www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
08. Kolovoza 2016.

Specialized - uvijek korak ispred!

Specialized - uvijek korak ispred!
14 fotografija

Od 5. do 7. kolovoza boravili smo na Specialized Retailer Eventu koji se održavao u njihovom središu u s'Heerenbergu (Nizozemska). Uživo smo se upoznali sa novostima za 2017. godinu, a koje će vam Specialized ponuditi na policama diljem svijeta!

„I believe I'can fly“

Iskorištavajući mir slobodnog službenog popodneva i izležavajući se u bazenu na samom centru Trenčianskih Tepli u Slovačkoj poremetio je poziv dečki iz redakcije, a nakon njih i gospodina Marka „Mare“ Peserla, marketing koordinatora i Specialized-ovu osobu od povjerenja za „Adria“ regiju.  Da čitateljima bude jasnije radi se djelomično o „Balkan“ regiji. Da li biste iskoristili „produženi“ vikend u kolovozu za odlazak u s'Heerenberg?! Neki bi, a neki možda i ne. Međutim, ako pozivu pridodamo i mogućnost pregleda i testiranja svih Specialized noviteta za 2017. godinu, zasigurno bi razmislili! Ja nisam previše razmišljao. Čim sam izašao iz jaccuzija poslao sam broj putovnice. I više se nismo čuli. Nije bilo potrebe. Sve je bilo riješeno, baš kao i proteklih godina.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 1

I dok su sve oči 5. kolovoza bile uprte u Knin i proslavu Dana pobjede i domovinske zahvalnosti, Dan hrvatskih branitelja, moje su bile uprte u ljubaznu, ali pomalo zbunjenu gospođu na šalteru zagrebačkoj aerodroma. Naime, Specializedu prodali kartu koja ne postoji, drugim riječima prodano je više karata nego što ih avion može primiti. Lako za mene, ali kolega novinar (čini mi se iz Večernjeg lista) također je propustio let za Zurich, a nakon toga i onaj za Rio de Janeiro! Mislim si, ja mogu i s „stopom“ ali on teško. Situacija se riješila ubrzo, a ja sam sa novom bankovnom karticom (da, dobro ste pročitali, u slučaju kašnjenja dobivate financijsku inekciju da vam je čekanje ugodnije). Uz ženu i djecu tada mi je bilo puno ugodno, pa mi nije teško pala niti kava od 19 kuna.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 2Specialized - uvijek korak ispred! slika 3

Ok, dosta okolišanja. Dok ovo pišem, avion za Munchen kasni, ali navodno je tu negdje, samo što nije krenuo. Osjećam se kao na HŽ kolodvoru. Moram gasit računalo. Kažu da uskoro krećemo. Slijećem u Munchenu u 14 sati i onda u 16:30 letim za Dusseldorf. Tamo me čeka taxi koji je Mare već uspio riješiti. S njim nema šale. Uz razgovor sa stjuardesama (op.a. ovo sam izmislio) prepuštam se uživanju uz Lufthansa genijalne (op.a. ovo nije istina) vegeterijanske sendviče i razmišljam hoću li na Retailer eventu uživo vidjeti primjerice najnoviju TORCH limitiranu kolekciju bicikala i opreme koja će biti premijerno vožena i nošena već na Olimpijskim igrama. Iskreno, razmišljam i o tome što sve novo Specialized sprema za 2017. Moram priznat da sam indirektnim putem imao priliku vidjeti neke od njihovih noviteta, ali namjerno sam izbjegao. Želio sam iz prve ruke i uživo vidjeti sve ono što nam je uvijek kreativna Specialized ekipa pripremila.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 4

Sorry, letimo... gospođa stjuardesa moli me da ugasim (op.a. ovo si umišljam)... (evo ugasio sam laptop).

S'Heerenberg, centar zbivanja

Očekivanja nakon prošlogodišnjeg Retailer Eventa koji se održavao u Spa Francorchamps (Belgija), a koji sam poprilično nahvalio, bila su velika. Ne samo zbog činjenice da se radi o Specializedu, mega kompaniji koja u svoje proizvode ali i ovakva događanja ulaže i posljednji atom snage i kreativnosti vlastitih djelatnika, već i zbog činjenice da se upravo u s'Heerenbergu nalazi i njihovo sjedište koje „opskrbljuje“ 37 zemlja Europe!

