Osim modela čiji je okvir izgrađen od karbonskih vlakana. Dakle, ono „Race” iz naziva prvenstveno se odnosi na izgled i opremu. Daleko od toga da ne može poslužiti u trkačke svrhe, no zahtjevniji takmičari naći će mu zamjerke. Ostanimo još malo kod okvira. Izrađen je od 7005 T6 multi butted aluminijskih cijevi za koje proizvođač ne specificira koliko puta i gdje su zadebljane, a mi nekako nagađamo da bi se moglo raditi o triple butted cijevima. No dobro, cijevi su aluminijske na krajevima ojačane te međusobno spojene urednim varovima koje se proizvođač nije trudio sakriti, što daje jedan kontrast ostatku okvira koji je uredno i pedantno, kako to već samo Germani znaju, obojan u crnu boju te dekoriran naljepnicama koje, u stvari, ovom biciklu daju najviše onaj Race „štih“ iz imena. Sve cijevi okvira su okruglog ili ovalnog presjeka (zadnje uspravne vilice) što otkriva da sam koncept okvira i nije najnovijeg datuma. Tu prvenstveno ciljamo na hydroforming obradu cijevi. No zato su, čak i za standarde jednog Cannondalea, cijevi predimenzionirane u presjeku, što daje krutost okviru. No ne onakvu kakvu biste očekivali od, recimo, karbona. Veća odstupanja od koncepta okruglog presjeka cijevi vidljiva su jedino kod donjih vilica pri ulasku u cijev pogonske osovine gdje su radi bolje lateralne čvrstoće iste četvrtastog presjeka. Geometrija rame je sloping s padom od 4 cm i relativno velikim kutom cijevi sjedala od 74,5˚, dok je kut cijevi upravljača uobičajenih 72˚. Kad već seciramo okvir, recimo i to da je pozicija na biciklu za ukus nižih vozača malo izduženija pa bi pri nabavi valjalo eventualno razmisliti i o broj manjem okviru. Jedina stvar od karbona na biciklu je prednja vilica koja je jedna od onih iz zakrivljene vrste, što donekle doprinosi uzdužnoj udobnosti na neravninama. Nju je proizvela poznata tajvanska tvrtka specijalizirana za karbon, Martec. Dijelovi na biciklu su kolaž čiju bazu čine ručice mjenjača i kočnica Shimano Ultegra. Od istog proizvođača te iz iste serije su i mjenjači. Kotači su Mavic Axium Race koji su, zapravo, entry level u svijetu trkaćih kotača ovog galskog proizvođača. U prijevodu to znači da ćete morati otrpjeti relativnu veću težinu istih, no zato im je krutost sasvim primjerena cjenovnom razredu i namjeni, a i pozitivan estetski moment koji ostavlja pogled na njih nije za odbaciti. Pogon i prednji lančanici su FSA-ov Glosamer kompaktnih dimenzija (50/34 zubaca) koji, osim što sasvim dobro odrađuju zadaću prijenosa snage, i estetski se lijepo uklapaju u izgled bicikla. Ono gdje su menadžeri GHOST-a pokušali uštedjeti koji euro su kočiona kliješta. Iako smo se ponadali da su i ona iz Shimanove police na kojoj piše Ultegra, nije tako. Njih je proizveo Tectro (model R740) i moramo priznati da iako su s vrha game tog proizvođača, mišljenja smo da bi Shimanova kočiona kliješta bolje obavljala svoju zadaću. Po nama, ušteda na krivom mjestu.
Sav taj mix okvira i dijelova u vožnji, koja zbog varljive čudi mjeseca siječnja nije bila duga, djeluje sasvim solidno. Kao što se dalo i predvidjeti, ne očekujte da će se svaki atom vaše snage na brdu prenijeti u pravocrtno gibanje prema naprijed. No nećete ni osjetiti uvijanje okvira, a i sami kotači su dovoljno čvrsti pa će se usponi savladavati bez pitanja je li se moglo kupiti nešto bolje. Ovo je sasvim dobar aluminijski okvir kojem se željelo podariti dašak agresivnosti pa ga kao takvog treba i uzeti pod lupu. Prednja vilica je malo iznenađenje zbog načina na koji efikasno upija neravnine i upravo je u vrlo uočljivoj suprotnosti sa zadnjom koja to radi puno „iskrenije“. Da ne biste pomislili da je od mekane sorte, ima i sasvim dovoljno lateralne čvrstoće da vašu putanju u zavoju ne pretvori u sinusoidu, a prolazak kroz isti avanturom s nepoznatim krajem. Dakle, bicikl je iznenađujuće upravljiv u kratkim zavojima i stabilan u onim dugim i brzim, čemu sigurno doprinose i sasvim dobre gume marke Schwalbe, model Durano. Iako smo u pasusu ranije čeznuli za Shimano kočionim kliještima, pri kočenju je ovaj bicikl vrlo stabilan. Sad da li bi sila kočenja mogla biti i veća, pitanje je za sebe na koje tu nećemo odgovoriti. No ono što ne pada ni pod jedno pitanje i kritiku jesu Shmano Ultegra (model 2009.) komponente koje rade savršeno. Više od toga potrebno je samo rijetkima.
Na kraju bismo zaključili da ako se odlučite za ovaj bicikl, dobit ćete lijep solidan, dobro opremljen bicikl sa sasvim dobrim voznim svojstvima po više nego poštenoj cijeni.
Ghost EBS Eurobike Special Race
Njemačka tvrtka GHOST koja je započela s proizvodnjom bicikala ne tako davne 1993. godine, predstavlja nam model EBS – Race. Doduše, model iz 2009. godine, no ni noviji cestovni modeli te marke ne razlikuju se bitno, ako i uopće, od ovog modela. Sam naziv modela upućuje da bi se trebalo raditi o modelu namijenjenom utrkama, no usporedbom s ostalim modelima iz game cestovnih okvira, vidljivo je da se radi o jednom te istom okviru s različitim dijelovima.