www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
06. Travnja 2020.

Socijalno distancirani trening :)

Socijalno distancirani trening :)

 

Niz korisnih savjeta koji će vam, nadamo se, koristiti!

sada se trenutno možemo samo održavati da kasnije kad izađemo na vožnju, možemo odraditi neku od omiljenih ruta bez većeg napora.

 

Povoljna situacija s Covid-19 virusom u Hrvatskoj u odnosu na druge zemlje bi se mogla pripisati relativno osvještenom dijelu stanovništa koje pazi na distanciranje. Ali nerijetko viđamo neodgovorne kako se u "rojevima" kreću po ulici, kašlju, smiju se i brbljaju bez maski kada se to najmanje od ljudi očekuje. Neki su pak dočekali ovo kao državni praznik, pa su više vani nego ikad prije, idealna prilika za igru u parku s dijecom pored žutih traka koje su s razlogom postavljene. Isto tako je i sa vožnjom bicikla. Niste se "distancirali" tako da pedalirate jedan iza drugog na metar do dva, zadihani. Kako bi to protumačili? Pa ukratko, neka onaj ispred ima virus i diše punim plućima, vi iza njega udišete baš taj virus također punim plućima i dalje je priča sad već poznata, na taj način se danas ne može funkcionirati. Apeliramo na svijest o tome, pa ćemo prije isplivati iz ove krize u kojoj smo se našli. Predlažemo da ste na vožnjama sami. Smanjite intenzitet treninga. Jedan od odgovora kako trenirati, a biti odgovoran je u trenažerima, drugi je u solo treninzima na otvorenom, o tome ćemo u narednim prilozima. Ovaj smo posvetili trenažerima.

 

Naša preporuka za dugoročnu upotrebu:image.jpg (80 KB)

TRENAŽER

Kao i kod sve opreme cijena nosi kvalitetu te se nešto malo skuplji modeli više isplate. Budući da se radi o “spravici” koju ćete vrlo vjerojatno koristiti jedan duži period bez da ju morate servisirati, bolje je uložiti malo više u startu pa biti miran godinama. Za napredne, u zadnje vrijeme postali su hit interaktivni modeli koji vam automatski nude povezivanje s kompjuterima, posebne aplikacije, bolje simuliraju opterećenja jer se doziraju preko struje, nude vjerniju simulaciju vožnje uz brdo i još pregršt funkcionalnosti. Tako vam virtualni programi poput Zwifta uz online povezivanje, vožnju u zatvorenom čine itekako zanimljivom. Kako na trenažeru bicikl vozite na mjestu što je najčešće jako dosadno, uz ove programe osjećate se kao da vozite u društvu i vrijeme doslovno proleti.

Za one modele koji nisu tako napredni, predlažemo da se pozicionirate ispred Tv-a i nabacite neku seriju ili dobar film. Podesite dužinu trajanja treninga trajanju jedne epizode ili nekog filma ;). Na taj način ćete odraditi tri u jedan :), voziti, trenirati i odgledati neku seriju ili film, pa vam ostaje još dosta vremena za čitanje, slaganje legića s klincima ili prepucavanja sa susjedima. Predlažemo u ove toplije dane da imate otvoren prozor ili prozračujete za vrijeme treninga, da ne podišete zrak ostalim ukućanima :).

 

99376-00-d-162702.jpg (57 KB)

VAŽNA NAPOMENA ZA TRENINGE U ZATVORENOM

Hidracija na prvom mjestu! preporučamo barem jedan bidon izotoničnog napitka za vrijeme treninga koji je potrebno da popijete. Nemojte se čuditi ako će tijelo tražiti i više. Vozite u prozračnim prostorijama kako biste što više smanjili prekomjerno znojenje. Pazite da takve vožnje ne traju duže od jednog sata i nekih dvadeset minuta. Naime, prekomjerno znojenje koje ne možete zaustaviti može napraviti više štete nego koristi, a u sat i dvadeset se da složiti toliko napredan intenzivan trening da vam neće trebati više. Nakon trenažer treninga pravilo kao i nakon svake vožnje je dobro se istegnuti kako biste opustili mišiće i donekle ubrzali proces regeneracije mišića tj. Organizma. Na ovako dugom treningu možete pojesti i neku čokoladicu ili neki energy bar jer će tijelo tražiti.

