Pristupačni karbonski cestovnjaci osvajaju tržište. Interes svakako postoji, pa rijetko koji proizvođač nema odgovor na želje kupaca. Corratec u posljednje vrijeme intenzivno prati trendove, a Team 105 je ulazni model po punoj cijeni od 14199 kuna i na opće veselje, kada apliciramo 10% popusta, dolazimo na ugodnih 12.779,10kn. Pet završnih boja i šest veličina pružaju dobar izbor i mogućnost finog podešavanja odgovarajućeg okvira što je kod cestovnjaka itekako važan detalj. Corratec se definitivno vratio u prvu ligu MTB segmentom, a preostaje nam vidjeti kako stoji na cesti. Fluorescentno žuta varijanta sigurno je najatraktivnija od ponuđenih, pa to može biti dobar početak druženja.
Tehnikalije
Karbonska vlakna za okvir UD 700T osigurao je niti manje niti više Mitshubishi, a znamo da kod njih nema labavo. Šalu na stranu Corratec pri izradi koristi EPS pjenu kako bi pod povećanom temperaturom, svojom ekspanzijom, iznutra pritiskao stijenke karbona i na taj način dobio ujednačenost, jednaku debljinu i u konačnici kvalitetniji proizvod. Za geometriju navode kako je natjecateljska, kutevi su 73° na vilici i 74° na cijevi sjedala dok je ‘chainstay’ solidnih 407mm, a međuosovinski razmak kompaktnih 976mm u veličini okvira 48cm. Za izradu vilice ‘Pro Control’ od UD800T vlakana također se koristi EPS pjena, pa su joj svojstva na istoj razini kao i okvir. Dizajn je Aero kako bi se smanjio njen utjecaj i povećala stabilnost bicikla.
Napomenimo kako okvir posjeduje pripremu za Shimanovu Di2 tehnologiju mjenjača, ako se jednom odlučite na nadogradnju, a tu su, sada već standardni, konusni steerer i sakrivene sajle i bužiri tj. provedeni su kroz okvir, pa bicikl zaista djeluje skladno, čistih i jednostavnih linija što svakako odobravamo. Već u nazivu ste mogli otkriti da bicikl koristi Shimanovu 105 grupu uključujući mjenjače, ručice, pogon, kočnice i kazetu, pa tu nema iznenađenja. Navedimo samo 50/34 pogonske zupčanike i 2x11 stupnjeva prijenosa. Vrlo bitna stavka cestovnjaka su kotači. Ovdje će posao odrađivati ZZYZX Race Attack 2.0 obruči i Continental Ultra Sport II gume. Sami obruči teže oko 1750 grama dok bicikl ima ukupnu masu ispod 8 kilograma (7.89kg). Periferija bicikla sastoji se također od ‘kućnih’ ZZYZX komponenti što je uobičajen način proizvođača da prilagodi i brendira dijelove drugih proizvođača za OEM ugradnju.
Vožnja
Vrlo hladni i snježni dani nisu nas spriječili da se dobro upoznamo s ovim biciklom. Koristili smo sljemensku cestu, koja je u ovo doba pravi ispit za bicikl, ali i vozača. Možemo se složiti da je geometrija nešto položenija, bliže natjecateljskoj, a bicikl dovoljno krut, pa čak niti kod naglih ubrzavanja ne primjećujemo uvijanja u pogonskom dijelu. Krutost nije na neudobnoj strani jer su ipak izostali krajnje neugodni udarci s ceste naletom na neravnine i kamenje,a dobar posao odrađuje ‘izravna’ vilica koja vjerno i instantno prenosi naše želje za naglim promjenama smjera. Masa bicikla se ne osjeti toliko na uzbrdici ako postoji inercija tj. ako ne krećete s mjesta.Nešto viška mase u kotačima je potrebno zavrtjeti u usporedbi sa skupljim (čitaj lakšim modelima), ali nema brige kada treba održavati brzinu. Bicikl je dovoljno agilan da nema problema sa stabilnošću na nizbrdicama, pa možemo reći da je u dobrom balansu. Manje iskusnim vozačima će se dopasti njegova blaga narav bez iznenađenja i naglih reakcija čak i ako ne potrefite putanju ili naletite na rupu. Continental Ultra Sport II gume su se odlično pokazale u vlo lošim uvjetima. Uz malo više pažnje nismo doživjeli niti jednu rubnu situaciju na mokrom i blizu 0°C.
Zaključak
Corratecov početni karbonac svakako je kandidat kojeg treba ozbiljno uzeti u obzir prilikom odabira. Možda Corratec ne izaziva strahopoštovanje u cestovnom svijetu, ali već je dokazao mnogo puta da promišljeno kreira bicikle. CCT Team 105 osvaja dizajnom, dobrim balansom između agilnosti i stabilnosti, krutim okvirom i odličnom cijenom. Spoj je solidnih komponenti, a jednog dana ako se odlučite na ulaganje i nadogradnju neka to budu kotači. Tada će biti još poletniji.
Photo: Biker