''Uzorke'' smo odabrali iz elektro 'full suspension'' kategorije, koja po nama ima itekako smisla i ne ograničava područje kretanja ovakvih bicikala već omogućava da stvarno pokažu puni potencijal. To su Stance E', Trance E+ i Reign E+ koji uz neke zajedničke karakteristike ipak na stazi pokazuju dosta drukčiju narav. Ono što možemo navesti kao zajedničko su skladno uklopljeni Syncdrive motori (Sport ili Pro) i integrirane EnergyPak baterije u donju cijev okvira. ''Naši'' uzorci imaju 27.5 inčne kotače i 2.6 inča široke gume kako bi usporedba bila ravnopravna. Koliko to uopće može biti s obzirom na širok raspon cijena (opet ovisno o nivou opreme). Dakle, držimo se mi bitne konstante – okvira. Okviri
Aluxx SL legura udomila je Maestro sisteme s hodom 140mm (Trance) i 160mm (Reign) dok Stance ima pojednostavljeni FlexPoint sustav bez zgloba na spoju ''chainstaya'' i amortizera te nudi 120mm hoda. Ovdje je dobra prilika za malu digresiju i smještanje bicikala u neke grupe. Tako bismo prema hodovima vilica i amortizera Stance (130/120mm) svrstali u trail, Trance (150/140mm) u all mountain, a Reign (170/160mm) u enduro kategorizaciju. Na tragu vaših najdražih konfiguracija terena možete se lakše zamisliti na nekom od ovih bicikala. No bolje možda s time pričekati do praktičnog dijela teksta. Uz navedene hodove suspenzija vrlo je važno ukomponirati i odgovarajuću geometriju. Kod Stance-a na raspolaganju imamo kut vilice 67° i 465mm chainstay, Trance nudi nešto blaži kut od 66.5° i 470mm stražnjeg kraka dok je Reign očekivano najekstremniji od trojca sa 64.5° (470mm) i najsposobniji se nositi sa spustevima i velikim preprekama. Još jedan podatak iz geometrije ovdje dolazi do izražaja, a to je međuosovinski razmak. Za veličinu M to je 1183mm kod Stancea, 1210mm (Trance) i 1249mm (Reign). Što je veća ova vrijednost bicikl je opušteniji na neravninama i lakše ga kontroliramo na većim brzinama. S druge strane gubimo dio agilnosti na zavojitim singletrackovima kada su potrebne brze promjene smjera i nagiba.U praksi
Neprocjenjivo iskustvo sa staze može zamijeniti mnogo pretpostavki, ali se dojmovi najčešće generalno preklapaju s očekivanjima od geometrije. Vozeći ove elektro bicikle u više navrata po poznatim stazama možemo izvući neke zaključke. Stancea E+ smo tako doživjeli kao optimalnog na brzim i dugim singletrackovima, koji mogu biti i nešto grublji. Dobro će odraditi i blaži kamenjar, umjerene spusteve i staze na kojima se mnogo pedalira. Izdržljiva baterija omogućuje cjelodnevne ture, pa možemo reći da je Stance maratonac jer preferira duge ravne dionice s mnogo sprinteva. Kada staze postanu grublje ili poželimo odvoziti Bikepark s bentovima i skokovima trebat će nam Trance E+. Trance će biti udobniji i mekaniji na doskocima, siguran na bentovima i iznenađenjima raznoraznih elemenata. Trance može dobro podnijeti grublji kamenjar i podjednako dobro odraditi uspone i spusteve. Njegov motor daje 80Nm momenta, pa će ubrzanja biti izraženija, a raspon staza koje pokriva mnogo širi. Trance omogućuje veće nagibe na spustevima, više zabave i manje muke na zahtjevnijim terenima. Manje pedaliranja i bolja kontrola bicikla s obzirom na razmjerno agresivnu geometriju. Kad zađemo u ekstremne nagibe i kad trebamo bicikl koji će nas nakon opakog spusta bez problema odvesti na vrh dolazimo do Reigna E+. Ovaj ozbiljni enduro izvlači maksimum iz vozača, pa možemo reći da potrebuje znalce za volanom. Malo je toga što će izbaciti Reign iz kolosijeka sa 170mm vilicom i 160mm Maestrom. Najgrublji kamenjar i strmi spustevi odličan su poligon za blagi kut vilice i ovako dugi bicikl. Najjači motor i baterija radit će dobar dio posla i teško da možete dovesti bicikl do krajnjih granica ili sebe umoriti više nego to želite. Ono što su nekad radila kombi vozila vozeći ekipu na vrh brda nakon svakog spusta (npr Sljeme) sada može obaviti Reign. Barem dio vašeg posla. Stoga će Trance zadovoljiti vozače koji ne vole ograničenja i žele bicikl neograničenih mogućnosti. Zaključak
S obzirom da brže, veće, jače, skuplje nije nužno uvijek bolje za svakog vozača potrebno je dobro odvagnuti želje i vlastite afinitete te vozačko umijeće. Probali smo dosta elektro bicikala na raznim terenima i možemo zaključiti kako svaki ima neki svoj optimum za što je projektiran. Na primjeru Giantove ergele vidimo da će svaki model briljirati na određenom tipu staza i da treba pomno odabrati kako bi ostali u svojoj ''comfort zoni''.
Usporedili smo!

Giant Stance E+//Trance E+//Reign E+
Promatrajući današnju ponudu elektro bicikala lako se izgubiti u moru modela i oznaka, a još teže usporediti stvarne performanse gledajući ih na ekranu ili izložene u trgovinama. S obzirom da smo vozili dosta Giantovih modela pokušat ćemo izvući neke zaključke iz usporedbe tri različita koncepta stavljajući u drugi plan opremu, motore, kapacitete baterija ili njihovu cijenu.