PROSTOR

Ukoliko živite u manjem stanu, potrebno je organizirati se s ukućanima, da nikome ne smetate, a da odradite dobar trening, isto tako predlažemo da na pod na kojem tenirate stavite podlogu na koju ćete staviti trenažer, podloga-za-trena-er-elite-keindl-sport-bicikli_5821a29f18ece.jpg (43 KB)kako bi izbjegli oštećenja na podu i smanjili buku koju bi susjedi mogli primjetiti. U ovo vrijeme ljudi ipak imaju više razumjevanja, tako da vam nitko neće zamjeriti zujanja i ostale zvukove za vrijeme treninga, sve za dobar cilj ;). Ono što također predlažemo ako imate, da stavite neki ventilator ispred sebe da vas lagano hladi za vrijeme vožnje i simulira neku vrstu otvorenog prostora u kojem sada rijeđe boravima jer pazimo na socijalno distanciranje.

Nisu vremena da se gradi kondicija, sada je vrijeme da se održi forma i da se ne nakupe nezdravi kilogrami na vagi, kako bismo mogli krenuti s pravim treninzima kad izađemo iz "kaveza" stoga se probajte toga i držati. Iscrpljivanje trenutno nije pametno jer vam time pada imunitet. A znamo zašto je on važan, ako ne znate, nemojte se niti upuštati u treninge.22713-155292518509.jpg (61 KB)Ovo sve je primjenjivo i na sobnom biciklu, možda ćete morati malo više kemijati s postavkama da dobijete nešto slično, ali sve se svodi na okretanje pedala. Ono što je kod trenažera dobro je da je ipak tiši od trake za trčanje i nekih drugih kondicijskih sprava pa time trenutno i upotrebljiviji.

Još jedna od preporuka trenažera.6665-0-full-t2900_tacx_flux-smart_inuse_back-right_interactive_direct_drive_best_price_indoor_trainer_gallery-711x400-118.jpg (192 KB)

VALJCI

Pored spomenutih trenažera, tu su još i valjci, to su sprave na koje se popnete biciklom i simuliraju pravi osjećaj vožnje, preporučljivo za one koji imaju garažu i veće prostore. Sistem je sličan, ali vaš bicikl, ukoliko se radi o cestovnom je isti, ne treba ništa dodatno osim valjaka i bicikla. Za one koji imaju prostora, ovo je svakako nauvjerljivji osjećaj vožnje bicikla gdje je potrebno držati i ravnotežu. Pored toga je važno napomenuti da sami početak treniranja na valjcima zna biti malo kompliciran dok se ne uhodate i ne shvatite kako se popeti na bicikl dok je na valjcima :). I valjci mogu biti smat :) odnosno pamteni, ti su malo skuplji od ovih koje smo predložili. Ali sve možete nadomjestiti s ciklokompjuterom i pametnim satom ;). arion-roller-elite-lightweight-training-tool-1_561b6505955c5.jpg (235 KB)

TRENING NA TRENAŽERU

Evo primjera treninga koji je dovoljno dinamičan i proći će vam nevjerojatno brzo, a savjetujemo da to u ovo vrijeme bude i maksimalni vremenski trening koji radite u danu. Za potpunu kontrolu i praćenje treninga poželjno je imati pulsmetar, te brojač okretaja pedala (kadence), no ukoliko ih nemate, odradite po osjećaju. tabela trening.jpg (152 KB)

 

 

 



 

 

 

Na vrh