Novi Enduro pretrpio je drastične promjene. Može se pohvaliti s impozantnih 170 mm hoda sprijeda i straga zbog čega ćete se njime, niz najstrmije padine, moći sjuriti nevjerojatnim brzinama a da pritom ostanete potpuno smireni! Novi Enduro potpuno je novi bicikl! Ne samo zbog više hoda već i zbog nove geometrije i novog izgleda i same suspenzije. Zbog svega navedenog iz Specializeda tvrde kako je novi Enduro još brži! Brži na spustu, ali i na usponu! Novi Enduro moći ćete kupiti u 4 različita modela, a moći ćete kupiti i samo S-Works ramu. Svi modeli dolaze s karbonskom ramom, a S-Works rama lakša je 250 grama od ostalih.
Nova geometrija, nova suspenzija, više hoda - više brzine
Ukoliko je brzina ono što vas veseli, onda su neravnine vjerojatno vaš najveći neprijatelj. Upravo one uzrokuju udare u vaše kotače, a samim time nagle trzaje osjetite i na vašim pedalama. Udari koje bi suspenzija trebala apsorbirati prenose se na okvir bicikla i na vas osobno što zasigurno utječe na vašu opuštenost i brzinu. U negativnom smislu. Upravo zato, a na temelju stečenog iskustva s Demo modelom, Specialized je na Enduro modelu prema naprijed gurnuo i povisio središte bicikla. Taj je potez dodatno minimizirao kretanje stražnjeg kotača. To bi na kraju krajeva trebalo rezultirati time da se sve sile i udari prouzrokovani neravninama prenose tamo gdje je i predviđeno - u suspenziju, a ne na vas.
Uglađenija i kontroliranija vožnja od početka do kraja
Specialized je na Enduru želio povećati osjetljivost na male udare o neravnine, a s druge strane poboljšati performanse i reakciju bicikla i na one velike. Po uzoru na novi Demo, Specialized je izmijenio dijelove povečajući pritom samu progresivnost bicikla. Ta promjena na Enduro modelu trebala bi omogućiti puno uglađeniju i kontroliraniju vožnju, ponajviše prilikom manjih ili većih udara o neravnine. To je ono čime se Enduro posebno ponosi.
Što se pak tiče suspenzije Specializedov "in-house suspensio-tuning team" razvio je vlastitu suspenziju koja se idealno uparila s njihovim biciklom. Iako su mogli odabrati niz drugih opcija očito su se odlučili za teži put koji je na kraju urodio plodom. Novi Enduro opremljen je Rx Tune suspenzijom koja će omogućiti više kontrole na stazama koje ćete voziti u što ćemo se vjerujemo i sami uskoro uvjeriti.
Želiš biti brz? Moraš biti nisko i moraš biti stabilan!
Brz možeš biti samo kada si nisko, samo kada ti je težište nisko i kada te upravo ono čini puno stabilnijim pri visokim brzinama. Novi sistem linkova koji je postavljen maksimalno nisko i maksimalno centralno na rami novom Enduru daju nevjerojatan osjećaj.
Uravnotežena krutost sprijeda i straga
Specialized nije namjeravao stvoriti najtvrđi bicikl na tržištu. Upravljanje takvim biciklom bila bi noćna mora. Specialized smatra kako nije bitna maksimalna, već uravnotežena krutost! Ako je prednji kraj previše "flexy", bicikl neće biti dobar. Ako je pak stražnji kraj bicikla prekrut bicikl ponovno neće biti dobar niti će dobro držati, kako u zavojima tako i na tehničkim dijelovima. I to bez obzira koliko dobru suspenziju imali na njemu. U Specializedu su stoga podesili karbon na Enduro modelu kako bi pružio idealnu ravnotežu krutosti, sprijeda i straga i to posebno za svaku veličinu rama. Stražnji kraj bicikla 12% je krući od prethodne 29" verzije istog modela, dok je prednji kraj identičan.
Odabir veličine rame u ovisnosti o stilu vožnje
Specialized je novi Enduro model zamislio kao duži i niži bicikl koji će zahvaljujući svojom uravnoteženosti i osjećaju poboljšati kontrolu biciklista na strmim spustevima i pri visokim brzinama. Enduru je pritom povećan kut sjedala kako bi se poboljšao položaj pedaliranja bicikla, ali i skraćena cijev sjedala kako bi se oslobodio prostor veći hod za droper cijev sjedala. Rezultat svega je predvidljiv bicikl koji će vas poštedjeti neugodnih situacija na terenu koji ste podcijenili.
Ništa manje bitna je i spoznaja da je Specialized omogućio odabir veličine rame u ovisnosti o vašem stilu vožnje (op.a. Style Specific Sizing) umjesto u ovisnosti o visini prepona. Želite li bicikl s kraćim međuosovinskim razmakom i bicikl s kojim ćete se moći igrati na malom prostoru? Nema problema, uzmite manju veličinu rame. Želite li pak bicikl s većom stabilnosti pri većim brzinama? Još manji problem, uzmite veću veličinu rame. Umjesto dosadašnjih S, M, L i XL veličina rame sada ćete moći birati između S2, S3, S4 ili pak S5 veličine.
Veći kotači, veća brzina
Veći kotači održavaju zamah bolje od manjih kotača, posebno na tehničkim dijelovima staza. U Specializedu su svjesni činjenice kako više zamaha znači i više brzine. Razlog je to što su se odlučili za 29" kotače na novom Enduro modelu. U kombinaciji s 170 mm hoda suspenzije novi Enduro predstavlja uistinu pravu raketu.
Puno toga smo napisali pa je red dotaknuti se i cijena. Procjena je da će najjeftiniji Enduro Comp stajati otprilike 4,410$, dok će se za S-Works izvedbu morati izdvojiti oko 9,510$. Elite i Expert model stajati će otprilike 5,210$ odnosno 6,510 dolara. S-Works ramu moći ćete nabaviti za otprilike 3,200$.
Photo: Specialized