Specialized - uvijek korak ispred! slika 5

Inače, s'Heerenberg je grad koji se nalazi na samoj nizozemsko-njemačkoj granici, u provinciji Gelderland i koji još od 1379. godine ima status grada. Pored činjenice da je u gradu smještena „centrala“ Specializeda, s'Heerenberg bi ljubiteljima kulturne baštine trebao biti poznat i kao grad u kojem se nalazi jedan od najpoznatijih dvoraca Nizozemske, predivni Huis Bergh. Moram priznat da meni nije, ali smatram to vlastitim neuspjehom. Dvorac je zaista impresivan, a upravo se u njemu čuva i vrlo poznata ploča Archangela Gabriela. Ploču nismo vidjeli ali smo vidjeli večeru, odnosno slijed jela u susjednom kaštelu koji ću itekako pamtiti.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 6Specialized - uvijek korak ispred! slika 7

Iako je s'Heerenberg, u sportskom smislu, poznatiji po atletskoj utrci koju su svojedobno osvajali Haile Gebreselassie, Kennenisa Bekele i Lornah Kiplagat grad je to koji me oduševio odvojenim biciklističkim stazama, predivno uređenim ulicama i kućama koje kao da su precrtane jedna od druge! Vožnjom po okolnim ulicama i putevima svakih nekoliko metara suočiti ćete se sa manjom ili većom grupom biciklista pa stoga niti ne čudi da se Specialized upravo ovdje „utaborio“. Krenete li svojim ili u mom slučaju posuđenim biciklom po dijelu prometnice namijenjenom automobilima najmanje što možete očekivati je tupi pogled njihovih vozača. Ja sam ga doživio samo pedesetak metara nakon što sam sasvim slučajno promašio biciklističku stazu. Vjerojatno sam ju promašio instinktivno, obzirom u svojoj sredini i nisam naviknut na odvojeni promet automobila i bicikala. U svakom slučaju drugi ću puta biti oprezniji. Gotovo četiri tjedna u srpnju i kolovozu ove godine ovaj su grad dodatno „preplavili“ biciklisti. Svi oni koji na bilo koji način posluju sa Specializedom, ali i novinari željni ekskluzive bili su ovdje! Biker također!

Specialized - uvijek korak ispred! slika 8

Duiven, mjesto na rakrižju za miran san i pun želudac

Od Dusseldorfa do Duivena, točnije hotela Valk****, gdje je Specialized uredio „dom“ za svoje goste trebalo nam je dobih sat i pol vožnje biciklom, ali ulaskom u hotel, večerom i odmorom, prije svega na četrnaestom katu (op.a. na kojem se nalaze bazen, sauna...) u potpunosti sam napunio baterije!

Specialized - uvijek korak ispred! slika 9

Toliko jako da sam ulaskom u sobu u ruke odmah primio Workbook Bikes i Equipment 2017 u kojem je Specialized ekipa do detalja opisala sve što ću naredna dva dana uživo vidjeti i naravno isprobati!

Od Duivena do s'Heerenberga zaputio sam se zajedno sa domaćinima, neustrašivim slovenskim dvojcem M&M.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 10

Sve one koji misle da se radi o hrskavim bombonima punjenim kikirikijem ili pak čokoladom moram razočarati. Radi se o naravno o ranije opjevanom Marku Peserlu, ali i njegovom imenjaku Galjotu. Uz njih cestovnoj su se vožnji pridružio i kolega iz Slavnoskog broda, ali i dragi kolege „jarani“ (op.a. tako oni sami sebe zove) Bosne i Hercegovine.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 11Specialized - uvijek korak ispred! slika 12

Naravno, kako to obično i biva, šale nije nedostajalo, kako na vožnji tako i poslije nje. Do s'Heerenberga smo stigli relativno bezbolno unatoč činjenici da su neki ganjali prosjek. Za to vrijeme meni su, barem prvih nekoliko kilometara, kobasice pojedene za doručak  gotovo izlazile kroz uši!

