Kao što smo već rekli, kroz par brojeva posvetit ćemo se tehnikalijama sastavljanja bicikla iz 42. broja. Sad je na redu jedan jednostavniji zahvat, montiranje osovine pogona na okvir. Okvir ima već predviđeno kućište u koje se montira osovina pogona. Montaža obično zahtijeva jedan od specijalnih ključeva odnosno nastavaka koji se montira na račnu kojom se zatim steže osovina u okvir. Kao što smo napomenuli, postoji nekoliko vrsta nastavaka, ovisno o sistemu pogonske osovine. Skoro svaki odgovrajući nastavak je dostupan u većini trgovina biciklističkim alatima poput Marko-projekt i Rog-joma trgovine. Obzirom da se nastavci razlikuju, važno je da u potragu za nastavkom krenete s već kupljenom osovinom kako biste u trgovini provjerili da li vam odgovara baš taj nastavak. Nećemo se ovaj puta zamarati imenima nastavaka, ali ovaj na slici iznad je onaj koji smo mi koristili u našem slučaju.
Osovina, kada ju izvadite iz ambalaže, može se rastaviti ovako- jedan prsten je slobodan, a drugi se nalazi na osovini. Već smo napomenuli da je kod kupnje osovine važno izmjeriti širinu kučišta osovine na okviru kako biste znali odabrati odgovarajuću osovinu za svoj okvir.
Orijentacija osovine u kućištu je sljedeća, slobodni prsten koji se steže naknadno nakon što prvo stavite osovinu u kućište nalazi se na kontra strani od pogonskog lančanika, dakle, pogonski lančanik se montira s desne strane kućišta gledajući odozgo dok sjedite na biciklu, dakle lijevo će ići slobodan prsten kojim ćete finalno stegnuti cijelu osovinu.
Da ne zaboravimo napomenuti, prilikom montaže osovine preporučljivo je da kućište i navoje lagano namastite teflonskom ili grafitnom masti kako biste jednog dana sve skupa mogli i rastaviti, a ujedno takva mast štiti kompletan sklop od propadanja i korozije.
Dakle, kad ste ušarafili osovinu s fiksnim navojnim prstenom u okvir shvatit ćete da taj prsten ima na sebi jedan šeširić koji mu ne dopušta da uđe u sami okvir. Stegnite kompletan prsten na okvir tako da šeširić čvrsto nasjedne na okvir.
Sad ušarafite slobodan prsten dok ne počne ići teško, onda zauzmite poziciju kako biste mogli uptrijebiti značajniju silu kod pritezanja kako biste prsten stegli koliko možete. Naravno, pazite da ga ne slomite obzirom da je aluminijski i lako se lomi.
Prsten, nakon što ga ušarafite u okvir, ne bi smio viriti više od2 milimetra. Ako viri, onda ćete znati je li previše tek kad krenete montirati kurble i hoće li ona strugati po prstenu. Ako hoće, onda ste uzeli krivu osovinu pogona koja je preširoka.
Photo: Biker