Vožnje u hladnije doba godine iziskuju malo više opreme jer je potrebno imati više tople i suhe odjeće za presvlačenje. Iako se čini kao jedan kratki bijeg u prirodu, zanimljivo je koliko stvari se pokaže da vam je prijekopotrebno. Pitate se nekada zašto vučete to sve sa sobom, ali kad se dogodi da vam nešto od toga treba, a nemate, e onda vam nije svejedno.
Ovdje se nećemo doticati odjevanja već onih drugih sitnica koje treba imati.
1. Čim veći biciklistički bidon, 7,5 dcl barem izotoničnog napitka. Ono što biste trebali imati na umu je da ćete ga natočiti na vrhu i prije povratka. Ako to nije opcija, razmislite da li vam je 7.5 dcl dovoljno tekućine. Preporučuje se dobra hidratacija za vrijeme treninga i bilo kakve fizičke aktivnosti.
2. 1 do 2 energy pločice za glad, par tabletica voćnog šećera koje nije loše da su stalno u torbici koja ide s vama na vožnju.
3. Nosač bidona se sada može kupiti i s nosačem za mali alat, pa savjetujemo da jednog dana kupite takav nosač i nakon toga više nikad nećete zaboraviti alat za vožnju.4. Ono što svakako predlažemo da imate i što smatramo korisnim i pokazalo se tako više puta je mali alatić za kratiti lanac.
Takav obično bude na malo većim alatima za bicikl, pa neće biti u sklopu onoga koji se nalazi na nosaču bidona.
Prije par mjeseci smo bili na jednoj vožnji na sjevernom Velebitu i nakon što smo prevalili već nekih 10-ak kilometara i 500 metara visinske, kolegi je pukao lanac. I pogodite :), nismo imali ništa, ni alat za lanac, ni rezervni link za lanac. Propala nam je vožnja ne samo tamo, nego i sav taj odlazak iz Zagreba i sve skupa. A problem je u tome što smo obojica mislili da ga je nosio onaj drugi. Naime, te stvari je dobro zalijepiti "izolir" trakom negdje na biciklu. Mi često mijenjamo bicikle, jer ih je većina na testu, pa te stvari nosimo sa sobom, pa ih je i lakše zaboraviti :).
5. Odgovarajuća zračnica i set za krpanje zračnica te tubelessa ako ga imate. U svakom slučaju predlažemo i zračnicu i set za krpanje. Kad prvi put bušimo, obično koristimo zračnicu, drugi put će nam trebati set za krpanje ;). Zna se dogoditi na nekim karakterističnim terenima da bušite više puta.
6. Mala i snažna pumpa, nemojte na tome štedjeti, jer će vam dosta značiti u trenutku kad ste negdje u šumi, pogotovo ako je hladno i želite čim prije krenuti dalje. Uglavnom dolaze sa nosačima da ih se može montirati uz nosač bidona i to je odlično rješenje, ne nagrđuje bicikl, a stalno je tu :). Također, ako imate tubeless, onda vam treba i bombica. CO2 "bombice" kako ih zovemo su također dobre ako želite brzo napumpati novu zračnicu. Zauzima malo mjesta u ruksaku, ali vas ograničava jer ne možete više puta koristiti jednu bombicu. Zato obično na duže vožnje nosimo jednu bombicu. A pumpa nam je ionako uvijek uz nosač bidona.
S malom pumpom nećete postići inicijalni tlak dovoljno jak da guma zapne za obruč i počne zadržavati zrak u sebi ako imate tubeless, tu vam pomaže bombica ;).
7. Montirači za gumu, odnosno skidači/montirači, dvije plastične poluge s kojima ćete skinuti i staviti vanjsku gumu na obruč kod popravka.8. Jedan tubeless ventil nije loše da uvijek bude negdje s vama.
9. Jedna vrećica sa zip zatvaračem, takvih ima u Ikei, male zapremine u koju stane telefon. Ako držite mobitel u dresu na leđima, znoj će ga smočiti, a znoj djeluje skoro jednako kao i morska voda, nakon nekog vremena prestane raditi usb ulaz za punjenje telefona :).
10. Najvažnije i najsigurnije mjesto mora biti za mobitel i ključeve. Također i novčanik.
11. Nemojte ići na vožnju bez novaca, barem 20 kuna :), treba nešto i popiti ako se ukaže prilika :D.
12. Ako ne nosite, predlažemo da na vožnje uvijek nosite prozirne ili blago zatamnjene naočale.
13. Signalizacija, svjetlo naprijed i nazad, to je važno ako idete na zimske vožnje. Signalizacija je obavezna, ali uz to je potrebno imati i neke jake i dobre lampe ako ćete se vraćati po mraku.
14. Ruksak je, ukoliko kanite raditi pauzu na vrhu nekog dugog uspona i više nego neophodan. Neće vam sve suho stati u stražnji džep dresa. Potrebno je imati dosta suhe robe prije spusta, potrebno je presvući se u potpuno suhu odjeću i po mogućnosti suhe čarape i zatim se uputiti dalje. Uz koronavirus i delte i omikrone nije loše da pazite na svoje zdravlje i imunitet više nego inače. Čuvajte se i pazite na sebe. Ako nosite ruksak, možete razmisliti i o mjehu za vodu u koji ćete staviti tekućinu, pa ne morate imati bidon na okviru. Mi smo znali na nekim dužim vožnjama potrošiti cijeli bidon i sve iz mjeha, tako da obično za duže ture imamo i jedno i drugo.
15. Ako vozite elektro bicikl, onaj magnet za funkciju motora koji se nalazi na žbici od bicikla, nije loše da ga provjerite prije vožnje, njegovu zategnutost, on ako ispadne, nema više elektro vožnje, tad ćete pedalirati na žgance :), a njega nije loše imati i u rezervi ;). Na novijim e-biciklima je taj magnet u stražnjem disku, tako da se više ne morate s time zamarati.
16. Ako imate SPD cipele, obavezno provjerite da su pločice na cipelama čvrste i da je sve dobro stegnuto, a za slučaj da ih treba dotegnuti na putu, važno je da imate onaj alatić na kojem se nalazi odgovarajući imbus ključ.
To bi otprilike bilo to, mobitel nosite sa sobom i neka bude uvijek napunjen do kraja, to smo naučili u par navrata :). Sve drugo je po vašem izboru, ali ovo nam se čini da su uglavnom prijekopotrebne stvari.