Via GT je nastala kao sprega koncepata cestovne grupe RED i brdske X0, a raspon brzina s 10 brzinskom kazetom i prednjim lančanicima u omjerima 48/32 i 48/34 morala bi zadovoljiti kako u urbanim uvjetima, tako i na dugim turama.
Dizajn ručica mjenjača preuzet je iz brdske grupe X0 što omogućuje pregledno upravljanje brzinama zahvaljujući integriranom indikatoru. Iz Srama tvrde kako ova grupa sa sistemom 2x10 nema ponavljanja brzina te kako su sve kombinacije iskoristive, pa možemo konačno i napisati da se radi o 20 brzina. Dakle, ne očekujemo ‘’uputu o upotrebi’’ u kojoj naglašavaju zabranu križanja velikog pogonskog lančanika i malog na kazeti. Ono što svih nas brine je održavanje i rezervni dijelovi, budući da u Hrvatskoj još uvijek nema ovlaštenog servisa kompletnog Sram programa. Zahvaljujući spretnosti, iskustvu i znanju pojedinih servisa, još uvijek problem nije nepremostiv, ali bi mogao uskoro postati.
Što se tiče kočnica koje prate grupu, Sram nudi dvije opcije – hidraulične disk kočnice i klasične V-brake. Prepoznajemo Elixirov dizajn čeljusti i ergonomski dizajniranih ručica, premda tvrde kako su kočnice ‘’urbanizirane’’. To bi značilo da nisu agresivne poput onih brdskih te je doziranje mekše. Ako je to uistinu tako, onda su napravili dobar posao, ali pričekajmo neki bicikl opremljen s viom pa ćemo prosuditi i sami.
U ovoj grupi razvijena je i dinamo glavčina, a ono što naglašavaju iz Srama je jednolika isporuka napona pravilnijeg oblika koji bi već na malim okretajima trebao pružiti dobro i stabilno osvjetljenje, a ne treptanje.
Napomenimo i da je ukupna masa grupe s diskovima prema tvrdnji proizvođača 2691 gram, a s v-brake kočnicama nešto lakših 2448 grama. Cijena i ponuda još nije dostupna, ali ovu grupu očekujemo u vrhu ponude gradskih i trekking bicikala mnogih proizvođača poput Specializeda, Gianta, Meride, Raleigha i mnogih drugih.