www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
14. Listopada 2019.

Specialized Chisel Comp 2020. - prvi pogled

Specialized Chisel Comp 2020. - prvi pogled

Svi bi mi željeli voziti bicikle s najboljom i najlakšom opremom i dijelovima, bicikle koje gledamo na najznačajnijim svjetskim utrkama i po kojima slinimo u raznim časopisima ili pak na raznim internet portalima.IMG_8670 (Copy).jpg (60 KB)

Unboxing i slaganje

Takve želje nažalost imaju svoju cijenu koju ne mogu platiti baš svi. Posljednjih pak godina cijene bicikala kontinuirano rastu pa je teško za očekivati da će prosječan stanovnik Hrvatske za bicikl izdvojiti sedam, osam ili više tisuća eura. Osim ako nema baku u Americi ili pak apartmane na Stradunu. Velika većina biciklista prisiljena je tako voziti jeftinije bicikle koje potom često poboljšavaju boljom opremom i dijelovima ne bi li se što više približili biciklu svojih snova.

IMG_8669 (Copy).jpg (42 KB)

Biciklistička industrija međutim ne spava. Iz godine u godinu većina najjačih igrača na tržište izbacuju model koji ruše određene stereotipe i koji nas tjeraju da mijenjamo svoje navike i uobičajeno ponašanje. Naravno, tehnologija i materijali koji se pojavljuju u tome im uvelike olakšavaju pa se stoga ne treba previše čuditi kada ispred sebe ugledate primjerice Specialized Chisel Comp bicikl. O tom smo modelu u Bikeru pisali još 2017. godine kada smo u Americi prisustvovali njegovoj svjetskoj premijeri stoga se više nećemo ponavljati već ćemo iznijeti svoje prve dojmove o redizajniranom modelu koji nam je stigao na jednogodišnji test.

IMG_8666 (Copy).jpg (54 KB)Na prvi pogled
Radi se naizgled o potpuno "retro look" biciklu koji je, kad se malo zagrebe ispod površine, sve samo ne to. Poprilično jednostavna linija rame uz izostanak prekomjerne količine grafika na istoj i na kilometre upečatljivom plavom bojom ne otkrivaju što ovaj bicikl uistinu skriva ispod svoje kože. Interno vođenje kablova i sajli koje dodatno doprinosi jednostavnosti i čistom izgledu bicikla koji nas je oduševio čim smo ga izvadili iz kutije. Natpis Specialized čija se boja prelijeva od početka do kraja natpisa odlično je ukomponirana i kao da ljude oko sebe poziva da dođu do njega i pogledaju ga izbliza. Uvjerili smo se u to na Krku gdje smo bicikl prvi put ozbiljno vozili. I da, vjerojatno nije bilo osobe u blizini bicikla koja nije bacila pogled na njega. To znači samo jedno, bicikl je na prvi pogled itekako atraktivan i poželjan. Prava bomba!
IMG_8675 (Copy).jpg (57 KB)Pedigre i novosti
Ako ste čitali naš prvi članak o Chisel modelu onda znate da je izrađen od M5 aluminija koji zajedno s D'Alusio Smartweld tehnologijom osigurava odlične performanse, prije svega kad govorimo o upravljivosti i brzini. Obzirom su današnje staze sve zahtjevnije biciklisti iz dana u dan pomiču svoje, ali i granice izdržljivosti vlastitih bicikala. Ne čudi stoga što i proizvođači bicikala modele poput Chisela nastoje učiniti još prilagođenijima za što više različitih vrsta terena.
IMG_8668 (Copy).jpg (88 KB)Novi Chisel tako, zahvaljujući duljoj gornjoj cijevi, skraćenoj cijevi glave i lagano spuštenim prednjim dijelom nudi upravo to, prednost na teškom terenu. Isprobali smo to na nimalo bezopasnom kamenjaru otoka Krka gdje se Chisel ponašao kao bicikl od milijun dolara. Bilo je divno voziti ga na spustevima, bez imalo nepotrebnog plesanja i vibracija, a pritom prolaziti bicikliste na full-suspension biciklima. Zahvaljujući geometriji i izradi ovaj se bicikl na usponima ponaša kao najtvrđi XC karbonac dok će vas na spustevima, gotovo nestvarno, pretvoriti u pravog trail znalca. I to je po nama, uz fenomenalan izgled, njegova najveća prednost. Barem ovako na prvu.

