Kada zalazimo u svijet (skupih) cestovnih bicikala ulazimo u subjektivno područje, ali neki bicikli svejedno iskaču i pobiru redom simpatije vozača i štampe. Jedan od takvih je Specialized Tarmac, a pred nama stoji s Expert opremom za 2019. godinu. Nešto uže cijevi okvira osim vizualnog dojma donijele su i uvijek željenu uštedu na gramima, pa tako okvir sada teži samo 950 grama. Završna briljantna boja je impresivna, a na jakom svijetlu se presijava i privlači pažnju. Vilica je sačinjena od istog FACT 10r karbona kao i okvir, a govorka se o masi od 295g.
Pažnju privlači i Shimanova vrhunska Ultegra 8000 grupa mjenjača i pogona s dva zupčanika i odnosima 52/36 zupca naspram 11-30 na kazeti, pa ih možemo svrstati u dobar univerzalni postav. Na raspolaganju nam je 11 stupnjeva prijenosa po zupčaniku. Na to se nastavljaju i kočnice iz iste serije s “direct-mount” prihvatom na okviru tj. vilici.
Još jedna bitna i skupa stavka su kotači. Ovdje se radi o karbonskim obručima Roval CL50 s DT Swiss žbicama i 350 glavčinama te ukupnom masom od 1465 grama za set. Preduvjet za dobrim kotačima je izgleda zadovoljen, a Specialized ih je uspio “ugurati” u krajnju cijenu bicikla od 34500 kuna.
Vožnja ovakvog bicikla zahtjeva znanje i iskustvo prvenstveno zbog krutosti i “neprijateljski” agresivnog položaja i geometrije kompaktnog bicikla. Međuosovinski razmak mu je 973mm, chainstay 405mm, a kutevi 73 i 74 stupnjeva. Stoga su reakcije volana instantne i precizne, ali ne i nervozne s obzirom da vilica odvodi ponešto vibracija s ceste. Možemo reći da je i cijev sjedala S-Works FACT Carbon Tarmac uspješna po tom pitanju jer su “vrhovi” oštrih udaraca odrezani, a vožnja vrlo glatka s obzirom na krutost okvira.
Impresivan dojam ostavljaju laki kotači i akceleracija. Efikasnost pogonske grupe i prijenos snage zaslužan je za dojam kao da nema gubitaka snage na pedalama. Nakon cjelodnevne vožnje i jurcanja cestom ne možemo reći da nas je natjecateljska geometrija umorila u tom smislu. Izgleda da je ipak ostalo nešto udobnosti unatoč napadačkom ustroju Tarmaca.
Na kraju ostaje za zaključiti da ovakva svojstva dolaze po određenoj cijeni. Ultegra grupa, karbonski okvir, vilica i kotači te (po nama) savršeno skrojen bicikl ne zahtijevaju racionalnu prosudbu pri odluci. Što se nas tiče mi smo svoj savršeni cestovni bicikl pronašli, a financije ćemo već nekako...
Photo: Biker