Svjedoci smo da nam proizvođači svako malo serviraju nove standarde i podvrste bicikala, pomalo rezervirano pristupili smo gravel biciklima. Sama ideja potječe iz SAD-a, zemlji koja ima kilometre i kilometre makadamskih puteva, koji se protežu kroz šume i poljoprivredna imanja. Takav teren bio je prespor za klasičan brdski bicikl dok je vožnja cestovnim biciklom izrazito neudobna. Kada spojimo karakteristike cestovnog i brdskog, dobijemo gravel bicikl. Gravel ima nešto uspravniji položaj sjedenja, što garantira udobniju vožnju i manje stresa na leđa. To će do izražaja doći na nešto dužim vožnjama. Šire gume, u odnosu na CX i cestovni bicikl, najčešće 35+mm osiguravaju dovoljno gripa za makadamske puteve, nasipe, šumske staze, ali neće vas sputavati da na cesti držite brzinu od 35 km/h i više. Gravel bicikli imaju nešto veći “wheelbase”, što doprinosi stabilnosti bicikla, ali na tehničkim dijelovima je zbog toga malo manje agilan. Težina gravel bicikla je nešto veća od cestovnog zbog pomalo robusnog dizajna. Bicikl mora biti čvrst da podnese zahtijevan teren, ali i teret kojim ćete ga opteretiti ukoliko krenete na višednevnu avanturu. Upravo zbog toga, gravel bicikli imaju mogućnost montiranja blatobrana i torbi. Svi gravel bicikli opremljeni su disk kočnicama, što smatramo velikom prednošću, imajući na umu da ćete ga voziti po različitim terenima i vremenskim uvjetima. Bez obzira bili brdski ili cestovni biciklist, gravel će vam se brzo uvući pod kožu. Bicikl je svestran, podjednako ćete uživati u šumi, na cesti, nasipu ili bezbrižnoj vožnji sa boljom polovicom. Možete ga koristiti za commute, treninge po zimi, višednevne izlete, ciklokros utrke...ograničiti vas može samo umor.photo: Trek
objavio:
18. Travnja 2024.
Što je Gravel bicikl?
Nije cestovni, a nije ni brdski, što je? Točan odgovor je gravel!