www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
18. Svibnja 2021.

Trnjenje i slabost prstiju na rukama za vrijeme vožnje bicikla?

Trnjenje i slabost prstiju na rukama za vrijeme vožnje bicikla?

Zašto se događa i kako si pomoći?

Na dužim vožnja bilo kojeg bicikla, iako češće cestovnog i brdskog, većina vozača primjećuje problem koji se javlja u prstima na rukama i to kao trnci koji kreću od malog prsta prema kažiprstu, zatim jače utrnuće, nekad bol i slabost. Češće se dogoađa kod dužih uspona i ravnih dionica uslijed dužeg jednoličnog stresa na zglobove.
trnjenje2.jpg (267 KB)Ono što provocira takvo stanje u rukama i osjećaj slabost je iritacija i pritisak na živac medijanus te njegove krvne žile koji prolaze karpalnim kanalom u predjelu ručnog zgloba. Kako je zglob na ruci uslijed vožnje biciklom savijen i pod pritiskom, tako se javlja i ta senzacija utrnuća, peckanja, boli i na kraju čak i slabosti. Utrnuće uglavnom prestaje čim maknete ruke s volana i odmorite ih malo, ali ponekad može i potrajati i nakon što ste završili s vožnjom. Ako traje duže, trebali biste se posavjetovati s liječnikom i svakako prilagoditi vožnju i bicikl kako bi te simptome uklonili. Dugoročno pojavljivanje tih simptoma može ostaviti posljedice na živce koji prolaze karpalnim kanalom.
trnjenje3.jpg (174 KB)Potrebno je da za početak provjerite da li je vaš bicikl podešen za vašu tjelesnu građu, da li je pozicija sjedenja, pozicija sjedala i volana dobra. Ukoliko niste u  prilici posjetiti bike fitting centar koji će vam uskladiti pojedine elemente na biciklu kako bi se osjećali ugodnije za vrijeme vožnje, za početak probajte sami unijeti neke promjene. Potrebno je umanjiti stres na ručne zglobove i na šake za vrijeme vožnje. Laktove malo otvorite i opustite kako bi upijali udarce volana i smanjili stres na ručne zglobove. Podesite poziciju volana kako biste sjedili uspravnije i smanjili pritisak na šake. Za vrijeme vožnje mijenjate poziciju na kojoj držite ruke na volanu, mijenjate malo i poziciju sjedenja također. Promijenite ručke koje koriste i stavite deblje i mekanije. Kupite dobro podstavljene bike rukavice koje imaju mekane gel umetke i ublažavaju stres na zglobove. Sve to će utjecati na pritisak na ručne zglobove pa ćete kroz neko vrijeme i sami moći zaključiti što vam pomaže.

Najtočniji postupak u ovoj situaciji je svakako da se prijavite na bike fitting i da netko stručan podesi vaš bicikl prema vama, vašoj visini, težini, godinama i preferencijama vožnje.

NAJČITANIJE
Na vrh