Bicikl koji smo sa nestrpljenjem očekivali provozati stigao je u Giant Shop. Moramo priznati da smo odmah 'pali' na dizajn Fastroada SLR 1 i svakako pozdravljamo koncept udobnog, ali brzog 'cestovnjaka' za svakodnevnu upotrebu ili treninge . Aero dizajnerski detalji okvira preuzeti iz Giantovih profi serija 'sjeli' su odlično sa ravnim volanom i rogovima uz detalj poput hidrauličnih kočnica s diskovima. Kombinacija je neobična, ali vrlo zanimljiva, a zavirili smo i među ostale modele u seriji Fastroad. Osim našeg aluminijskog SLR 1 cijene 8000kn tu je još jedan aluminijski SLR 2 (7000kn) te dva skuplja kompozitna modela - Comax 1 i Comax 2.
Tehnikalije
Čak i u ovoj cijenovnoj klasi, za koju možemo reći da je pristupačna s obzirom na generalno ostatak cestovnog segmenta, Giant na Fastroadu-u nudi svoju premium aluminijsku leguru najvišeg razreda - Aluxx SLR. Radi se o 6011 leguri najboljeg omjera čvrstoće i mase u Giantovom alu programu, 20% lakše od Aluxx SL koju nalazimo na mnogim brdskim biciklima. Impresivni oblici cijevi dobiveni su kombinacijom mehaničke obrade i pritiska vode (fluid forming), a glatkoća spojeva posebnim tehnikama varenja. Za tvrdoću vilice zaslužan je kompozitni materijal (Advanced composite) odnosno izuzetno lagan i čvrst karbon, a posebnost je i to što Giant sve proizvodi u vlastitim tvornicama.
Ne zaboravimo navesti Overdrive konusni Steerer, a odmah ćemo spomenuti i Pressfit BB, koji obično dolaze u kompletu. Od posebnosti moramo navesti i D-fuse kompozitnu cijev sjedala koja osim smanjenja mase ima funkciju amortiziranja udaraca sa podloge. Još jedan detalj izdvaja ovaj bicikl od sličnih, a to su hidraulične disk kočnice, koje je neobično vidjeti na cestovnjaku, barem dok ih ne blagoslovi UCI. Odabrane su Tektrove sa 140mm diskovima čiji promjer bi trebao biti dovoljan za sve što nas očekuje na cesti. Mehanika se sastoji od Shimanovih 4600/4601 mjenjača i kazete te FSA Omega pogona sa 20 stupnjeva prijenosa dok su kotaći kompletno Giantovi – nabe, obruči i gume. Još jedan doprinos udobnosti donijeti će nastavci volana, koji će omogućiti dodatno podizanje položaja ruku i samim time udobniju vožnju. Dosta je teoretiziranja, pogledajmo kako se Giantov ‘fitness bike’ snalazi u stvarnim uvjetima.
Vožnja
Možda će se tvrdokornim cestovnjacima Fastroad učiniti čudnim biciklom, ali mi smo se vrlo brzo poistovjetili sa zamislima njegovih tvoraca. Umjereni kut vilice (oko 72° ovisno o veličini bicikla) ostavlja dovoljno prostora za jurnjavu, ali i opuštenost kakva je potrebna u svakodnevnoj rekreaciji ili treningu. Bicikl je vrlo lagan i agilan, ne na nivou Propela, ali i više nego dovoljno za nešto viši položaj ruku, koji još uvijek omogućava brze reakcije i poniranje u zavoje. Udarci neravnina sa ceste nisu toliko oštro preneseni na vozača, pa čak i oni sa prednjeg kotača odnosno krute vilice, pa užitak neće pokvariti svaki kamenčić na koji naletite. Nešto dulji ‘chainstay’ (425mm) čini ga vrlo stabilnim na sprintevima, a bicikl se odlično ponaša pri višem tempu vožnje za koji je,očito, skrojen. Svaka vožnja pretvara se u dobar trening visokog prosjeka okretaja, a pritom je i vrlo zabavna zahvaljujući većoj udobnosti bicikla. Fastroad će oprostiti i pokoju grešku vozača, a u slučaju da se zanesete pomoći će hidraulika na kočnicama, koja vrlo moćno zaustavlja lagani bicikl.
Zaključak
Nakon početnog oduševljenja dizajnom i dvojbi oko pojma fitness bicikla Fastroad SLR 1 nas je osvojio pri prvom susretu i vožnji. Neupitna je praktičnost Fastroada za sve koji žele odrađivati treninge na cesti ili se rekreirati na brzom biciklu, ali u nešto uspravnijem i udobnijem položaju nego na trkačim biciklima. Lagan i brz uz umjerenu cijenu i odličan dizajn, sigurni smo da će naći kupce.
Specifikacije
Aluxx SLR okvir/ Advanced kompozit vilica/ ALUXX OverDrive steerer/ Shimano 4600/4601 mjenjači/ Tektro HDC-M290 hidr. kočnice/ 140mm rotori/ FSA Omega pogon 34-50 /PressFit BB/ 2x10 stupnjeva prijenosa/ Giant S-R2 Disc obruči/ Giant Tracker Sport Road Disc nabe/ Giant S-R3, 700x28 gume/RideSense nastavci volana/ Giant Connect sjedalo/ Giant D-Fuse cijev sjedala/.
Photo: Biker