www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
01. Veljače 2017.

Smjernice za zimsku vožnju

Smjernice za zimsku vožnju

Trenažer je samo jedan od hvale vrijednih dodataka za treninge zimi. Biker vam olakšava i donosi niz korisnih savjeta koji će vam, nadamo se, koristiti!

Nalazimo se u bazi, intenzitet je relativno nizak, a ekstenzitet dovoljan da nas ne iscrpi predugim dužinama. Na taj se način sigurno “izgrađujemo” da kasnije kad zatopli budemo spremni i zdravi za sve one lijepe vožnje koje nas čekaju.

Smjernice za zimsku vožnju slika 1

Kada je temperatura manja od 5 stupnjeva, vožnju izbjegavamo. Razlog je taj što je vrlo teško održati optimalnu temperature tijela na tako niskim temperaturama. Bez obzira na dobru zimsku opremu, vožnja na toj hladnoći prestaje biti ugodna te ih stoga izbjegavamo. Godina je dovoljno duga da se izvede dovoljan broj kvalitetnih vožnji bez da pritom riskiramo neku bolest.

Bolja opcija je vožnja uzbrdo s MTB biciklom, no uz oprez i pridržavanje nekoliko pravila. Slojevito se obući što vam tijekom vožnje uzbrdo kada je manja brzina daju mogućnost skidanja viška robe sa sebe, te oblačenja i utopljenja čim dođete do željenog cilja. Također je preporuka da takva avantura ne traje duže od 3h. Naravno, kao odličnu zamjenu uvijek imate planinarenje.

Smjernice za zimsku vožnju slika 2

Naša preporuka za dugoročnu upotrebu: Trenažer Elite Mag Force Elastogel

TRENAŽER

Kao i kod sve opreme cijena nosi kvalitetu te se nešto malo skuplji modeli više isplate. Budući da se radi o “spravici” koju ćete vrlo vjerojatno koristiti jedan duži bez da ju morate servisirati, bolje je uložiti malo više u startu pa biti miran godinama. Za napredne, u zadnje vrijeme postali su hit interaktivni modeli koji vam automatski nude povezivanje s kompjuterima, posebne aplikacije, bolje simuliraju opterećenja jer se doziraju preko struje, nude vjerniju simulaciju vožnje uz brdo i još pregršt funkcionalnosti. Tako vam virtualni programi poput Zwifta uz online povezivanje vožnju u zatvorenom čine itekako zanimljivom. Kako na trenažeru bicikl vozite na mjestu što je najčešće jako dosadno, uz ove programe osjećate se kao da vozite u društvu i vrijeme doslovno proleti.

U zadnje vrijeme njegovoj su popularnosti pogodovali virtualni programi poput Zwifta, koji vam uz online povezivanje otvaraju vrata virutalnom svijetu koji vožnju u zatvorenom čine itekako zanimljivom. Kako na trenažeru bicikl vozite na mjestu što je najčešće jako dosadno, uz ove programe osjećate se kao da vozite u društvu i vrijeme doslovno proleti.

Smjernice za zimsku vožnju slika 3

Preporuka za napredne: Trenažer Tacx VORTEX Smart T2180

VAŽNA NAPOMENA ZA TRENINGE U ZATVORENOM

Hidracija na prvom mjestu! Vozite u prozračnim prostorijama kako biste što više smanjili prekomjerno znojenje. Pazite da takve vožnje ne traju duže od 1:30 do maksimalno 2 sata. Naime, prekomjerno znojenje koje ne možete zaustaviti može napraviti više štete nego koristi, a u sat i pol se da složiti toliko napredan intenzivan trening da vam stvarno nije potrebno višesatno mučenje. Nakon trenažer treninga pravilo kao i nakon svake vožnje je dobro se istegnuti kako biste opustili mišiće i donekle ubrzali proces regeneracije mišića tj. organizma.

Smjernice za zimsku vožnju slika 4

TRENING NA TRENAŽERU

Evo primjera treninga koji je dovoljno dinamičan i uz društvo ili muziku proći će vam nevjerojatno brzo. Za potpunu kontrolu i praćenje treninga poželjno je imati pulsmetar, te brojač okretaja pedala (kadence), no ukoliko ih nemate, odradite po osjećaju.

Trajanje 1:20

 

Opis

 

 

Zagrijavanje (15 min)

Umjereno pedaliranje nižeg intenziteta. Imate li pulsmetar, održavajte puls na cca 130-140

 

10 min

 

5min

Broj okretaja slobodno po želji

1 min – 90 okretaja (kadenca) ili po osjećaju “sporo” pedaliranje

1 min – 100 okretaja (malo brži okretaji)

1 min – 90 okretaja

2 min – 100 okretaja

Pauza (1-2 min)

 

Kratka pauza

 

Glavni dio treninga

(45 min)

Intervali s doziranim opterećenjem 90-95% od granice aerobno/anaerobnog praga (većini populacije je to između 155-165 otkucaja. U pauzama između intervala, puls bi trebao pasti na 110-120 otkucaja i laganim okretajima ga držati pod kontrolom. Po potrebi možete i potpuno stati i napraviti kratko istezanje

 

12 min

4-5 min

12 min

4-5 min

12 min

Interval na pulsu 155-165

Pauza (puls 110-120)

Interval na pulsu 155-165

Pauza

Interval na pulsu 155-165

Hlađenje

(15-20 min)

Rashlađivanje s fokusom na okretajima. Napravite par dionica niskog intenziteta i visokih okretaja.

 

5 min – kadenca 90 okretaja

2 min – kadenca 100 okretaja

5 min – kadenca 90 okretaja

2 min – kadenca 100 okretaja

Photo: Tacx

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh