www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
09. Ožujka 2015.

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica

Do sada smo vam pokazali kako najbolje montirati ležaj vilice ili kako pak montirati osovinu pogona! Nismo stali na tome već vam danas nudimo priliku da naučite na koji način i što jednostavnije montirate čeljust kočnice na vilicu. Vrijedi pogledati!

 

Krenimo od pretpostavke da sve dijelove imate spremne i da je potrebna samo montaža. Ako je tako onda je to posao od svega deset minuta. Dakle na vilici se nalazi predviđena rupa kroz koju ide vijak koji se nalazi na čeljusti kočnica. Prije nego krenemo s kratkim opisom montaže, samo da vas upozorimo na par sitinica na koje je potrebno obratiti pažnju. Provjerite da je obruč koji imate kompatibilan s tom čeljusti, te da li čeljust dopire do mjesta na obruču gdje pakne nalježu na obruč. Također provjerite li je obruč možda za disk kočnice, jer ga u tom slučaju ne možete koristiti s V - brake sistemom.

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica slika 1

Sad dolazimo do same montaže. Dakle, mjesto na vilici gdje se spajaju noge od vilice ima rupu kroz koju mora proći vijak koji se nalazi na čeljusti.

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica slika 2

U kutiji u kojoj ste dobili čeljust nalazi se i matica koja izgleda više kao piksa s navojem unutra, ona dolazi s druge strane vilice i koristi se za pritezanje čeljusti.

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica slika 3

Vijak se priteže obično imbus ključem. Nekad u paketu dobijete više raličitih dužina matice, pa je važno da odaberete onu koja će dohvatiti veći dio navoja na vijku. Jednom rukom pritežete maticu, drugom držite čeljust u poziciji koja je ispravna kako ju ne biste pritegli na koso.

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica slika 4

Za nastavak slaganja kompletnog kočionog sustava, potrebno je montirati ručicu kočnice, zatim provući sajlu kroz ručicu i čeljust. Pa idemo redom, da biste krenuli dalje, prvo vam je na popisu postavljanje ručice kočnice. Dakle, odredite poziciju na upravljaču koja vam najviše odgovara te ju pritegnite imbusom na ručici.

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica slika 5

Pritegnite ručicu odgovarajućim imbusom u poziciji koja vam odgovara dok sjedite na biciklu.

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica slika 6

Kad ste postavili sve na svoje mjesto, čeljust i ručica su pritegnuti, upravljač je na biciklu, možete krenuti s montažom sajle. Mi smo u ovom slučaju koristili jagwire bužire te kapice bužira i sjalu.

Da biste sve skupa uglazbili, morate izmjeriti dužinu bužira koja vam je potrebna da ne bude predug ili prekratak. Ubacite bužir u njegovo sjedište na ručici kočnice, te ga zatim spustite do čeljusti, i na jednom i na drugom mjestu ga omotajte selotejpom kako biste ga fiksirali i vidjeli koja vam duljina treba da bi se upravljač mogao nesmetano okretati.

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica slika 7

Kad ste sve izmjerili i odredili duljinu bužira, možete ga skratiti, zatim provucite sajlu kroz kapicu i bužir da dobijete kompletnu sajlu s bužirom.

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica slika 8

Ubacite sajlu u vijak koji na sebi ima predviđeni prorez za provlačenje sajle te sjedište za kapicu bužira.

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica slika 9

Zatim sajlu provucite kroz vijak koji se nalazi na čeljusti.

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica slika 10

Zatim nastavite provlačiti samo sajlu kroz vijak na čeljusti. S tim istim vijkom ćete zategnuti sajlu kod finalnog podešavanja.

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica slika 11

Sajlu pridržite prstom dok ju pritežete odgovarajućim imbusom na čeljusti.

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica slika 12

Sve će na kraju izgledati ovako kad bude gotovo.

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica slika 13

Kad je sve gotovo, možete skratiti sajlu i staviti završnu kapicu na sajlu kako se ne bi rasplela.

Uradi sam - montaža čeljusti kočnica slika 14

Završnu kapicu stegnite klješitma, kako ne bi ispadala sa sajle. U nekim prethodnim brojevima smo detaljno objasnili podešavanje takvih kočnica. Isto podešavanje možete naći i na našoj web stranici www.biker.hr.

Ukratko, potrebno je podesiti pakne i njihovo nalijeganje na obruč prije nego skratite  sajlu i zategnete kočnicu. Isto tako, vijak na čeljusti i onaj na ručici koja služi za fino podešavanje potrebno je ušarafiti skroz do kraja, kako biste poslije mogli pojačavati kočionu silu otpuštanjem tih vijaka. Nakon što ste sve ušarafili, s rukom stisnete čeljusti da se pakne naslone na obruč, drugom rukom povucite sajlu kroz vijak za zatezanje da bude napeta i sve pritegnite na kraju vijkom na čeljusti. Nakon toga ćete imati kratak hod kočnice i moći ćete ju podešavati na još kraći hod. Ukoliko vam je ipak prekratak, morat ćete malo ostpustiti sajlu i ponovno ju zategnuti vijkom na čeljusti.

I da, naravno, javite nam da li su vam naši savjeti pomogli!

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh