objavio:
13. Ožujka 2019.

IXS štitnici

IXS štitnici

Zaštitnu opremu najčešće kupujemo nakon prvog ozbiljnog pada i povrede.21765565_1463648043716785_8615427218814369293_o.jpg (192 KB)

Nakon glave i kralježnice, najteže za rehabilitaciju su povrede koljena i lakta. Upravo su ti zglobovi pri padu najizloženiji, a gledano s medicinske strane, veoma zahtijevni za rehabilitaciju.ixs1.jpg (158 KB)

Starije generacije štitnika, zbog težine i pomalo glomaznog izgleda, odbijali su većinu biciklista. Pojavom novih materijala, pametnih pjena koje su zamijenile zaštitne plastike, dobilo se na fleksibilnsti, tako da sada nesmetano možete pedalirati imajući štitnik na koljenima. Vozite li enduro utrke, onda znate koliko je bitno da nesmetano možete pedalirati, a da vas štitnik ne sputava.ixs2.jpg (146 KB)

Dugi niz godina jedni od dražih štitnika za koljena su nam bili IXS Carve. Bili smo zadovoljni, no htjeli smo probati nešto manje, lakše i novije verzije štitnika. Odlučili smo se za IXS Flow Evo+, štitnike za koljeno i lakat, te IXS X- Hack Evo za koljena.

ixs9.jpg (168 KB)

IXS Flow Evo+ štitnici su tanki, lagani i ugodni za korištenje. Sa stražnje strane, nalazi se izdržljiva AeroMeshTM antibakterijska mrežica, čime se dobilo na fleksibilnosti i boljoj prozračnosti. Ono što nikako ne želite, posebno na dužem spustu je konstantno "curenje" štitnika. Da se to ne događa, rubovi IXS Flow Evo+ štitnika obloženi su silikonom, koji u kombinaciji sa LoopLock sistemom super obavlja zadaću. Čičak je toliko čvrst, da nam se na trenutke činilo da čemo nešto potrgati...ne brinite, radi se o kvalitetnom i pouzdanom sistemu.ixs4.jpg (153 KB)

Dakle, štitnici stoje na mjestu, a vama preostaje koncentrirati se na spust i biranje najzanimljivije linije. Na svakom čičku imate oznaku desno/ lijevo, da slučajno ne zamijenite stranu. Ukoliko dođe do pada, glavnu ulogu preuzima XmatterTM pjena čije su glavne karakteristike - velika apsorpcija udaraca/ energije. U biciklističkom žargonu, pjena ima spori "rebound", što omogućava više uzastopnih udaraca koje može apsorbirati. Zahvaljujući tome, prilikom pada, sila se ne prenosi direktno na tijelo. Xmatter pjenu možete izvaditi, što znatno olakšava pranje samih štitnika, što smatramo velikim plusom.ixs6.jpg (174 KB)

Štitnici su uistinu kompaktni i lagani, te nismo imali problema sa pakiranjem i nošenjem. Bez problema smo ih nosili pričvršćene na ramu, ruksak ili torbicu oko struka. Na terenu su nam se pokazali izdržljivi, bez znakova habanja, a poučeni iskustvom, ne sumnjamo da će tako i ostati. IXS Flow Evo+ su top modeli, najnaprednijih riješenja, te vrhuhunskih materijala koji su korišeni pri izradi...to ima svoju cijenu, za koju niti jednog trena nismo požalili, jer smo uvjereni da će nas dobro služiti.ixs7.jpg (171 KB)

Za one koji traže nešto jeftinije riješenje, odabrali smo IXS X- Hack Evo. Masa štitnika je 290 grama, a dolaze u veličinama od XS do XL. Zahvaljujući mrežici sa stražnje strane, X- Hack Evo prozračan je kao nešto skuplji Flow Evo, koja također ima antibakterijsku funkciju. Za stabilnost na koljenu, zadužena su dva čička- po jedan sa gornje i donje strane, te silikonski gornji rub. Za razliku od Xmatter sistema koji je korišten kod Flow modela, za apsorpciju udaraca zadužen je Qmatter. Radi se o zaštitnom sustavu načinjenom od EVA pjene, koji obavlja funkciju jako dobro.  ixs8.jpg (214 KB)

Testirali smo uistinu kvalitetne, lagane, prozračne, ergonomske štitnike. Cijena Flow modela je 599, 00 kuna, dok su X- Hack Evo 399,00 kuna. Smatramo da će nešto skluplji modeli štititi laktove i koljena biciklista koji provode više vremena na biciklu, natječu se ili jednostavno žele imati jedne od udobnijih štitnika na tržistu...dok će jeftinija, verzija biti odabir vikend vozača i početnika. ixs13.jpg (141 KB)

Kada je prevencija ozljeda u pitanju, koje vas mogu udaljiti od najdražih trailova na duži period, smatramo da je suludo raditi kompromis. Ukoliko nemate adekvatnu žaštitu, a volite pustiti kočnicu, svakako preporučamo IXS Flow i X- Hack evo modele.21753128_1463647893716800_6867255987369774952_o.jpg (181 KB)

Photo: Biker i Ivan Borojević

Na vrh