Specialized - uvijek korak ispred! slika 13

Specialized centar

Retailer Event se smjestio u njihovu središnju zgradu, odnosno na njezino dvorište, a obzirom je toga dana započeo i dvodnevni Test the Best event (op.a. do kraja godine biti će ih još tri, ali na drugim lokacijama. Ukupno ih je za Nizozemsku predviđeno 11) za ovaj dio nizozemskog, ali i hrvatskog tržišta, od ranog je jutra vladala poprilična gužva.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 14

Mladi i stari, sportaši ili rekreativci, mršav i debeli (op.a. ovo sam izmislio, takvih baš i nisam vidio) svi do jednoga vozili su bicikle i po kiši i po suncu! Ljubav prema biciklima, ali i općenito spram zdravom načinu življenja mogla se „njušiti“ na svakom koraku! Zahvaljujući crvenim narukvicama koje smo dobili uspjevao sam se progurati do željenih modela. Međutim, prije testiranja bio sam od strane Mareta upoznat sa novitetima koje mi je pojasnio u tzv. show-room-u o čemu ću pisati nešto kasnije.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 15Specialized - uvijek korak ispred! slika 16

Inače, u Specialized centru u kojem se održavao cijeli događaj trenutno radi stotinjak osoba. Ukupno ih zapošljavaju preko dvjesto, međutim gotovo polovica njih osobe su koje rade na terenu, zajedno sa svojim klijentima i u njihovoj neposrednoj blizini. Zanimljivo je da je jedan od važnijih razloga formiranja njihova centra u ovom gradu bio i početak prodaje Specialized bicikala. Naime, upravo su prvi bicikli u Europi bili prodani u Nizozemsku i to, prema riječima mojih sugovornika, prije dvadesetak godina. U njihovom centru u s'Heerenbergu tako djeluju sve službe, od financija, marketinga, menagementa, pa sve do servisa u koji između ostaloga dolaze primjerice vaši amortizeri, strašnje suspenzije ili pak svi vaši bicikli koji imaju neotklonjiv problem.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 17Specialized - uvijek korak ispred! slika 18

Sve osobe koje radi ovdje vrhunski su stručnjaci u svom području, međutim filozofija kompanije je i ta da u svakom trenutku mogu uskočiti u posao svog kolege i riješiti eventualni problem. Filozofiju kompanije i odnos prema zaposlenicima posebna je priča. Primjerice, svaku pobjedu tvorničke momčadi ili pak njihovih pojedinih vozača zajednički slave čašom šampanjca u prostoriji koja se nalazi odmah na ulazu u objekt, a koji je trenutno, u čast pobjede njihova vozača, Vicenca Nibalija na posljednjem izdanju utrke Giro d'Italia, ofarban u rozu boju!

Specialized - uvijek korak ispred! slika 19Specialized - uvijek korak ispred! slika 20

Treba li napominjati da svi zaposlenici pored vlastitog radnog stola drže vlastite bicikle, da svakodnevno i zajednički oko podneva idu na grupnu vožnju, ili da u objektu na raspolaganju imaju fitness dvoranu, svlačione i tuš kabine koje sam naravno isprobao nakon vožnji! Naravno, to je samo dio „povlastica“ koje imaju i kojima vodstvo kompanije dokazuje da su im upravo zaposlenici na prvo mjestu! Možete li zamisliti da se natječete na nekoj utrci u subotu, a da vas šef pusti u petak kako biste se mogli kvalitetno pripremiti? Vjerujem da velika većina vas (op.a. ako niste privatnik i sam svoj šef) teško! Ovdje je to normalno!

Specialized - uvijek korak ispred! slika 21Specialized - uvijek korak ispred! slika 22

Stoga niti ne čudi da svaki novi zaposlenik Specializeda na početku svoga rada „zaduži“ posebnu džepnu „knjižicu“ koja na jednom mjestu i jednostavnim riječima sažima cijelu filozofiju Specializeda. Malo je mjesta na svijetu na kojima u krugu svega nekoliko desetaka metara možete sresti toliko vedrih, nasmijanih, optimističnih i pretežito mlađih osoba koji vole svoj posao! Specialized centar u s'Heerenbergu jedno je od tih!

Specialized - uvijek korak ispred! slika 23Specialized - uvijek korak ispred! slika 24

Po mnogočemu se u Specializedu ističu od konkurencije, ali u jednoj stvari isti su sa cijelim svijetom! Netko od njih nosi šuple "starke"!

Specialized - uvijek korak ispred! slika 25

Test the best

Obzirom sam subotnje jutro iskoristio za upoznavanje sa proizvodima u show roomu i imajući u vidu kišu koja je padala gotovo cijeloga dana odlučio sam prijepodne ne voziti previše. Međutim, kiša nije previše smetala brojne bicikliste koji su po označenim crvenim (MTB) i bijelim (cesta) stazama jurcali na novim Specialized modelima za 2017. godinu.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 26Specialized - uvijek korak ispred! slika 27

Imajući u vidu da sam velik dio njihovih modela već ranije i vozio odlučio sam ovogodišni Retailer event iskoristiti za malo duže druženje sa modelima koje baš i na susrećem i vozim svakodnevno. Oduševio me pritom njihov ciklokros model Crux, bicikl željan avanture Sequoia ali i Diverge, bicikl koji bi svakako volio imati u svom vlasništvu.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 28Specialized - uvijek korak ispred! slika 29

Novi Epic HT na sebe je skrenuo iznimno mnogo pažnje, ali i središnje mjesto njihova „show room“-a. Obzirom već nekoliko godina vozim njihov najjači Stumpjumper HT model planirao sam i uživo saznati u čemu je razlika. Međutim, još uvijek morati ću pričekati. Epic HT nije bilo moguće voziti, ali opipati da! Iako tužan, zbog količine drugih modela svoju sam tugu brzo izliječio isprobavši jednu od najjačih verzija Epic FSR modela, redizajniranog Cambera koji bi se trebao svidjeti nešto drugačijim korisnima nego do sada, Stumpjumper FSR modela koji je moguće kombinirati sa 29 ili pak 6Fattie kotačima i gumama  ili pak električnog Levo HT modela.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 30Specialized - uvijek korak ispred! slika 31

Sa malim odmakom vremena razmišljam o nevjerojatnoj privilegiji koju sam imao, tim više što sam vozio i njihov Venge model. Zahvaljujući diskovima koji su od sada njegov nezaobilazni dio zaustavljanje je bilo mirno i bezbolno. Sve u svemu vremena i nije bilo puno pa je trebalo ubaciti u „šestu“ brzinu i doživjeti što je više bilo moguće!

Specialized - uvijek korak ispred! slika 32

Noviteti, promjene i izumi

Ukratko i za sve one kojima se žuri, Specialized u novu godinu ulazi sa kompletno novim EPIC HT modelom, dodatno olakšanim i biciklom koji po svemu sudeći visoko mjesto u klasi neće samo tako ispustiti. Prilog tome je i rama teška samo 816 grama, ali i rama izrađena na temelju Rider First Engineered principa. Princip izrade rama u kojem svaka veličina pruža identičan osjećaj i kvalitetu vožnje prisutan je i na Tarmac, ali i Epic HT modelu. Specialized je izbacio novi model u Epic FSR ergeli. Novi Epic Pro FSR trebao bi zauzeti velik dio tržišta, a da li će to uspjeti vidjeti ćemo uskoro. Jedno je sigurno, njegova opremljenost i cijena itekako su konkurentni! Promjene su se pojavile i kod amortizera, pa ćete tako sve manje, odnosno minimalno, viđati RS-1 amortizer, a mnogi će se iznenaditi novim i u suradnji sa Specializedom izrađenim Ohlins amortizerima i vilicom. Iste će vrlo skoro moći isprobati kupci Stumpjumper modela. Kupci i ljubitelji Stumpjumpera imati će pak posebnu pogodnost vožnje istih na dva različita kompleta kotača, odnosno guma. Moći će tako birati između 29“ ili pak 6Fattie kombinacije. Rekao bih, dvije kombinacije koje nude dva potpuno drugačija stila vožnje, ali od sada na jednom biciklu! Bicikl koji je srcu drag brojnim downhillerima, Demo, nije pretrpio promjene geometrije, ali je promjene u grafikama koje su naravno stvar ukusa pa ih neću previše komentirati. Urbani Diverge od sada dolazi sa DT Swiss tubbelles ready obručima, karbonskim vilicama sa Zerz sustavom ublažavanja udaraca, dok je Crosstrail na nekim modelima dobio Fitness Brain sustav za istu ili sličnu namjenu. Crave model je stvar prošlosti, a pokušati će se nadomjestiti najskupljim modelom Rochoppera koji je drastično „podebljan“ opremom ili pak najjeftinijom verzijom Epic HT modela. Njegovi kupci tako ne bi trebali imati previše razloga za zabrinutost. Venge je dobio diskove. Iako ga nismo vidjeli informacije koje smo dobili govore o potpunom redizajnu rame, njezine geomtrije, a velikim dijelom i vožnje na kakvu su navikli ljubitelji ovog modela. Tarmac je, barem što se geomtrije tiče, ostao ne promijenjen! Ako vam nije dosta ili ako sam vas sad samo „napalio“ pročitajte detalje! Što se tiče Pedal assist modela, odnosno modela kojima će vam u vožnji pomagati „stroj“ izdvajam LEVO FSR koji doduše nije pretprio velike promjene, ali su njegova dva modela u 29“ izvedbi dobila ST (Short Travel) kraći hod (120 mm) amortizera. Također, od sada dolaze sa SRAM lancima, a dodan je i bazni FSR ST 29“ model. LEVO FSR dolazi i u ženskoj inačici koja također ima ST. LEVO HT osim promjena boja nije imao drugih promjena. Novost je ta da je izbačen Turbo Vado model koji dolazi sa dva motora, odnosno jednim od 350W i drugim od 250W (baterija 504Wh). Turbo Vado izgleda zaista impresivno, a najjači model može potegnuti i do 45km/h. Sada sjednite! Sa jednim punjenjem na testiranjima su sa jednim punjenjem baterije prošli 160 kilometara! Bicikl ima integriranu bateriju, ekran na koji se možete spojiti preko mobitela i niz drugih detalja o kojima ćemo naknadno i detaljno! Od ženskih modela promjene su doživjeli Epic HT WMN koji imaju novu Rider First Engineered ramu, novi SID Brain amortizer i dolazi sa novim Myth Expert sjedalom. ERA FSR WMN dodatno je olakšana (200 g), a baš kao i Epic HT spremna za instalaciju Di2. Camber pak dolazi sa 200 grama lakšom aluminijskom ramom, ali i Swatt prostorom u rami, baš kao i Command Post Irc cijevi sjedala koja također dolazi na gotovo svim modelima.

Epic HT

Naravno, nisam baš do u detalje analizirao, ali nakon prvog čitanja Workbook Bikes knjige, shvatio sam da će ovdje biti itekako puno posla. Na prvim stranicama odmah je najavljen najnoviji model – Epic HT. Radi se o nasljedniku Stumpjumper HT bicikla koji od sada nosi ime možda i najpoznatijeg Specialized modela – Epica. Epic HT dolazi sa kompletno novom ramom, lakšom u odnosu na prošlogodišnji HT model. Primjerice, super lagani S-Works World Cup model lakši je čak 650 grama u odnosu na prošlogodišnji model Stumpjumper HT. Za razliku od karbonske, aluminijska rama ostala je netaknuta. Sama EPIC HT rama teži nevjerojatnih 816 grama i najlakša je do sada proizvedena Specialized rama. Rider First Engineered konstrukcija bicikla i Fast Trak Control 2.2. gume dolaze na svim modelima. Pojednostavljeno, Rider First Engineereg konstrukcija, odnosno princip izrade znači to da se svaka veličina rame radi zasebno. Razlika je u karbonskim vlaknima, a samim time i u cijevima, pa od sada, bez obzira imate li 160, 180 ili pak 190 centimetara visine, vaš osjećaj na biciklu trebao bi biti identičan. Kako bi dobili što veću lakoću bicikla cijevi rame su proizvedene u poprilično okruglom obliku, a nove su cijevi izrađene su i za stražnji dio. Isti princip proizvodnje rama korišten je i kod nekih drugih modela. Što se tiče Epic HT modela, na raspolaganju je 7 različitih modela, još puno više kombinacija boja i to u cjenovnom rangu od 1599 do 8999 Eura koliko ćete trebati izdvojiti za S-Works Epic HT Carbon DI2 29 model. Boje Epic HT i Epic FSR identične su u istom rangu bicikala, tako da ne trebate puno razmišljati. Nažalost, bicikl smo mogli samo gledati u show-roomu, ali ne i voziti.

