjili udarce na ruke te time povećali udobnost i dali vam priliku da smireno kontrolirate bicikl koji pod vama prelazi zahtjevan i izazovan teren. Diverge STR_0713223085.jpg (96 KB)Sada su to napravili i sa cijevi sjedala koja se pomoću suspenzije giba naprijed nazad ovisno o terenu na kojem se nalazite te pokretima koje izvodite. Time ste vi stabilniji i teren koji je pod vama se prenosi na bicikl, ali ne i na vas. D, to je ideja, u praksi je to nešto manje izraženo i naravno da ćete osjetiti promjenu terena i kamenjar po kojem jurite ćete osjetiti kao grubi zahtjevni dio vožnje, ali daleko manje nego na Gravel-u koji je u potpunosti rigidan i krut te prenosi baš svaki udarac na vaše tijelo.FINAL_PROTOTYPE_DETAIL_2.jpg (114 KB)

Ovim pristupom se postiglo nešto puno više od same udobnosti i kontrole bicikla. Reaktivnost potiska na pedale, krutost i težina okvira te performanse samog bicikla koje ostaju netaknute. Kad ste na biciklu koji ima stražnju i prednju suspenziju, jedan velik dio energije odlazi na propadanje bicikla prilikom pedaliranja gdje svaki okret pedala ima manju iskoristivost i gubi se kroz rad suspenzije koju ne možete nikad ukrutiti kao što je krut okvir bez suspenzije. Ovdje se radi baš o tome, ovo je okvir bez suspenzija te je apsolutno krut, a suspenzije su tu da stvore udobnost isključivo za vozača. Prilikom pedaliranja nema gubitka energije na rad same suspenzije okvira. Bicikl je čvrsto na podlozi i okvir je krut.

Ovime se postiglo da okvir teži svega 1050 grama, a da ima suspenzije koje će vam omogućiti da se vozite duže i dalje te da pritom uživate više. Bez bolnih zglobova i žuljeva.DIVERGE_FINAL_STR_PROTOTYPE_PROFILE.jpg (74 KB)

20mm hoda sprijeda i 30mm straga omogućit će udobnu vožnju dok će bicikl reagirati na potisak pedale kao da se radi o cestovnjaku.

47mm gume na 700c kotačima i 2.1” na 650B kotačima omogućuju da se vozite na mesnatim gumama koje možete držati na nešto nižem tlaku i dodatno povećati trakciju i udobnost. U okvir je uklopljen SWAT pretinac za rezervnu zračnicu i osnovni alat koji vam je potreban tako da na vožnju krećete sa minimalnom prtljagom na leđima.ETSC2382.jpg (321 KB)

U odnosu na klasični Diverge model, STR je u geometrijskom smislu ipak nešto drugačiji. To su minimalne razlike, ali su razlike koje ga čine jedinstvenim. BB je niži za 5 milimetara kako bi se dobilo dodatnog prostora za šire gume. Chainstay je dužu za 4 milimetra te je cijev sjedala za pola stupnja strmija u odnosu na klasični Diverge.
Svaki Diverge STR dolazi sa dvije opcije stražnje suspenzije kako bi budući vozač mogao podesiti Diverge baš po svojim preferencijama. U ponudi postoji čak devet opcija frame post-ova od kojih će zasigurno svatko naći onaj koji mu najviše odgovara.ETSC9589.jpg (313 KB)Post koji se postavlja na okvir također ima na sebi postavke krutosti koje se može podešavati za vrijeme same vožnje.DIVERGE_STR_FSR_LAYDOWN_VERTICAL.jpg (43 KB)

Pored krutosti, postoji i postavaka kojom se brzinom vraća cijev sjedala u nultu točku, isto kao i kod suspenzija okvira.

Na Diverge STR se može postaviti i podesiva cijev sjedala kako bi za vrijeme vožnje mogli dizati i spuštati cijev sjedala kao na brdskim trail modelima.

6 milimetra je prostor koji ostaje ukoliko ste se odlučili na 2.1 gume na 650B kotačima. Sasvim dovoljno da blato koje se nakuplja za vrijeme vožnje može otpasti i ne gomila se na okviru.

S-Works Diverge STR na kotačima i tubeless sistemu bez pedala teži svega 8.5 kilograma dok su Pro i Expert modeli nešto teži 8,9kg te 9,5kg. Sve u svemu, impresivno :).

Na Diverge STR možete postaviti blatobrane te nosače tereta i time Diverge postaje idealan za duga istraživačka putovanja.ETSC8532.jpg (179 KB)

Diverge STR je nešto novo i moglo bi se reći da je ovo Gravel koji više ne mora biti drugi ili treći bicikl već jedan za sve. Sve to naravno ako volite Dropbar upravljače i važna vam je brzina prije svega.

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh