Ako volite brzinu i cestu, a ne želite se odreći brzine niti izvan asfaltiranih puteva gravel bicikli su rješenje. Izdržljiviji od cestovnjaka i brži od MTB-a svakako imaju svoju publiku. Giant ima nekoliko modela pod zajedničkim nazivnikom Revolt, a radi se redom o Advanced kompozitnim okvirima s nekim trikovima poput nove geometrije, D-Fuse tehnologije i mogućnosti prihvata širokih guma. “Dvojka” je najpristupačniji Advanced u ponudi cijenom od 17000 kuna dok će za najskuplji (0) trebati izdvojiti 28000kn.
Spomenuta nova geometrija išla je u smjeru “Endurance” položaja i kraćih stražnjih krakova okvira. Željelo se dobiti na kontroli i agilnosti, a prema podacima od 425mm chainstaya i 1031mm međuosovinskog razmaka za M veličinu radi se stvarno o kompaktnom biciklu. Kutevi vilica (70.5°-73.5°) potvrđuju nastojanja da se istakne agilnost i upravljivost, ali to sve tek treba potvrditi na pravom terenu. Nedostatak amortizirajuće vilice (tu je Giantova kompozitna rigid vilica) u kombinaciji s neravnim terenima iziskuje neki način ublažavanja udaraca i stresova s podloge. D-Fuse inovacija je ušla u proizvodnju prije 5 godina na TCX ciklokros biciklima i odmah postala odlično prihvaćena. Sada se tehnologija proširila i na volane, pa Revolt koristi D-Fuse kompozitnu cijev sjedala i XR D-Fuse volan, koji imaju zadaću amortizirati vibracije s podloge i pružiti bolji osjećaj kontrole na neravninama. U Giantu su predvidjeli upotrebu konkretnijih, širih guma s obzirom na namjenu bicikla, pa je okvir prilagođen za dimenziju do maksimalno 45c. Trenutno su na biciklu Giantove Crosscut Gravel 1 700x40c. Treba svakako spomenuti da se ovaj Revolt oslanja na Shimanovu 105 grupu mjenjača uz Praxis Alba pogon s dva zupčanika (32/48) i 2x11 stupnjeva prijenosa. Kotači su također kućni Giantovi P-X2, a specifičnost ovakvih bicikala su i hidraulične kočnice (Giant Conduct SL). Giantova hidraulika smješta spremnik za kočionu tekućinu na lulu volana, pa se ona lijepo uklopila na bicikl bez vizualnih eskapada.
Revolt smo odlučili testirati na cestama i kombiniranim off-road stazama (zemlja, makadam) našeg domaćeg, dobro poznatog terena - Parka prirode Medvednica. Naš testni vozač nije skrivao oduševljenje činjenicom da ovaj bicikl svoju svrhu ispunjava već samim izlaskom iz kuće na cestu, pa nastavlja dobrim dijelom asfaltom/makadamom do vrha Sljemena i natrag po zemljanom singletracku. Sve zadaće izvršava munjevito, bez oklijevanja i uz nevjerojatnu kontrolu. Naravno, ako ga stavite na spust predviđen full suspensionima imat ćete problema, ali zato se na usponima teško bilo što može mjeriti s Revoltom. Kratki stražnji krak i efikasnost pogona čine svoje kada treba momentalno ispucati snagu. 700x40c gume dobro su se snašle na većini podloga iako bismo za više brdskih podloga možda išli na maksimalnu širinu (45c), pa neka se nađe. Nemamo ozbiljnih zamjerki na kočnice niti bilo koju komponentu osim što treba pripaziti na cestovnu mehaniku u brdskim uvjetima.
Možemo slobodno reći da nas je Revolt oduševio činjenicom u kojoj mjeri opravdava investiciju. Svaki teren je njegov ako volite brži tempo, a prava vožnja počinje čim izađete kroz vrata stana/kuće/posla. Odličan odnos cijene, opreme i performansi još je povoljniji ako znamo da može uspješno spojiti nekoliko kategorija.
Photo: Biker