Epic FSR

Bicikl koji iz godine u godinu pomiče granice i konkurenciji zadaje glavobolje zasigurno je i Epic FSR. Od slijedeće godine samo će najjači model imati RockShox RS-1 model 100 milimetarski amortizer, dok će S-Works, Pro i Expert modeli na sebi imati novi RockShox SID model. SRAM Eagle dolazi na S-Works i Pro modelu, a svi će model, baš kao i u HT verziji, dolaziti sa Fast Trak Control 2.2. gumama. Za sada.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 33

S-Works model dodatno je „smršavio“. Zahvaljujući amortizeru i kočnicama na težini je uštedio ukupno 200 grama. Geometrija bicikla ostala je netaknuta, a novost je ta da je ubačen Pro model koji bi prema najavama trebao postati njihov najprodavaniji Epic FSR model. Navedeni ima odličnu opremu, a kompletno je izrađen od karbona (op.a. čak i stražnji trokut), a nalazi se u cjenovnom rangu između Expert i S-Works modela!

Specialized - uvijek korak ispred! slika 34Specialized - uvijek korak ispred! slika 35

Cijena najjeftinijeg od 7 različitih modela kreće se od 2799 Eura, a za najskupljeg ćete morati iz džepa izvući mizernih 9999 Eura. Uvjeren sam da će ih bez obzira na „paprenu“ cijenu biti i u Hrvatskoj! I neka! I tata bi sine!

Specialized - uvijek korak ispred! slika 36

Camber

Bicikl koji me na stazama Spa Francorchampsa oduševio protekle godine doživio je niz promjena! Kao prvo, dolazi isključivo u 29“ varijantama.  Rockshox RS-1 više nećete moći gledati na njemu, već ćete po svemu sudeći uživati na Fox i drugim RS amortizerima. Na najjačem modelu RS-1 zamijenjen je Fox 34 factory 29 amortizerom.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 37

Također, Specialized upravo Cambera vidi u All Mountain kategoriji bicikala, pa niti ne čudi da stražnja suspenzija više nije Brain, već primjerice RX Trail Tune Shock koja također vrhunski zna svoj posao. Pro model, baš kao i kod Epic FSR modela dolazi u kompletnoj karbonskoj verziji, a najveće promjene dogodile su se i na Expert modelu. Cijene će se kretati od 1799 pa sve do 7999 Eura.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 38Specialized - uvijek korak ispred! slika 39

Stumpjumper FSR

Možda zvuči nevjerojatno, ali od sada ćete Stumpjumper FSR moći voziti na dvije dimenzije kotača, odnosno guma. Jedna rama je 29/6Fattie, ali postoji i posebna 650b rama u nekim modelima.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 40

Jedna rama tako je naime kompatibilna za sve dvije dimenzije, a vrlo jednostavno skidanje kotača „namamiti“ će mnoge željne avanture, odnosno vožnje na dva poprilično različita načina! Svi amortizeri sada su 110 mm, a novost je ta i da su sve kočnice od sada SRAM. Svi modeli opremljeni su i command ircc cijevi sjedala koja svakom vozaču omogućava promjene visine sjedenja i tijekom vožnje.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 41Specialized - uvijek korak ispred! slika 42

Jedna od najvećih novosti zasigurno je i ta da najjači model dolazi sa Ohlins STX amortizerom i Ohlins RXF36 suspenzijom od 150 mm. I u Stumpjumper flotu ubačen je PRO model koji smo vozili i koji bi mogao imati odličan odjek kod biciklista! Naravno, isti dolazi u full karbon izvedbi. Stumpjumpera ćete moći nabaviti za najmanje 2799, odnosno 8699 Eura koliko ćete morati izdvojiti za najskuplju verziju. Moći ćete birati između čak 12 različitih modela! Uistinu impresivno!

Specialized - uvijek korak ispred! slika 43

Demo

Demo nije pretrpio veće promjene. Osim promjena grafika nemam nešto posebno za istaknuti, a obzirom se s'Heerenberg prostire na poprilično ravnom terenu bicikl nismo niti testirali.

