Dugo smo čekali da se to dogodi, ali dočekali smo. Naime konkurentski brendovi već više godina u ponudi imaju 29ke u trail izvedbi dok je Giant odlučio da je sad vrijeme. Tvrde da je razlog tome unaprjeđenje geometrije, klackalice i cijelog koncepta okvira kako bi se postigao zaista bolji rezultat nego je to nudio model sa 27,5 inčnim kotačima.
Ono što je nama došlo u redakciju je najjači aluminijski model iz serije i veseli nas činjenica da ćemo na njemu raditi long run hard test i izvještavati o svojim dojmovima u više navrata. Naime, ovakve promjene i novi modeli, pogotovo modeli koji su na tržištu poželjni trebaju sjesti na svoje mjesto kroz niz vožnji i raznovrsnih terena. Tehnikalije
Novi Trance je, kako smo rekli, dobio unaprijeđenu klackalicu okvira koja je i dalje od karbona, ali s dodatnom rekonstrukcijom je pojačana i pruža još bolji suport prema stražnjem kraju. Zadnji kotač je još bliže centru jer je chainstay kraći pa je tako i sam bicikl agresivniji na usponima i uskim oštrim zavojima. Kutevi cijevi sjedala i cijevi prednje suspenzije su na okviru dobiveni brojnim testiranjima na terenu kako bi se postigla stabilnost i upravljivost na brzom spustu te dobar položaj sjedenja pri usponu.
115 milimetara straga i 130 naprijed je kombinacija koja obećava lakši uspon i nešto grublji spust. Na prvim vožnjama smo osjetili da je upravljivost nešto bolja nego na prethodniku sa 27,5 inčnim kotačima što je po našem mišljenju odličan rezultat. Uspon je lakši i tehnički segmenti su jednostavnije savladani tijekom prvih vožnji.. To pripisujemo 29 inčnim kotačima i nešto nižoj poziciji sjedenja. Bottom Bracket je viši na novom Trance pa je tako i lakše pedalirati preko većeg kamenjara sa iznenadnim preprekama. Trunnion sistem na klackalici suspenzije doprinosi boljem radu suspenzije kako kod pedaliranja, tako i kod kočenja. Ono što će ovaj bicikl svakako bolje odrađivati od svojih prethodnika su duže vožnje po zahtjevnim terenima, veće kilometraže i više uspona. Stabilan je i drži smjer na spustu.
Giant Trance 29er 1 dolazi s karbonskim kotačima koji su u našoj redakciji na prethodnim modelima pokazali svoje karakteristike. Ako ste u mogućnosti, uzmite model sa karbonskim kotačima jer je razlika osjetna. Bicikl znatno bolje reagira u zavojima, rekli bismo da je direktniji. Boost nabe za još više krutosti i kompaktnosti i naprijed i straga, FoxFloat Performance Elite straga i Fox 34 Float Performance Elite 130mm naprijed osigurava odličan damping terena na kojem se nalazite. Od Pro serije pa sve do Trance 2 modela geometrija je jednaka, jedina razlika je materijal okvira, odnosno prednjeg i stražnjeg trokuta. Klackalica je na svim modelima ista. Podesiva cijev sjedala (Dropper) dolazi na svim modelima, pa tako i Tubeless ready kotači i gume. Osvrnuti ćemo se još na pogonske dijelove. SRAM GX Eagle, 1x12 stražnja kazeta se pokazala kod drugih brendova sasvim dovoljna, tako da i ovdje nema potrebe za dvije šajbe naprijed. Iz iskustva možemo reći da ovaj model Sram-a radi bez greške i trpi teže uvijete na terenu. SRAM Guide R kočnice s rotorima 180 mm naprijed i nazad također smatramo odličnim izborom za ovaj model. Pogon TruVativ Descendent 6k Eagle Dub i Sram ležaj pogona je također u skladu s ostalim elementima i pokazao se kao dobra kombinacija.
Za sada nam ostaje samo vožnja i vožnja, pa ćemo vidjeti gdje će nas dovesti i što ćemo zaključiti na kraju. Za sada su dojmovi iznad očekivanja, možda jer se dugo čekalo na ovaj model, ali ako im je trebalo dvije godine da razviju 29ku Trance, onda očito neće biti velikih propusta. Ubrzo ćemo prezentirati i video test koji je već u nastajanju.
Geometrija:
A Kut vilice - 66.5 °
B Međuosovinski razmak - 1176 mm
C Dužina cijevi sjedala M veličina okvira - 431 mm
D Kut cijevi sjedala - 74.5°
E Efektivna duljina gornje cijevi - 612 mm
F Dužina chainstay-a - 435 mm