www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
31. Kolovoza 2021.

1x12 na cestovnom biciklu?

1x12 na cestovnom biciklu?
50.900,00 kuna
32 fotografija

STRADA TEAM RED AXS ETAP 3T
Na nedavnu vikend vožnju u Oroslavje smo išli cestovnim biciklima iz Zagreba, a jedan od njih je bio 3T, cestovni aero model, koji je kod nas po prvi puta kao takav jer dolazi sa pogonskom grupom 1x12 što do sada još nismo imali prilike voziti na cestovnom biciklu.

Strada_team_bike1.jpg (286 KB)

Samo jedna šajba naprijed s 46 zuba i straga kazeta 10-33 zuba, što znači da ćete imati nešto manji raspon stupnjeva prijenosa i skokovi između stupnjeva će biti nešto veći. Strada_team152.jpg (137 KB)Iako je još faktora ovdje koji će utjecati na način vožnje ove grupe na cestovnom biciklu, u suštini same vožnje razlika je mala u odnosu na 2x11 grupe odgovarajućeg broja zubaca na šajbama. Velika se polemika načela kad se pojavio prvi cestovni model s jednom šajbom naprijed i argumenti su bili jaki na obje strane. Postoji razlika između rekreativnih vozača i onih profesionalaca koji voze velike utrke i pred ciljem u zadnjem kilometru dok već jure preko 70 km/h traže još jedan stupanj prijenosa kako bi se dokopali postolja. U tu grupu se može svrstati mali broj ljudi, dok mi svi ostali više težimo jednostavnosti i praktičnosti. Strada_team149.jpg (190 KB)Gérard Vroomen , suosnivač Cervelo brenda i sada vlasnik Open Cycles tvrtke koji sudjeluje u konstruiranju 3T bicikala kaže da se kombinacijom kazete i prednje šajbe može dobiti raspon jednak drugim prijenosima i da tu ne nailazi na prepreku da bi na cestovni bike stavio 1x12 grupu. Ono što koči tržište da se ovaj pristup probije i na sve ostale modele i brendove cestovnih bicikala je vrijeme i korištenje ovog setup-u na svjetskim utrkama. Dok se na Tour-u nee voziti ovaj setup, neće biti na svakom biciklu. Prvi pokušaj u tome je imao profesionalni cestovni tim Aqua Blue koji je završio dosta loše taj put, a njihov manager je naravno okrivio bicikle i ponajviše grupu. Da se vratimo još malo na tehnički dio prijenosa i problema oko velikih skokova između stupnjeva. Ono što je očito kod grupe 2x11 primjerice je da uz sve te stupnjeve prijenosa na kraju ne koristimo sve jer u krajnjim šajbama straga ne smijemo kombinirati suprotne šajbe naprijed kako ne bi imali preveliki kut lanca. Iz toga se može zaključiti da 22 stupnja prijenosa gube nekoliko stupnjeva zbog linije lanca koja ne dopušta vožnju u tim stupnjevima bez znatnog mehaničkog maltretiranja komponenti uz zvuk struganja. Iz toga se može zaključiti da 22 stupnja na papiru u praksi ne posotje na grupi 2x11 i sve smo bliže onih 12 stupnjeva koje ima Strada Tema ;).
Odstranjivanjem prednjeg mjenjača, šajbe i svih popratnih komponenti ovaj bicikl je lakši za 400 grama što za cestovni bicikl itekako nije malo. Da ne govorimo da je održavanje jednostavnije i da je manje komponenti koje se troše i kvare. Iako su mišljenja o dizajnu okvira podijeljena obzirom da je to aero bike s nešto drugačijom geometrijom, 3T je sa svojim okvirom i pristupom cestovnom segmentu sada već ostvario status egzotičnog brenda koji prkosi tradicionalnom.
Strada_team95.jpg (653 KB)Kome još trebaju dvije šajbe naprijed. Ako se voziš, ako si česti posjetitelj cestovnih vožnji, ovaj prijenos je i više nego dovoljan, tako kažu iz 3T-a, a da je to baš tako, probali smo se i mi uvjeriti. Uz relativnu fizičku spremnost i česte vožnje, na Stradi sa 1x12 grupom na jakim smo usponima nešto malo više patili i potrebno je nešto više snage za održati kadencu. Strada_team111.jpg (650 KB)Veći skokovi među stupnjevima prijenosa nisu toliko osjetni, a kako je ovo brzi bicikl s aero okvirom, bolje će se snaći na brzim cestama i kraćim usponima. Iako je to naš zaključak, mi smo se baš uputili na jedan jači i duži uspon koji je potrajao od Gornje Bistre pa do vrha Sljemena i usprkos nešto slabijoj kondiciji od onih koji su svaki dan na biciklu, popeli smo se do vrha i nismo tražili još par stupnjeva prijenosa :). Kako su sad već gotovo svi malo jači MTB i Gravel modeli na 1x12 grupi, tako je ovo poprilično intuitivno i nema kombiniranja prednje i stražnje šajbe gdje također postoji veliki skok u prijenosu kad se selite naprijed sa velike na malu šajbe i zatim morate sve izjednačiti sa stražnjom kazetom kako ne bi imali preveliki skok i struganje lanca po prednjem mjenjaču. Kad je cesta dinamična i prepuna hupsera 1x12 grupa je ispala jednostavnija za korištenje. Na 3T Strada je okretanje pedale tiho i nema zvukova koji se pojavljuju kod grupa s dvije šajbe. Strada_team124.jpg (96 KB)Sram AXS ETAP električna mjenjačka grupa bez sajli radi precizno i izrazito brzo. Kratki i brzi pokreti prstom su dovoljni za mijenjanje stupnjeva prijenosa što vam daje mogućnost da se maksimalno posvetite vožnji, kadenci, snazi i cesti. Strada_team151.jpg (133 KB)Strada nas je oduševila, geometrija bicikla motivira na stiskanje pedala i bržu vožnju. 45 mm duboki aero kotači sa 25 mm unutarnjom širinom obruča doprinose udobnosti i estetici samog bicikla. 25mm cestovne gume će biti nešto uže od širine obruča te će iskoristiti njihovu širinu u potpunosti. Strada_team131.jpg (89 KB)Precizan i agilan, a usprkos kratkom chainstay-u i dalje zadržava smjer na ravnim dionicama. Kompaktan i bez nepotrebnih zvukova, krckanja i šumova  ovaj bicikl je užitak za voziti. Strada_team161.jpg (126 KB)Na spustu se pokazuju 160 milimetarski rotori Sram Red AXS hidrauličnih kočnica koje rade također tiho i daju se fino dozirati. Sve ostalo je stvar ukusa, jer ovaj model svakako privlači pažnju znatiželjnika. Doživjeli smo ga kao brz, tih besprijekoran bike ;).

