Austrijska EHS grupacija već je prisutna u Hrvatskoj sa svojim MTB programom odnosno Nakita biciklima. Njihov brend Siga orijentiran je uglavnom cestama, trekkingu, ciklokrosu te klasičnim gradskim biciklima, a pokrivaju sve od high-enda do početnog razreda. Na početku njihovog kataloga, kojeg često listamo pri usporedbama cijena i opreme s drugim drugim proizvođačima nalaze se top karbonski modeli gdje se smjestila i Team CR ergela u nekoliko varijanti opreme. Ukupno smo izbrojali osam kombinacija opreme od kojih je Race disc u donjem dijelu cijenom od 21700kn tj. 2899 Eura preporučene maloprodajne cijene.
Na dizajn nemamo zamjerki, jasno je vidljivo da se tu radi o karbonskim vlaknima kao materijalu, a dodajmo da je tehnologija Monocoque zaslužna za oblike cijevi i nepostojanje vidljivih spojeva jer je okvir dobiven pomoću kalupa iz jednog komada. 'Must have' na svakom ozbiljnom okviru su danas konusni steerer, Pressfit BB i interno provedene sajle, pa su prisutne i ovdje kako bi pružio maksimum krutosti uz HMC (High Modulus Carbon). Naravno da će svima prvo upasti u oko Shimanove hidraulične disk kočnice, koje se u zadnje vrijeme mogu vidjeti na novim cestovnjacima i polako postaju trend, a tek će doživjeti procvat na cestovnim biciklima jer prema najavama UCI se sprema skinuti zabranu na njih već ove godine.
Ono što nam je mnogo bitnije je precizna i pouzdana Shimano Ultegra grupa mijenjača uključujući pogon sa 50/34 zubaca i ukupno 22 stupnja prijenosa. Kutevi vilica od 72-73° i cijevi sjedala od 73-74.5°5, ovisno o veličini okvira, govore da bi bicikl trebao imati izraženu stabilnost na ravnim dionicama i sprintevima uz uz nešto manje agresivnosti u zavojima. No, teorija je jedno, a praksa nešto sasvim drugo, pa ćemo pričekati vožnju za zaključke, a nastavimo sa Reynolds Stratus Pro Disc obručima, njihovim top aluminijskim modelom sa masom od 1590 grama za set. Na njima su odlične Continentalove Grand Prix 4000S II gume u dimenziji 700 x 23C, a kombinacija su gripa i dugotrajnosti te otpornosti na bušenje. Ukupna masa bicikla na vagi iznosi 8.35kg.
Poveli smo Sigu Team CR na vožnju cestama i ustanovili da nudi dosta položenu geometriju naklonjenu trkačima. Ubrzanja su odlična, a s obzirom da nisu karbonski, kotači su lagani i vrlo lako se zavrte, a nude i tračak udobnosti za razliku od karbonskih, koje smo do sada imali priliku voziti. Poprilična krutost okvira rezultira pokojom nervoznijom reakcijom, ali je zato dojam u vožnji bez uvijanja i sa fenomenalnim prijenosom snage. Gubitaka na pedalama kao da niti nema, barem smo dobili takav dojam kada smo brže zapedalirali. Ovdje treba spomenuti i Ultegru koja radi besprijekorno i sudjeluje u odličnom dojmu bicikla iako imamo malu zamjerku na ergonomiju ručica na volanu. Možda se samo radi o navici i previše brdskog bicikliranja. Moramo pohvaliti udobno fizikovo sjedalo kao vrlo bitan dio na biciklu i generalno dobar dojam nakon nekoliko sati provedenih na biciklu. Siga se odlično nosila na nizbrdicama gdje sa velikom sigurnošću ulazi u zavoje zahvaljujući dijelom povoljnom kutu vilice i Continentalovim gumama dobrog gripa u nagibima.
Periodično se u biciklizmu (cestovnom) pojave nova imena, koja uzdrmaju tržište i preslože raspored snaga između onih ustaljenih brendova i nadolazećih željnih dokazivanja te zauzmu tron popularnosti. Siga je ambiciozno nastupila i ponudila vrlo konkretan i konkurentan bicikl, koji će zasigurno privući odnosom uloženo/dobiveno.
Specifikacije
Carbon Road Disc Monocoque UD High Modulus okvir / konusni steerer, Pressfit BB, interno sajle/ Carbon Disc Monocoque vilica/ Shimano Ultegra grupa/ Shimano Ultegra 50-34Z pogon/ Shimano Disc R685 hidr. kočnice/ Reynolds Stratus Pro Disc obruči/ Continental Grand Prix 4000S II 700 x 23C gume/ Fizik Aliante Delta “Custom“ sjedalo/ Fsa Gossamer volan, lula, cijev sjedala/ 8.35kg/ 21.700,00kn.
Photo: Biker