Tiagra grupa i karbonska vilica osnovne su mu karakteristike, ali bitno je i ono što doživljavamo vozeći ga njegovim prirodnim terenom –cestom.
Corratec nastavlja privlačiti pažnju živim bojama poput fluorescentne žute koja prevladava na biciklu dok su crni i sivi detalji zaduženi da malo razbiju njenu dominaciju, pa možemo reći da ukupno gledajući sve izgleda skladno i dobro odmjereno. Bicikl ima klasičan aluminijski okvir okruglih cijevi bez dizajnerskih egzibicija što bi bilo previše za očekivati u klasi bicikla od nepunih 8300 kuna. Jednostavnost Dolomiti okvira ne mora biti uopće loša osobina. One prave otkriti će se s vremenom tj. kada njime odradimo određenu kilometražu.
Tehnikalije
Aluminijski okvir izrađen je od aluminijske legure 6061, najpopularnije u današnjoj industriji bicikala zbog izrazito dobrih osobina prilikom oblikovanja. Na okvir se nastavlja Pro Carbon vilica koju smo već upoznali na drugom, karbonskom modelu, a izrađena je od vrlo čvrstih i otpornih UD800T vlakana. Aero dizajn vilice svakako je dobrodošao uz karbon kao izbor materijala te u konačnici imamo ukupnih 9.60kg mase bicikla. Rezultat je u skladu s cijenom i namjenom, a stvar se može drastično poboljšati postepenom nadogradnjom komponenti ukoliko poželite krenuti u tom smjeru. Za sada će posao sigurno dobro odrađivati ugrađene komponente od kojih prevladavaju pogon i mjenjači Shimanove Tiagra grupe.
Ovdje možemo slobodno govoriti o grupi jer imamo istoimeni pogon s omjerima 50/34, ručice te prednji i stražnji mjenjač s 10 stupnjeva prijenosa. Kočnice su Tektrove R340, a dosta bitna stavka su kotači - sastoje se od ZZYZX Race Attack 3.0 obruča na kojima su Continentalove Ultra Sport gume. Promotrimo li geometriju bicikla vidjet ćemo da nudi kut od 73° na vilici i isto toliko na cijevi sjedala. Tu je umjereni chainstay od 407mm i 991mm međuosovinskog razmaka. Ne možemo zaključiti da je prvak kompaktnosti, ali u ovoj rekreativnoj klasi nisu niti toliko poželjne referentne trkaće vrijednosti, koje bi mogle izazvati kontraefekt kod neiskusnijih vozača.
Vožnja
Nekoliko stotina kilometara na cesti bilo je dovoljno da se dobije uvid u praktične karakteristike Corrateca. Možemo reći da smo ugodno iznenađeni paketom u cjelini i solidnom dozom okretnosti s obzirom na gabarite i međuosovinski razmak. Izostala je bilo kakva nervoza bicikla koju često pripisujemo natjecateljskim okvirima, ali s time i instant reakcija u prebacivanju mase i agilnosti. Nešto opuštenija geometrija dozvoljava da vozimo uspravno i odmaramo leđa što će cijeniti rekreativci, koji rade mnogo kilometara. Prednji kraj je dovoljno lagan i krut zahvaljujući vilici i konusnom steereru dok ponešto mase i ‘komfora’ dolazi iz okvira, koji će progutati dio neravnina. Komponente dobro surađuju, kočnice nude dovoljno sile i finoće, pa možemo reći da sve radi kako treba. Hvalimo Continentalove gume s kojima imamo izgrađen odnos povjerenja i možemo se prepustiti nagibima bez straha od popuštanja.
Zaključak
Još jednom Corratec ugodno iznenađuje osobinama na cesti, a kada promotrimo cijenu onda tek nemamo prigovora na opremu. Ugodan i smiren okvir odgovarati će onima koji ulaze u svijet cestovnih bicikala dok će cijeli paket osigurati zadovoljstvo na dulje vrijeme jer raspolažemo s komponentama koje ne spadaju u kontekst početnih.
Photo: Biker