Iako su danas popularne grupe sa samo jednim lančanikom odnosno šajbom sprijeda, mi smo baš kako bismo iskoristili prednosti motoriziranih mjenjača ugradili i prednji mjenjač i pripadajuću ručicu. Nakon što je ekipa iz Hohnjec Sporta završila s radovima i programiranjem, upoznali smo se sa sustavom i načinom rada. U našem slučaju instalacija zahtjeva vanjski nosač baterije budući da imamo podešavajuću cijev sjedala te istu nije moguće ugraditi u okvir. Punjenje se u oba slučaja vrši preko utičnice na ekranu koji se nalazi na volanu. To bismo istaknuli kao prednost onima koji bicikl drže u stanu, ili neposredno u blizini izvora el.energije. Naime, da biste napunili sustav, potrebno je bicikl postaviti u blizinu utičnice, ili imati dovoljno dug produžni kabel kako bi to nesmetano obavili. Ako živite u stanu, a bicikl držite u dislociranoj prostoriji mogli biste imati problem.
Žice koje međusobno povezuju komponente meke su i lagane, a njihovo spajanje vrlo je praktično i jednostavno. One su zamijenile sajle. Postavlja se pitanje jesu li dovoljno robusne i otporne na habanje i šumske uvjete. Nebrojeno puta nam se dogodilo da smo sajle počupali granjem, ili oštetili korijenjem, kamenjem i drugim nepredvidivim preprekama. No to ćemo vidjeti u vožnji.
Dizajnom su kako mjenjači tako i ručice vrlo slični onim mehaničkim. Izostaje napetost ručica budući da se ispod nalazi prekidač, a ne sajla koja drži napetost. Trebat će neko vrijeme da se priviknemo na novi setup. Ručice je moguće podesiti i odabrati koja će izvršavati koju radnju. Možda bi bile zanimljivije da se dizajnom razlikuju od konvencionalnih izvedbi.
Prilikom programiranja podesili smo način mijenjanja brzina samo s desnim shifterom tako da u određenom trenutku odnosno na određenoj brzini na kazeti, uz zvučno upozorenje, promijeni brzinu sprijeda i kompenzira razliku s povratom dvije brzine na stražnjoj kazeti.
Vožnja!
Grupu smo testirali više od 30 vožnji koje su trajale po dva do tri sata. U testnom periodu smo dva puta punili bateriju i nismo imali niti jedno zatajenje sustava u vožnji. Problem kod zatajenja ovakvih sustava kada se nalazite daleko od radione jest osjećaj bespomoćnosti u datom trenutku. Ali kao što smo rekli, to nam se nije dogodilo. Čak nam se nije dogodilo nikakvo mehaničko oštećenje pa bismo i tu sustav mogli pohvaliti, iako možda bolje da pohvalimo vozače koji ga nisu oštetili.
Ako se osvrnemo na sami osjećaj koji pruža ovakva igračka zaključujemo da je to nešto sasvim drugačije od onoga nama poznatog. Mjenjač radi precizno i ne griješi, nema korekcije tipa ‘’malo ću naglije stisnuti ručicu pa će prešaltati’’. Uvijek radi isto, uvijek radi precizno, to je definitivno prednost DI2 sustava. Na ekranu piše u kojoj smo brzini što je još jedna korisna informacija, a ručice pod rukom ostavljaju neobičan dojam, najviše zato što su izgledom kao i mehaničke pa ih uspoređujemo. Mijenjanje brzina na jednoj ručici koja odrađuje automatski sve radi odlično, valja pripaziti u trenucima kada se aktivira prednji mjenjač jer u isto vrijeme i stražnji vrši korekciju pa bi sila na pedalu mogla dovesti do pucanja lanca, što se upravo nama i dogodilo na jednoj vožnji. Vozili smo se u apsolutno svim uvjetima što i slike govore tako da možemo zaključiti da je sustav robustan i otporan na zahtjevne vanjske utjecaje.
Naš zaključak je da bismo ovakvu igračku ugradili na HT bicikl sa žicama provedenim kroz okvir, s baterijom u cijevi sjedala, bez prednjeg mjenjača na 1×11 prijenosu. Tada bi ovakav sustav zasjao u punom sjaju. U svakom slučaju preporučujemo ga svima koji žele modernizirati svoje vožnje i uživati u tehnološkim dostignućima uz određene prednosti. Cijena ovakvog seta na tržištu ne prelazi 1000 dolara. Za više informacijama o cijenama i ponudi javite se u Hohnjec Sport, ekipa je informirana, a robe ima!