NAJČITANIJE
Recenzije

1x12 na cestovnom biciklu?

50 900,00 HRK

31. Kolovoza 2021.

STRADA TEAM RED AXS ETAP 3TNa nedavnu vikend vožnju u Oroslavje smo išli cestovnim biciklima iz Zagreba, a jedan od njih je bio...

Recenzije

Marin Rift Zone 29 2

16 750,00 HRK

20. Srpnja 2021.

Marinov trail promišljenim okvirom dobacuje mnogo dalje nego to njegova cijena sugerira ;)

Na vrh

Specifikacije

Naziv: 1x12 na cestovnom biciklu?
Brend:
Cijena: 50.900,00 kuna
Okvir: Strada Team, pre-impregnirani karbon
Prednja vilica: 3T Fundi Team
Kočnice: Sram Red AXS Hydraulic Disc w/ Sram 160mm Centerlock rotor
Zadnji mjenjač: Sram Red AXS eTap
Ručice mjenjača: Sram Red AXS eTap
Pogon: Sram Red AXS, 46T (XS: 165mm - S: 170mm - M: 172,5mm - L: 175mm - XL: 175mm)
Sjedalo: Sella San Marco Aspide 2 Carbon-reinforced
Gume: Pirelli P-Zero Velo 700x25c (30.3mm effective width on Discus 45 | 32 LTD)
Obruči: Discus 45|32 LTD Carbon, 700c, 25mm unutarnje širine, tubeless ready

Geometrija