Ujutro se treba rano ustati da bi vikend vožnja završila u neko razumno vrijeme kako bismo mogli ostatak dana biti s obitelji. Većina nas je u sličnoj situaciji. Jutarnje zimske vožnje su karakteristične po tome da su nerijetko izuzetno blatne i bicikl izgleda u najmanju ruku kao ovaj sa slike. Problem je što čak kod odlaska na “breg” je zemlja još smrznuta i nema blata, ali kod povratka vam nema pomoći.
Mi smo isprobali već doista veliki broj sredstava za pranje i do sada smo najčešće koristi Muc-off, ali došlo je vrijeme da isprobamo već sveprisutni Bike workX set za pranje. Nije to baš set, to smo mi tako prozvali smatrajući da je to komplet koji je doista dovoljan za temeljito i brzo pranje nakon svake vožnje.
Da bismo uopće mogli zaključiti što nam treba, savjetovali smo se s ekipom koja radi u Giant Storeu Zagreb gdje smo dobili inpute što bi trebali za svoj slučaj.
I sad dolazi to tuširanje koje svi čekamo. Lijepo je vidjeti čisti bajk nakon dugo vremena što ga nakon pranja na kraju gledamo polumusavog i ne marimo jer je vožnja najbitnija. Ali ako se zapitate kad ste zadnji put pogledali svoj bajk da je izgledao kao prvog dana kad ste ga kupili :9, malo bi nas se sjetilo. E, pa tako krećemo mi s pranjem koje uključuje, za početak, nanos CYCLO STAR BikeworkX tekućine za pranje. To je nešto kao otapalo s određenim šamponom u sebi koji se može nanositi na sve dijelove bicikla.
Sve smo našpricali, i diskove i pločice kao najosjetljiviji dio koji nakon pranja nerijetko cvili i nekad uopće ne prestaje. Iako možda krivo, ali za ovaj prilog smo odlučili bicikl prati kao prave neznalice i ljienčine, da vidimo do koje mjere je dobar ovaj proizvod. Naputak je sljedeći: našpricati cijeli bicikl i ostaviti ga par minuta da se “paca”. Mi smo tako i učinili. Skoreno blato na gumama nismo špricali jer se činilo da ipak nema smisla jer taj proizvod nije za to ni namijenjen. Gume treba s jakim mlazom prethodno isprati od blata, onda ima smisla špricati CYCLO STAR tekućinu. Nakon par minuta nanošenja ravnomjerno po cijelom biciklu i par minuta cupkanja oko bicikla krećemo s ispiranjem.
Za probu smo ispirali s najslabijim mlazom, to je mlaz koji krene kad ubacite žeton i rezultati su bili kao s reklame za sredstvo za pranje suđa. Iskreno smo razrogačili oči. Svaki put kad smo prali bicikle, koristili smo najjači mlaz i trebalo je isto mjesto proći više puta da bi se opralo svo blato i došlo do relativno čistog bicikla. Na donjoj slici se vidi kako lagani mlaz u potpunosti odstranjuje blato i ostaje potpuno čisti bicikl ispod mlaza. Dakle, vrhunski proizvod. Nakon pranja smo zaključili da ga se može i razrijediti s vodom te dobiti duplu dozu. Jedna bočica ovog sredstva košta 50 kuna što je u prosjeku ok. Ali ako se razrijedi s vodom, onda je to dobar deal.
Nakon dobrog ispiranja guma s kojima je bilo malo muke još jednom nanosimo na polučiste gume isto sredstvo i ispiremo ih još jednom. Rezultat je odličan. Bicikl je kao nov, a mi se divimo kako taj bicikl dobro izgleda. Dugo ga nismo vidjeli takvog . Nakon svega na red dolaze kremice za spavanje. Prvo nanosimo silikonski zaštitni sprej koji će zaštiti sve zglobove i ležajeve. S njim treba malo opreznije jer ne želite nanijeti sloj na diskove. Sprej se zove SILICONE STAR, također od BikeworkX proizvođača. I kad smo dobro nasaftali sve što može zakazati nakon korozije, ostao je još samo lanac koji ćemo zaštititi i podmazati CHAIN STAR EXTREME lubrikantom i time završiti projekt desetminutnog pranja bicikla.
Photo: Biker