Model 2GE se smjestio u samu sredinu ponude Trancea za 2018-u godinu cijenom od 20.999,99 kuna. Svoje mjesto, kao središnji model, drži čvrsto između 7 aluminijskih modela na Giantovoj web stranici. Sva prošlogodišnja unaprjeđenja poput 'novog' Maestra, kompozitne klackalice ili Trunnion prihvata amortizera su i dalje tu, a popis značajki je poduži, pa ćemo nastaviti u tehničkom dijelu testa. Što se tiče vizualnog dijela možemo zaključiti da je među uspjelijim biciklima, a unatoč atraktivnoj crvenoj varijanti nama je ipak draža ugodna crveno-plava kombinacija. Stvar ukusa.
Tehnikalije
Već je znana činjenica da je konstantni razvoj Trancea doveo geometrijom pred enduro klasu, pa mu je tako danas prirodni teren mnogo širi raspon staza i sposobniji je nositi se s većim zahtjevima vozača. To mu omogućuje agresivna geometrija i kut vilice od 67° koji je 'podešen' za velike prepreke i spusteve. Baš kao i 1.5LTD prošlogodišnja verzija koju smo vozili tu su Foxova vilica i amortizer s time što Trance 2GE koristi Rhythm vilicu i 'Grip Damper' umjesto skupljeg FIT4 sistema. Preostaje nam vidjeti kako vilica radi u praksi, a prve reakcije sa staze su više nego obećavajuće.
Već smo spomenuli lakšu i kruću kompozitnu klackalicu u suradnji s najboljom aluminijskom smjesom okvira (Aluxx SL) i Trunnion prihvat amortizera, koji omogućuje kraće tijelo uz veću čvrstoću zgloba. Nastavljamo niz s 92-milimetarskim Pressfit BB-om uz već standardni konusni steerer kao dvije bitne točke gdje se inače dosta gubi na krutosti bicikla. Kad smo kod pogonskog dijela ovdje dominira Shimanova SLX serija uz XT Shadow pojačanje na mjestu stražnjeg mjenjača. To uključuje ručice, prednji mjenjač, pogon s dva zupčanika (26/36) i kazetu. Kočnice su također Shimanove – Deore s kojima imamo samo dobra iskustva. Dolazimo do kotača iz Giantovog kataloga. To su XC-1 obruči s Tracker Boost nabama (15x110/12x148) i Maxxisovim High Roller II gumama u dimenziji 27.5x2.4 inča, pa možemo reći da imamo vrlo solidan i potentan kontakt s podlogom. Neizostavni dio ovakvog bicikla je 'dropper' cijev sjedala. Ovdje će tu funkciju obavljati Giantov Contact Switch.
Vožnja
Možda previše subjektivno, ali oduvijek nam se sviđao prvi dojam za upravljačem Trancea. Vrlo širok volan (780mm), kratka lula, kompaktan okvir, i relativno udobno sjedalo omogućavalo je da dosta toga 'obavimo' sjedeći, a tek kada 'vrag odnese šalu' angažiramo se i podižemo na noge. Niti 2GE ne odskače od te formule, a pomična cijev sjedala 'točka je na i' u cijeloj priči nakon nekoliko dana prakse na stazi. Novi Grip Damper Foxove Rhythm vilice radi za svaku pohvalu i nismo sigurni da primjećujemo razliku naspram FIT4 na kojeg smo navikli.
34mm promjer nogu vilice daje čvrstu sponu s prednjim kotačem i gotovo da nema uvijanja čak i pri najvećim naprezanjima. SLX grupa definitivno je dostojna zadatka. Posjeduje potrebnu robusnost, pa uz pomoć zatezača lanca i XT Shadow stražnjeg mjenjača nema slabih točaka i vrlo rado prenosi našu snagu na kotač. Tu uskaču High Roller gume koje impresioniraju dimenzijama tj. širinom, pa već pojavom ulijevaju povjerenje. U praksi nije ništa drukčije – što je staza prljavija i mekša gušt je veći. Naravno, sve ima svoju cijenu, pa su sprintevi i jurcanja na tvrdim podlogama donekle ograničeni masom i veličinom ripni.
Zaključak
Naša očekivanja od Trancea ostaju ispunjena, pa i više od toga. Smatramo kako Trance 2GE nudi odličan omjer performansi i cijene, a generalno gledajući mogućnosti su mu neograničene. Već do savršenstva dotjeran kokpit i geometrija ovdje prati vrlo solidan paket opreme bez mane u zadanoj cijeni. Naša preporuka.
Photo: Biker