IMG_8673 (Copy).jpg (69 KB)

Osjećaj u vožnji
Nakon prvih 60 kilometara vožnje dati ćemo prve dojmove koji su naravno podložni promjenama u narednom periodu. Iako su izmijenili i produžili gornju cijev rame prvi nam je dojam bio baš suprotan. Nekako smo osjećali kao da je bicikl kraći nego što uistinu i je. Kraća je bila i lula volana koju smo odmah zamijenili drugom, dužom i s većim kutem u minus, bas onakvim kakav smo vozili i na dosadašnjim modelima. Specialized Power sjedalo također je kraće u odnosu na ono koje smo vozili pa se i na njega trebalo naviknuti međutim vremena za podešavanje bicikla nije bilo obzirom je u ruke vozača stigao dan uoči utrke.
IMG_8671 (Copy).jpg (63 KB)Iz tog razloga, ovo su samo prvi dojmovi koji su dakle podložni kasnijim promjenama. Bilo kako bilo, sjedalo je odlično pasalo i prednji skraćeni dio kao da je krojen za nas. U jednom trenutku smo se zapitali, pa kako se nitko prije nije sjetio skratiti ga? Bicikl se u voznji uzbrdo ponašao odlično, kruto i bez previše nepotrebnih gibanja. Baš onako kako smo i navikli kod pravih hardtail, karbonskih, bicikala. Malčice pretjerane krutosti stražnjeg dijela rame osjetili smo prilikom dolaska na ravne dijelove staze na kojima je iz zemlje stršilo veliko i oštro kamenjem.

IMG_8684 (Copy).jpg (67 KB)

Dio krivice pripisujemo i na sebe jer je tlak u gumama bio definitivno previsok. 75 mm širok volan odlično mu odgovara na usponu, ali i na spustu gdje bicikl bez ikakvih prigovora drži smjer koji ste mu odredili. Nema odstupanja i nema krivudanja. Bez obzira na teren i konkurenciju oko sebe.Nismo imali previše vremena za slaganje bicikla pa smo na Krku vozili sa zračnicama i nešto višim tlakom u gumama. Skupo smo to platili jer smo na oštrom kamenju precvikali posebnu seriju Fast Trak 29x2.3" guma. Držale su odlično na svim podlogama, ali i u zavojima u koje smo ulazili itekako agresivno.
IMG_8679 (Copy).jpg (51 KB)Nije bilo razlike bez obzira radi li se o asfaltnoj, makadamskoj ili pak zemljanoj podlozi. Očekivali smo to, ali nas je zanimala bočna jačina guma o čemu ćemo zasigurno pisati naknadno. Obruči su izdržali sve napade okoline i nije došlo do nikakvih oštećenja ili pak bilo kakvog disbalansa. I dalje se vrte pravocrtno. Odlično je držala i RockShox Judy Silver 29 vilica koju, unatoč na momente brutalnom terenu, nismo uspjeli "zakucati" do kraja. Nismo ju štedjeli pa smo na kraju dana na njoj uočili malo ulja. Kao da je pustila suzu. Nije ni čudo jer bilo je slučajeva kad bi ju, naravno sasvim slučajno, u "lockout" modu provezli kamenim spustem. Obećajemo, u idućim vožnjama malo ćemo ju poštedjeti.IMG_8680 (Copy).jpg (60 KB)Od ostalih detalja valja napomenuti da su Shimano M-501 hidraulične kočnice svoj posao odradile odlično kao i da su rotori dovoljno veliki da izdrže otprilike 75 kg teškog vozača na sebi. Pa i u teškim uvjetima. Za iduću vožnju trebat će samo ručice približiti prstima jer su nam bile malo predaleko pa je bilo malo nespretno kočiti. Ali to je individualna stvar i ovisi o svakom pojedinom vozaču. Inače vozimo puno jače modele kočnica no vozeći ovaj model nismo se osjećali zakinuto niti u jednom trenutku.IMG_8694 (Copy).jpg (96 KB)

Mjenjač, ali i cijela SRAM-ova 12-brzinska SX Eagle grupa, s 11-50 kasetom, odlično su radili cijelo vrijeme. Promjene brzina tekle su glatko, a raspon zupčanika i više je nego dobar. Na uzbrdici je, čak i za osobu s manje kondicije, bilo uvijek dovoljno lako pedalirati. Možda nam je pokoji zub smetao na nizbrdici i po ravnom, ali to se može riješiti stavljanjem većeg prednjeg zupčanika sprijeda. Greška koju zasigurno nećemo ponoviti prilikom slijedeće vožnje je vožnja bez rukavica. Gripovi bicikla na prvu su mekani, udobni i na njima ruka stoji na mjestu, ali kod prekomjernog znojenja postaju skliski. Ali tko još vozi MTB bez rukavica? Za vrijeme prve vožnje na biciklu smo vozili Shimano XTR pedale na koje ćemo se posebno osvrnuti u zasebnom članku.
IMG_8663 (Copy).jpg (43 KB)Zaključak

Iako smo tek započeli s jednogodišnjim druženjem, Specialized Chisel Comp uvukao nam se pod kožu već prvog dana. Gotovo nestvarno atraktivan izgled, vrhunska vozna svojstva, solidna oprema i dijelovi po pristupačnoj cijeni vjerojatno su dovoljna garancija da Chisel možda već u 2020. godini postane jedan od najprodavanijih Specialized modela. Zašto ne i u Hrvatskoj!
IMG_8660 (Copy).jpg (82 KB)Specifikacija:
PREDNJA KOČNICA: Shimano MT-501, hydraulic disc, resin pad
STRAŽNJA KOČNICA: Shimano MT-501, hydraulic disc, resin pad
OBRUČI: Specialized XC 29, 25mm internal width, disc-specific
PREDNJA NABA: Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 24h
STRAŽNJA GUMA: Fast Trak, Control casing, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"
PREDNJA GUMA: Fast Trak, Control casing, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"
STRAŽNJA NABA: Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h
ŽBICE: Stainless, 14g
RUČICE MJENJAČA: SRAM SX Eagle, trigger, 12-speed
LANAC: SRAM SX Eagle, 12-speed
LEŽAJ POGONA; SRAM Powerspline
KAZETA: SRAM PG-1210 Eagle, 11-50t
STRAŽNJI MJENJAČ: SRAM SX Eagle
ZUPČANICI: Steel, 30T
POGON: SRAM SX Eagle, Powerspline, 165/170/175mm, 32T
CIJEV SJEDALA: Specialized, alloy, single-bolt, 27.2mm
GRIPOVI: Specialized Trail Grips
UPRAVLJAČ: Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp
SJEDALO: Specialized Power, hollow steel rails
VILICA: RockShox Judy Gold 29, Solo Air, Motion Control damper, 51mm offset, 15x110mm thru-axle (XS: 80mm, S:90mm, M-XL: 100mm of travel)
ZATEZAČ SJEDALA: Alloy, 30.8mm
OKVIR: Specialized D'Aluisio Smartweld M5 Alloy, XC Geometry, internal cable routing, BSA BB, 12x148mm spacing, triangulated post-mount 160mm brake
IMG_8692 (Copy).jpg (82 KB)Photo: Biker

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh