Trek Fuel EX kao model kroz godine je evoulirao iz laganog trail bicikla (s „notama“ XC bicikla) u trail bicikl sposoban za izlete i po enduro stazama!
Još tamo 2011.g. Fuel EX 9.9 model bio je opremljen prednjom i stražnjom suspenzijom od 120 mm hoda dok su današnji modeli opremljeni prednjom suspenzijom od 140 mm hoda te stražnjom suspenzijom od 130 mm hoda.
POTPUNO NOVA GEOMETRIJA
Unatoč većem hodu suspenzije nova moderna geometrija na Fuel EX modelu omogućava odličan osjećaj prilikom pedaliranja uzbrdo ili po ravnom zahvaljujući strmijem kutu cijevi sjedala, 75 stupnjeva, koji je u odnosu na prethodni model za jedan stupanj okomitiji (to je ujedno omogućilo i korištenje dužih dropper cijevi sjedala s više hoda). Kut vilice na novoj geometriji pomaknut je s 67 na 66 stupnjeva što Fuel EX modelu zaista daje osjećaj bolje upravljivosti i više stabilnosti na tehničkim segmentima i nizbrdicama. Trek je poznat i po inovativnim tehnologijama koje koristi u gotovo svim kategorijama od cestovnih do mtb modela. Prednost kod Fuel EX modela u odnosu na druge modele iz iste kategorije je Mino Link tehnologija koja omogućava vozaču da podesi geometriju bicikla ovisno o načinu vožnje. Okretanje Mino Link-a u „Low“ odnosno „High“ poziciju mijenja kuteve cijevi sjedala i kut vilice za pola stupnja, visinu BB-a, dužinu stražnje vilice (chainstay length) kako bi se bicikl bolje ponašao u vožnji uzbrdo odnosno nizbrdo. Praktičnost u korištenju ove tehnologije je što ovu promjenu iz jedne u drugu pozicije možete napraviti bilo kad i bilo gdje uz pomoć imbus ključa od 5 mm (koji je sastavni dio svakog multi-tool alata).
Naš testni vozač navikao je voziti agresivnije XC bicikle tako da je u većini slučajeva Mino Link držao u „High“ poziciji kako bi imao što strmiji kut cijevi pedaliranja zbog boljeg prijenosa snage na pedalu.
Još jedna tehnologija koju Trek koristi na svim trail, enduro FS modelima je tzv. ABP tehnologija (Active Braking Pivot). Ova tehnologija omogućava vozaču da neometano koči na nizbrdicama i da u slučaju blokiranja stražnjeg kotača prilikom kočenja stražnja suspenzija i dalje radi neometano bez da se blokira.
Osim spomenutih tehnologija tu je još i Knock Block zaštita koja čuva okvir od oštećenja koja mogu nastati od udarca kormila i krune prednje suspenzije u okvir bicikla prilikom neželjenog pada.
Trek je po primjeru na druge proizvođače na novom okviru ugradio i skriveni pretinac u donju cijev okvira u kojem vozač može spremiti rezervnu zračnicu, mini-alat, otvarače guma, CO2 bombice, biciklističku kabanicu, mini-snack…
U VOŽNJI
Već prvih par okretaja pedala na novom Fuel EX modelu ostavilo je dojam kao do vozimo bicikl koji je bliži XC geometriji nego Trail geometriji s „Enduro sposobnostima“. Samo stupanj strmiji kut sjedenja omogućava puno bolju poziciju sjedanja i samim time pruža odličan osjećaj prilikom vožnje bicikla uzbrdo i po ravnom. Kako smo već spomenuli bicikl smo vozili u „high“ poziciji pa je tako i ispod lule kormila ostavljen samo jedan graničnik ispod, dok su preostala 2 ostavljena iznad lule kormila. Visoki vrat vilice ovdje ostavlja zaista puno prostora da se bicikl prilagodi poziciji u kojoj vam najviše odgovara voziti bicikl.
Stražnja Fox suspenzija opremljena je RE:aktiv tehnologjiom s Thru-Shaft damperom s 3 pozicije: „firm“, „trail“ i „open“. Iako smo najčešće bicikl vozili u srednjoj „trail“ poziciji na dužim usponima dosta bi značilo kad bi suspenziju od 130 mm stavili u „firm“ poziciju, a posebno je to dolazilo do izražaja kada bi pedalirali na nogama.
