Nakon vožnje Trek Procaliber 9.9 RSL modela prvih pola sezone uvjerio sam se kakav je iskorak Trek sa ovim modelom učinio u odnosu na svoju konkurenciju. Procaliber sam podvrgnuo testu ne samo na treninzima nego i na utrkama diljem Hrvatske. Za staze na istarskom, otočkom ili pak dalmatinskom kamenju većina biciklista odabrala bi bicikl sa dvije suspenzije i svoj odabir smatrali bi ispravnim i logičnim. Međutim, zahtjevnost terena ne predstavlja nikakav problem ovom modelu Treka zahvljujući IsoSpeed tehnologiji kojom je opremljen. Ova tehnologija omogućava "odvajanje" cijevi sjedala od gornje cijevi okvira i na taj način bolje amortiziranje neravninina i udaraca koji se sa stražnjeg kotača prenose na bicikl odnosno biciklista. Zahvaljujući toj tehnologiji vožnja na Procaliberu postaje ugodnija te omogućava čuvanje energije, ponajviše na dužim udaljenostima. IsoSpeed je možda najlakše opisati kao malu dodatnu suspenziju na biciklu.
Za razliku od bicikala sa dvije suspenzije, Procaliber je iznimno lagan bicikl što se itekako osjeti na strmim i tehnički zahtjevnim usponima gdje opet značajnu ulogu u dobrom držanju gripa na stražnjem kotaču odigrava upravo IsoSpeed. U kombinaciji sa Bontrager XR1 ili XR2 gumom Procaliber postaje prava divokoza koja će uz malo bolju kondiciju biciklista savladati sve uspone. Težina bicikla ne osjeti se prilikom pedaliranja na nogama jer je iznimno niska pa stoga dodatno ne umara pri većim naporima. Također, fenomenalan je osjećaj vožnje po neravnom terenu poput onog zemljanog prožetog sa malim komadićima stijena obzirom tada možete osjetiti da svu uloženu snagu preko pedala prenosite na stražnji kotač i da vas naravno pritom inercija vodi naprijed. Toga sam i sam postao svjestan tijekom vožnje na utrkama, odnosno na stazama sa takvom podlogom gdje sam u nekoliko navarata radio razliku biciklistima na klasičnim hardtail biciklima. Na sličnim sam dionicama također bez problema, rame uz rame, vozio sa biciklistima na najskupljim biciklima sa dvije suspenzije.
Procaliber će zasigurno oduševiti eksplozivne bicikliste jer bicikl ima iznimnu akceleraciju na ravnim, ali i na kratkim i strmim dijelovima. Sve prednosti Procalibera do izražaja su ove godine došle primjerice na utrci u Vodicama obzirom sam pobjedu na utrci osigurao u posljednjim metrima i to najviše zahvaljujući brzini i akceleraciji bicikla! Procaliber je naime svaki watt snage prenio na stražnji kotač baš onda kada je to trebalo. Inače, bicikl je i na spustevima i u zavojima iznimno direktan, pa ne čudi niti činjenica da reagira na svaki vaš trzaj volanom što zasigurno odgovara svim biciklistima koji su natjecateljski nastrojeni.
Prednji amortizer Fox Factory SC32 radi iznimno dobro i odlično upija sve prepreke na koje naleti. U potpuno zaključanom modu amortizera, cijeli bicikl postaje još krući tako da na njemu stječe dojam da vozite cestovni bicikl tipa Trek Emonde. Jedina mana ovog amortizera je problem koji se dešava prilikom otključavanja amortizera (op.a. pomoću remote ručice). Naime, ukoliko prilikom otključavanja amortizera ne popustite pritisak držanja prednjeg dijela bicikla na podlozi amortizer se neće otključati tako da ćete morati napraviti lagani trzaj volanom prema sebi i nakon toga će se ona bez problema otključati. Ovo je nažalost tehnička greška od strane Fox-a i koliko sam uspio saznati pitanje je dana kada će se na tržištu pojaviti nadogradnja za ovu vilicu čime će se, uvjeren sam, riješiti ovaj problem.
Trek Procaliber je bicikl koji će zasigurno oduševiti svakoga tko želi brz, agilan, krut, a opet veoma ugodan bicikl za vožnju na svim vrstama terena. Nakon brojnih vožnji po iznimno zahtjevnim stazama Cresa ili pak Malog Lošinja usuđujem sugeriratim svima onima koji su u dilemi i koji biraju između bicikla sa jednom ili dvije suspenzije, da bez straha izaberu Procaliber model. Jedna suspenzija sprijeda i IsoSpeed tehnologija straga su sve što će im biti potrebno, pa čak i na najzahtijevnijim vrstama terena.
Ono što je pohvalno kod cijele Procaliber linije modela je činjenica da će kupac primjerice prilikom kupovine 9.7 i 9.9 modela dobiti okvir sa OCLV karbonom, odnosno najboljim karbonom od kojeg Trek radi svoje brdske modele. Razlike će naravno biti u jačini opreme obzirom je slabiji model opremljen sa SRAM GX grupom dok skuplji na sebi ima SRAM XX1 Eagle grupu. Naravno, osim razlike u grupi mjenjača, razlika postoji i u ostalim dijelovima, pa ćete tako dobiti i drugačiji volan i kotače koji će na slabijim modelima biti od aluminija, a na jačim modelima naravno od karbona.
Sve to naravno će imati utjecaja i na samu težinu bicikla što vam pak ne bi trebao biti prevelik problem jer najteži Procaliber težak je otprilike 10 kilograma! Ono što me pak posebno oduševilo kod Treka je da svaki okvir dobiva i doživotnu garanciju što se danas teško dobiva kod drugih proizvođača. Rog Joma kao ovlašteni distributer Trek bicikala za Hrvatsku na svakom biciklu napravi nulti servis, a u roku šest mjeseci od kupnje svi kupci imaju pravo na još jedan potpuno besplatan servis bicikla što također valja istaknuti i pohvaliti!
Photo: Biker