Diverge i Sequoia

Od ostalih muških modela svakako treba izdvojiti Diverge koji sam s posebnim zadovoljstvom isprobao ulicama i stazama s'Heerenberga, odnosno na lokacijama za koje je on uistinu i namijenjen. Iako, neće biti prevelikih problema skrenete li na neki od makadamskih puteva.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 44

Radi se o modelu koji dolazi sa DT Swiss kotačima, a koji su zamijenili Fulcrum s kojima Specialized više baš i ne radi. Za razliku od njegovih, Sequoia pak dolazi sa naizgled vrlo čudnim „box“ kotačima (op.a. kotači imaju poprilično kockast oblik) koji su poprilično čvrsti, a na koje se montiraju Tubelles Ready gume. Skuplji pak Diverge modeli „podebljani“ su karbonskim amortizerom sa Zertz sustavom što će dodatno uljepšati vožnju po neravnom terenu.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 45Specialized - uvijek korak ispred! slika 46

Rockhopper

Što se tiče jeftinijih modela, valja istaknuti kako je EPIC HT u najslabijoj varijanti svojom nižom cijenom odlučio izbaciti Crave model, a da se njegov izostanak ne osjeti previše u „vatru“ je gurnut i najjači model Rockhoppera koji je doživio velike promjene. Naime, Rockhopper je doživio velike promjene na amortizeru i zadnjem mjenjaču. Za gotovo klasu podignuta je kvaliteta mjenjača, a svi modeli opremljeni su Shimano kočnicama i nabama. Zanimljiv je korak Specializeda koji je na velikom broju svojih modela ubacio upravo Shimano dijelove. Naravno, logičan je to korak obzirom na dostupnost Shimana i mogućnost njegove zamjene/održavanja.

Crosstrail

Crosstrail je pak dobio Fitness Brain amortizer koji će dodatno rasteretiti sve one koji na svoju avanturu kreću modelima Expert, Elite i Elite carbon.

Tarmac

Najmanje promjena od bicikala iz cestovne „ergele“ pretrpio je Tarmac. Cestovna jurilica koja će se u novoj godini nuditi u ukupno 13 različitih modela najveće promjene imala je na Base, Sport i Elite modelima. Naime, upravo se na njima mijenjao sistem pogona, dok je sve ostalo za sada ne promijenjeno. Također, Comp model rađen je po Rider First Engineered principu, što znači da će svi vozači bez obzira na svoju visinu imati identičan bicikl, identičnih svojstava. U skoro svim modelima BB dolazi sa navojem, Shimano style.

Venge

Venge dolazi sa diskovima na svim modelima. Rama je promijenjena na način da ima prihvat za diskove, ali bez obzira na to istu, ako ne i bolju, aerodinamiku i težinu u odnosu na model sa klasičnim kočnicama na kojima ga pamtimo.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 47

Dizajneri su bez obzira na diskove uspjeli postići čiste linije bicikla pa Venge-u ne mogu pronaći zamjerku.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 48Specialized - uvijek korak ispred! slika 49

Turbo Vado

Gradski bicikl koji će zasigurno biti konkurentan na tržištu Specialized je izbacio sa dvije verzije motora, jednog od 350 i drugog od 250W.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 50

je podatak da je najveća izmjerena brzina Vado Expert modela čak 45km/h, a da su sa jednim punjenjem prilikom testiranja uspjeli preći čak 160 kilometara. Bicikl ima integriranu bateriju koja ima posebno dizajniran sustav hlađenja i koja se vadi bočno, što je posebno dobro na spuštenim, ženskim, ramama.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 51Specialized - uvijek korak ispred! slika 52

Rame su izrađene od Turbo M5 aluminija pa kvaliteta nebi trebala biti upitna. Baš kao niti bogatstvo opreme. Vado Expert dolazi sa ugrađenim retrovizorom, prednjim i stražnjim svjetlom koje je nevjerojatno dobro zakamuflirano u čvrsti nosač tereta na stražnjem kotaču. Svaki model biti će opremljen i ekranom na koji ćete se moći spojiti svojim mobitelom.

Specialized - uvijek korak ispred! slika 53

Ako ste mislili da je to sve od Specializeda za ovu godinu, prevarili ste se! Uskoro slijedi premijera dva potpuno nova bicikla! Reći ću vam samo da je jedan cestovni, a drugi nije!

Ostanite uz Biker jel uskoro donosimo detaljne testove većine bicikala kojih smo se dotakli kroz ovaj članak!

Uživajte! 

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh