Specialized Epic World Cup je vrhunski XC bicikl,full karbon,single pivot dizajn suspenzije, 110 milimetara hoda naprijed, te 75 milimetara iza. Inženjeri u Specializedu su jako puno vremena posvetili dizajnu i pametnim rješenjima, ne bi li se dobio full suspension race model, ali da efikasnost pedaliranja i krutost budu što bliže hardtailu. Jesu li uspjeli? Prema riječima profesionalnih vozača, krutost, upravljivost i efikasnost pedaliranja su na visokom nivou…nema rasipanja energije i svaki watt se prenosi na podlogu. Inženjeri u biciklističkoj industriji često znaju zakomplicirati stvari prilikom dizajna, pa smo svjedoci u zadnje vrijeme da pojedini full suspension bicikli izgledaju kao prototipi, a ne kao finalni proizvod. Srećom od Specializeda nismo dobili ječmenac na oku, već blagu suzu prilikom gledanja u novi Epic…suzu radosnicu. Talijani su stoljećima slovili kao prvaci u dizajnu, ali Specialized je održao dobru lekciju svima u bike industriji. Jednostavne, ravne linije, profinjen, elegantan izgled, bez suvišnih detalja i kompliciranja glavne su odlike novog Epic World Cupa. Na prvi pogled, nedostajat će vam stražnji amortizer, ali on je diskretno smješten i integriran u top tube. Treba naglasiti da su svi dijelovi za podešavanje shocka pristupačni, pa nećete lomiti prste da podesite sag.Kupili ste novi Epic, a nemate Brain sistem na zadnjem amortizeru, dobro ste primijetili. Neće vam nedostajati, jer ima adekvatnu to jest bolju zamjenu. Radi se o Rock Shox Specialized SIDLuxe WCID Ultimate amortizeru koji vam nudi jako puno podešavanja. Možete neovisno podesiti pozitivnu i negativnu zračnu komoru, dodavati tokene, a samim time dobit ćete suspenziju koja odgovara vašim potrebama. Treba naglasiti tri glavna moda rada- FIRM (NO GULP), MEDIUM(MID GULP) i ACTIVE(FULL GULP).
Ne brinite, niste dali nekoliko tisuća eura za novi Specialized, a dobili ste ga bez Braina. Brain je i dalje tu, samo vam se prebacio ispred nosa. Rock Shox Sid Sl Ultimate vilica sa Brain damperom vrhunski obavlja svoju zadaću, a već dobro nam poznati Brain sistem rada omogućuje nam da maknemo ručicu s volana za podešavanje rada vilice.
A sada malo o brojkama
Naravno, kada se vozač dobro utrenirao i smršavio, onda očekuje da i bicikl bude što lakši. Novi Specialized Epic Worl Cup S- Works rama s amortizerom, stražnjom osovinom i vijcima teži nestvarnih 1765 grama, dok je Pro model 100 grama teži. Da vam se prijatelji ne smiju iza leđa, bio bi red da stavite Specialized Roval SL kotače od 1240 grama, cijev sica od 180 grama, te integrirani volan i lulu od 250 grama. Time ste zaokružili jednu lijepu priču krutosti, dokazali ste da imate stila i uštedjeli dosta grama za period kad se vi kao vozač udebljate. Šalu na stranu, dobili ste krut i lagan bicikl koji će privlačiti poglede na svakom koraku, a na vama je da uživate.
Kut vilice je 66.5 stupnjeva, reach je 440 milimetara ( M veličina rame), dok je kut sic štange 74.5 stupnja.
S ovim biciklom nećete uživati vozikajući se po kvartu i gledajući komade na Jarunu, ali izvući će vam osmijeh na lice kada se dočepate šume i počnete ga gaziti, jer to od vas i očekuje. Što ga više stišćete, više ćete uživati jer se radi o race XC biciklu. Lagan, krut, jednostavan i nudi hrpu podešavanja…i da, predivan je. Specialized Epic World Cup je poseban po mnogo čemu, a to i košta, ali imajte na umu da kupujete vrhunac biciklističke tehnologije koji će mamiti poglede, a još ako ste u mogućnosti i iskoristiti sve sto vam pruža…vidimo vas na postolju nekog XC prvenstva.
Specialized Epic World Cup bit će dostupan u S- Works i Pro izvedbi kada je riječ o cijelom biciklu, ali za ljubitelje slaganja bicikla od nule, bit će dostupna i samo rama.