Jasno da bicikl težine preko 13 kg i sa skoro 1kg teškom gumom nema akceleraciju poput lakšeg XC bicikla s užom i lakšom gumom međutim jednom kada se Fuel EX zakotrlja po neravnom terenu mičite mu se s puta i nemojte ostati na kotaču u zavjetrini J Mjesečeva staza na otoku Krku koja je puna sitnog kamenja i grbavog makadama pokazala se kao odličan test gdje je Fuel EX nakon što je dobio ubrzanje „gutao“ teren pod sobom kao da se vozite na krstarite po cesti na cestovnom biciklu. Bez obzira na grubu podlogu na biciklu se moglo istovremeno ostati mirno sjediti i sav fokus usmjeriti na potisak pedale. Zbog nešto veće ripne na Bontrager XR4 gumi vozač koji vam se nađe u zavjetrini mogao bi se naći u problemu kada pojedini kamenčić ostane između ripni gume i onda se prilikom rotacije naglo ispali i taj hitac u velikoj većini slučajeva završi u vozaču koji je u tom trenutku iza vas. Da Fuel EX zaista može biti i odličan bicikl za tjerati po mtb maratonima istestirali smo još 2018. na starijoj platformi kada je na Adria Bike Series na mtb maratonu Krk'n'Roll naš testni vozač osvojio 1. mjesto na srednjoj stazi u svojoj kategoriji (ujedno i 2. najbrže vrijeme na srednjoj stazi te godine – najbrže vrijeme te godine imao je strani vozač na Trek Procaliber modelu). Jasno za malo brže performanse predlažemo promjenu guma sa širine 2.4 na 2.2. Ovom prilikom na maratonu na testiranom Fuel EX modelu vozili smo Continental Cross King Protection gume.
Kako se ne bi zadržali samo na vožnji uzbrdo i na XC performansama osvrnut ćemo se i na vožnju nizbrdo. Već testirani Fuel EX model iz 2018. koji je imao manji kut vilice, prednju suspenziju od 130 mm hoda se pokazao odlično na gotovo svim stazama gdje smo ga probali voziti nizbrdo: Enduro Sljeme, Bregdown u Sveti Ivan Zelina, etapna utrka 4 Islands 2019… Novi model s otvorenijim kutom vilice i suspenzijom od 140 mm hoda samo je omogućio malo višu poziciju na prednjem dijelu bicikla čime vozaču daje još više samopouzdanja na spustu i pridonosi upravo onom „enduro“ pedigreu kojeg smo spomenuli. Takva pozicija omogućava i vozačima koji imaju manje iskustva u „vratolomijama“ da se osjećaju sigurnije ako se na stazi pojavi neki segment gdje je potrebno poskočiti i odvojiti se s oba kotača od podloge. Fuel EX tu jednostavno drži vozača savršeno u balansu i uz pomoć dropper cijevi sjedala daje dovoljno prostora da se zauzme pozicija u kojoj se može napraviti odlična priprema za odskok i doskok. Jasno u rukama iskusnijih vozača Fuel EX može „progutati“ i puno veće i duže skokove, a ujedno može biti i jako zabavan na „dirt jumpovima“.
ZAŠTO NAZIV „ACE OF ALL TRAILS“?
Upravo iz svih dosad opisan prednosti. Fuel EX možete voziti gdje god poželite, od uređenih XC/Trail terena pa do rastrestih kamenjara, enduro staza ili bike parkova. Jasno ovo nije bicikl koji bismo preporučili okorjelom XC vozaču kojem je najbrže vrijeme na XCO krugu najbitnija stavka (tu je zato Trek Supercaliber ili Procaliber model) ali zato bi ga definitivno preporučili svakom MTB vozaču koji traži bicikl s kojim će moći voziti cijeli dan s prijateljima po šumi i okolnim brdima, otići u bike ili dirt park, voziti mtb maraton i pritom uživati na svakom kilometru bez bojazni o izbijanju bubrežnog kamenca (aka. Helter Skelter maraton u Rapcu), ići s ekipom na noćne vožnje ili voziti enduro lige. Uz Mino Link tehnologiju koja vam omogućava sitne preinake „on the fly“ na Fuel EX modelima jedino što vas dijeli od trail bicikla koji naginje više prema XC ili Enduro karakteristikama je izbor guma, podešavanje pozicije na biciklu i ovisno o snazi koju imate u nogama veličina prednjeg lančanika na pogonu (serijski Fuel EX dolazi s lančanikom od 30T, a okvir ima dovoljno prostora da montirate lančanik sa 34T).
Kao best buy model iz Fuel EX linije već nekoliko godina to je aluminijski model Fuel EX 8 koji u Rog-Jomi možete kupiti za 28.499,99 kn. Za tu cijenu dobivate Alpha Platinum aluminijski okvir s spomenutim tehnologijama: Mino Link, ABP, Knock Block i naravno Trek doživotno jamstvo na okvir. Ovaj model opremljen je Fox prednjom i stražnjom suspenzijom od kojih stražnja suspenzija ima RE:aktiv tehnologiju s 3 spomenuta načina rada (tuned by Trek Suspension Lab). Bicikl je u potpunosti opremljen Shimano XT 8100 mjenjačima (1x12spd) i Shimano hidrauličnim disk kočnicama s 4 klipa. Bontrager Line Comp 30 kotači s modernom širinom obruča i omogućit će najbolje performanse za bilo koji setup guma, a uz 54 zuba u zadnjoj nabi biti ćete spremni da brzo krenete u novi okretaj pedala. Kotači su naravno i tubeless ready. Uz sve to tu je i Bontrager Line dropper cijev sjedala još bolju upravljivost kada teren krene nizbrdo! Trek Fuel EX 8 u Alpine Dark Blue boji dostupan je odmah u čak 4 veličine: M, M/L, L i XL.