Moje dosadašnje iskustvo vožnje bicikla bilo je vezano uz vožnja na cestovnom ili pak na brdskom biciklu. Međutim, otkako sam počeo voziti ciklokros bicikl shvatio sam koliko mix te dvije vrste bicikala može biti itekako zabavan, kreativan i ono što mi je osobno veoma važno odličan za napredak u kondiciji i tehnici vožnje.
Posljednih mjesec i više dana koristio sam Trek Boone bicikl za cestovne grupne vožnje i treninge, odnosno treninge u kojima bih se jednim dijelom vozio po cesti a nakon toga skrenuo na makadamski put ili šumski puteljak. U danima kada nisam imao puno vremena za trening i kad su mi krugovi oko Jaruna bili najefikasnija i najbrža opcija trening dosadni krugovi oko Jaruna postali su veoma zanimljivi zbog mogućnosti vožnje po nasipu i šumskim puteljcima koje je veoma lako naći Jarunu.
Osjećaj upravljanja biciklom na neasfaltiranom putu sa cestovnim volanom, gdje je pozicija ruku u znatno užem hvatu nego na brdskom biciklu (op.a. cestovni volan u prosjeku je širine 40-44cm, a brdski volan (29“ bicikli) širine 68-72cm), odvodi vas u jednu potpuno novu dimenziju vožnje iz koje možete izvući jako puno u kondicijskom smislu ali i poboljšati svoje tehničke vještine upravljanja biciklom. Uz sve to garantiram da će vam biti i neopisivo zabavno.
Pored svega prethodno navedenog, vožnja na ciklokros biciklu ojačat će vam i gornji dio tijela jer ćete sve neravnine i rupe upijati vlastitim tijelom te ćete ujedno morati i mijenjati poziciju iz sjedeće u stojeću, ali i naprijed natrag, kako bi savladali eventualne prepreke. Samim time vaše će tijelo trošiti i više energije nego na klasičnom cestovnom biciklu pa ćete i brže stići do željenih rezultata.
S druge pak strane, većina ljubitelja cestovne vožnje ima ekipu s kojom voli ići na zajedničke cestovne treninge ili duže vikend ture. Ako ste i vi jedan od njih sa ciklokros biciklom za vas neće biti problema! S njim ćete moći juriti gotovo isto kao i s cestovnim. Nekoliko ovogodišnjih Fuminih tura uvjerilo me i u to jer prosjek na pojedinim dionicama u grupi bio je preko 35 km/h, što je za vožnju po cesti jedan sasvim solidan tempo.
Naravno, tijekom svih tih vožnji koristio sam prave ciklokros gume čije su dimenzije 700x33 i koje ujedno imaju i profil s ripnama. Ukoliko si pak želite olakšati vožnju po cesti, jednostavno promijenite gume na prave cestovne. Moja preporuka svakako je, prije svega zbog širokog prostora između vilica, širina cestovnih guma - 700x28. Zadnja testiranja u aero tunelima pokazala su da je šira guma aerodinamičnija i brža, a kad svemu tome još dodate i činjenicu da vam šira guma nosi i veću udobnost vašoj sreći neće biti kraja!
Trek Boone model kojeg vozim opremljen je kompletnom Shimano grupom s hidrauličnim kočnicama. Kompletna grupa mjenjača na biciklu tako je Shimano 105, dok je prijenos 2x11 brzina. Pogon na biciklu je FSA Energy sa 46/36 zupčanicima pa bi za nekoga tko više voli bicikl koristiti za cestovne treninge i ture, ali ostavlja mogućnost vožnje po neasfaltiranim putevima, preporučio veliki zupčanik nadograditi na 50T. Na taj način dobiti ćete bolji omjer, iako iz osobnog iskustva znam da i sa ovim zupčanicima možete odraditi jako dobre cestovne treninge i ture.
Okvir ovog bicikla izrađen je od karbona i to jednog od najjačih iz Trek ponude – 600OCLV. Opremljen je već poznatom ISOSPEED tehnologijom, unutarnjim provođenjem bužira, integriranom zaštitom od opadanja lanca između okvira i malog zupčanika pogona, podstavljenom zaštitom od lanca. Na prednjoj vilici bicikl je opremljen 15mm osovinom, a na stražnjoj s 9mm. Razlog da u Trek-u nisu i na zadnjem kraju išli sa širom osovinom je da tijekom testiranja nisu našli zadovoljavajuću osovinu koja bi pružila kvalitetne vozne karakteristike koje su željeli postići. Tijekom ovih par mjeseci vožnje u svim uvjetima i na raznim podlogam (op.a. cesta, makadam, šumski putovi s korijenjem, zaleđena tvrda staza) niti jednom nisam morao dotezati stražnji kotač. Isto tako nisam tijekom vožnje osjetio da je kotač, zbog 9mm osovine, manje krut ili da se savija pa da disk struže po kočionim paknama.
Osim što će vam ovakav bicikl odlično koristiti za koju god disciplinu se odlučili moći ćete ga koristiti i za gradske vožnje, tzv. commuting gradom bilo da idete na posao, faks ili na cugu s prijateljima. Geometrija bicikla u usporedbi s klasičnim cestovnim biciklom, npr. Trek Emonda modelom, ima nešto kraću gornju cijev okvira i nešto viši headset zbog čega će vam bicikl biti udobniji za gradsku vožnju, a samim time i upravljiviji tijekom naglih skretanja i skakutanja po nogostupovima što zna biti čest slučaj u gradskoj vožnji. U mom slučaju, obzirom često biciklom vozim iz istočnog na zapadni dio grada Zagreba, odlična mi je opcija voziti kombinaciju cestovnog i brdskog modela kao što je Trek Boone jer mogu koristiti nasip kako bi izbjegao gradsku gužvu, semafore, nesmotrene pješake itd.
Ukoliko se ove godine i sezone spremate na kupnju novog bicikla i razmišljate o novom izazovu i promjeni, Trek Boone ciklokros bicikl mogao bi biti odlično ljetno osvježenje koje ćete ravnopravno moći koristiti i tijekom jesenskih ili pak zimskih dana. Raznolikost vožnje koju će vam pružiti, ali i funkcionalnost, teško ćete naći na bilo kojem drugom modelu bicikla. Ne treba se posebno čuditi što i najveći biciklistički magazini i portali upravo Trek Boone vrlo često ističu kao najbolji ciklokros model koji su do sada testirali. Apsolutno se slažem s njima!
Photo: Biker