Proizvođač ga je okitio, po uzoru na auto industriju, raznim kraticama kao što su GCT – GHOST Custom Tubing, OHT - Oversized Head Tube, SCL – Specific Chainstay Length, no radi se o vrlo jednostavnom dizajnu. Cijev sjedišta i cijev koja spada u cijev pogona s cijevi upravljača su ovalnog presjeka, dok je gornja cijev spljoštena u blizini cijevi upravljača. Cijev upravljača ima oblik pješčanog sata, dodatno je zadebljana u predjelu ležajeva, koji su, usput rečeno, Ritcheyevi 1 1/8“. Zadnje donje vilice su povećih promjera, ali kružnog presjeka pa ne izgledaju previše „inženjerski dizajnirane“ ni „čvrsto“. No zato im je proizvođač nadjenuo konstrukcijsko ime SCL – Specific Chainstay Length, a radi se o tome da se s veličinom okvira povećava i dužina zadnjih donjih vilica. No, u specifikacijama geometrije našli smo da postoje samo dvije dužine vilica, do veličine 58 su duge 404mm, a od veličine 58 408mm. Hmmm. Zadnje gornje vilice su suprotnost donjima, barem što se promjera tiče. Tanke su i podsjećaju nas na neka karbonska rješenja s puno skupljih bicikala. Ona tamo služe da bi ublažile vibracije koje se prenose sa zadnjih donjih vilica na cijev sjedišta. Tome služe i ovdje, a u Ghostu to nazivaju Active Flex Seat Stay. Utori za kotač na zadnjim vilicama su masivno konstruirani s ojačanjima koji podsjećaju na minijaturne prednje blatobrane Volkswagena Bube ili Citroena 2CV. No za razliku od uloge blatobrana na Volkswagenu ili Citroenu, oni tu imaju puno konstruktivniju ulogu, osiguravaju krutost tog dijela okvira. Da se radi o dijelu kojeg je Ghost pažljivo dizajnirao da se naslutiti, pogađate, po posebnom nazivu, 3D Forged Dropout. Prednja vilica je u potpunosti izrađena od karbona, što znači da su cijev, kruna i obadvije vilice izrađene od karbona te nosi oznaku EBS Race Lector. Geometrija okvira je klasična da se klasičnija u današnje vrijeme teško može i zamisliti. Okvir je slooping s padom od 5 cm, kutovi cijevi sjedišta su za manje modele jako tupi, od 74,5° pa do 73,5°za veće, što nam daje poziciju pomaknutu prema naprijed. Kut cijevi upravljača varira od 72° do 73,5° što ga za veće modele čini stabilnijim na ravnom, a za manje živahnijim u zavojima. A što je s dijelovima? Kotači su s nižih polica francuskog Mavica, model Axium Race u crnoj boji. Nisu perolake kategorije. To potvrđuje i 1795 gr težine, ali im je zato krutost, odnosno otpornost na bočna uvijanja sasvim dobra. Na njima su bile gume Schwalbe Stelvio u dimenziji 23x700. Zadnji i prednji mjenjač, te ručice kočnica odnosno mjenjača dolaze iz Shimana i to kao model Ultegra 6700. I to je izvrsna stvar jer je grupa relativno lagana, a komponente rade bez zamjerke na preciznost. Pohvalili bismo posebno ergonomiju ručica koja nam se čini puno boljom nego na prethodnom modelu Ultegra SL 6600. Pogonska osovina s kurblama i lančanicima u kompaktnoj dimenziji (50x34) je proizvod tvrtke FSA, a radi se o modelu Gossamer Compact Megaexo. S 784 gr nije baš lagan, ali sasvim dobro služi svrsi. Iz iste tvrtke dolaze lulice sjedišta i upravljača, SL-280 odnosno OS 190-LX te upravljač Vero Compact. Ni jedna od ovih komponenata nije proslavila tvrtku FSA niti je posebno lagana, ali izgledaju solidno napravljene. Upravljač nam se zapravo svidio zbog ergonomije, odnosno kompaktne dimenzije koja se odnosi na udaljenost zakrivljenog donjeg djela upravljača od gornjeg djela kao i položaja koje zauzimaju ruke kada se za upravljač uhvatite dolje. Dakle sve izgleda dobro, ne previše spektakularno, njemački dobro izvedeno, pomalo samozatajno, ali svrsishodno bez puno glamura i blještavila. Sve osim kočnica. Ghost je zbog njih posegnuo na police tvrtke Tektra, točnije za modelom R-740, ne bi li uštedio polovicu novaca koje bi morao dati za kočnice Shimana iz serije Ultegra. Ali upola manje novaca u ovom slučaju znači i upola lošije kočenje. Nažalost, Ghost je uštedio na krivom mjestu. Sama kočiona kliješta nisu toliki problem kao materijal iz kojih su izrađene kočione papučice. Sila kojom koče ove kočnice nije ni približna onoj originalu, Ultegri 6700. Šteta, jer ostalo nam se činilo sasvim dobro. Za neke dijelove i predobro. Bicikl je s obzirom na razred kojem pripada i konstrukciju poprilično imun na bočna uvijanja. Dapače, bili smo ugodno iznenađeni njegovim prijenosom snage na podlogu na strmim usponima. Dobro, dio te zasluge svakako ide i kotačima. I ne samo za to, naime, naš EBS Race se sasvim lijepo ponašao u zavojima čemu su doprinijele i gume koje se odlično drže podloge. Ulazak u zavoj je dobar, a prolazak siguran, iako ne baš i kirurški precizan. Tu nepreciznost smo pripisali prednjoj vilici koja nije jedna od onih krućih. Vožnja po ravnom iznijela je na vidjelo neke stvari od kojih Ghost zbog svog aluminijskog porijekla ne može pobjeći. Njegov kruti aluminijski okvir u kombinaciji s čvrstim kotačima jasno nam je prenosio informacije o podlozi po kojoj smo putovali, i to u omjeru 1:1. S time bismo mogli živjeti pod uvjetom da nam ovakav bicikl služi za utrke. No za takvo što je malo težak. Čak 8,4 kg. I tu počinju svi problemi firme Ghost. Kome je namijenjen ovaj bicikl? S obzirom na cijenu od 6700 kn idealan bi bio za nekoga tko tek ulazi u svijet cestovnog biciklizma i lagano kibicira s natjecanjima. No njemu bi bila dovoljna i Shimano grupa 105, što bi ostavilo novaca za bolji i lakši okvir. Problem je što je Ghost želio svoj prosječan bicikl izdići iz mase sličnih i to prvenstveno opremom Shimano Ultegra, a potom i nizom troslovnih epiteta (OHT, SCL, GCT…) koji bi trebali govoriti o njegovim pametnim tehničkim rješenjima. Oni bi vam trebali sugerirati da ste i vi pametni i to dvostruko. Prvo, jer shvaćate i uviđate prednosti tih rješenja, a potom i ako ga kupite. No bojimo se da to baš neće biti tako i da takav vid promidžbe neće privući kupce u većem broju. Šteta, jer bicikl je baš dobar prosječan bicikl za nekog početnika ili manje zahtjevnog rekreativca. Pravi junak svakodnevice i prosjeka u neupadljivom crno-bijelom odjelu s čijim izborom nećete
Ghost EBS race
Ghost nije proizvođač okvira iz prvih redova, nema naslijeđe i tradiciju. Dapače, mnogi renomirani proizvođači na svoje karbonske okvire lijepe naljepnice s upozorenjima u kojima ima više podataka nego što ih ima o povijesti tvrtke Ghost. No nama se sviđaju novopridošle tvornice, pune elana i ideja jer uvijek donose nešto novo i drugačije čime se žele probiti i uspjeti. Sjetimo se samo fantastičnih okvira BMC-a SLT01 s „mufom“ na spoju cijevi sjedišta i gornje cijevi koji je bio kompleksnije konstrukcije nego Eiffelov toranj, ili ultra tankog S3 Cervela. Pa je li Ghost takva tvrtka? Ne, nije. A nije ni njihov testirani uradak Racer. On je junak prosječnosti iako bi mu tri slova EBS trebala donijeti bar malo posebnosti. I jest tako, EBS (Euro Bike Special) označava poseban model koji se prodaje za vrijeme Euro Bike sajma preko zastupnika. Srž svega je okvir koji je isti kao i kod čitave serije Race. Radi se o aluminijskom okviru izrađenom iz legure 7005 T6 pod nazivom Race Actinum DB.