Giantova elektro revolucija već traje neko vrijeme, a najbolje to možemo osjetiti po 15-ak bicikala u ponudi Giant Shopa u rasponu od opremljenih gradskih, ženskih i muških, brdskih ili unisex kakvog imamo na testu. Explore XR E STA razlikuje se od dosadašnjih elektro modela koje smo imali priliku voziti, a usudili bismo se reći da nam je najdopadljiviji tj. najmanje se razlikuje od standardnog bicikla zahvaljujući lijepo uklopljenoj bateriji u okvir i dizajnu samog kučišta baterije. Novitet je i Sramov Dual Drive sistem s kombinacijom mjenjača u nabi i standardne kazete s 9 zupčanika. Jedva ga čekamo provozati, a za kraj uvoda spomenimo i cijenu – 22.999,99kn.
Yamahin SyncDrive elektro motor centralno je postavljen na mjestu pogona, a i baterija je smještena blizu, na donju cijev okvira, kako ne bi imala loš utjecaj na težište bicikla. Radi se o 36 Voltnom sistemu i snazi od 400Wh u Litij-Ionskoj tehnologiji, koja se uključuje na glavnom prekidaču, a aktivira okretanjem pedala vozača. Yamaha je postala glavni suparnik Boschovim sistemima, nudi slične performanse i modove rada (Sport, Normal, Eco,Off) a brzina je ionako zakonski ograničena na 25km/h.
S druge strane bicikla nalazi se Sramov Dual Drive sistem s tri stupnja prijenosa skrivenih u nabi, dok je s vanjske strane klasična kazeta s 9 zupčanika, pa u konačnici raspolažemo s 27 stupnjeva prijenosa. Stoga je raspon terena Explorea vrlo širok i nema nagiba kojeg nećete moći savladati. Nešto veću masu bicikla treba sigurno zaustaviti, pa je odabir pao na Tektrove Draco II hidraulične kočnice, koje često nalazimo na brdskim biciklima srednjeg razreda. Treba još spomenuti Suntourovu NCX vilicu sa 63mm hoda i hidrauličnim zaključavanjem, Giantove obruče CR70 te Schwalbe CX Comp gume (28x1.5) koje mogu podnijeti i nešto grublji teren.
Pretpostavljamo da su Giantovci željeli postići osjećaj na sjedalu Explorea kao za volanom malog motocikla. Volan kao da je preuzet s motora, a tu je i centralno postavljen ekran s informacijama, brzini, pređenom putu, odabranom modu i stanju baterije. Ispod nas je zadebljanje nalik rezervoaru, samo što se umjesto goriva nalazi baterija. Pokretanje bicikla s mjesta okretanjem pedala ima sličan učinak. Potisak je silovit, a nije niti čudo jer se spominje moment od 80 Nm u najjačem modu.
Stoga je i osmjeh na licu u skladu s time kojeg dodatno pojačavaju udobno Selle Royal sjedalo te Giantove ergonomske ručice od ugodne gume. Težina bicikla osjeti se tek kada ga je potrebno prenijeti do stana ili ureda dok je u vožnji gotovo neprimjetan višak mase zahvaljujući njenom dobrom rasporedu. Sram DD3 omogućava izmjene čak i dok stojimo, a radi vrlo precizno i tiho. U kombinaciji s elektro motorom daje i više nego dovoljnih 27 stupnjeva kojima se može fino nijansirati trenutna potreba i ritam okretanja. Hidraulične kočnice su se uklopile odlično i predstavljaju stvarnu potrebu na ovakvim biciklima.
Usprkos nešto višoj cijeni već smo dokazali isplativost elektro bicikla u gradskom prometu, a ovisno o pređenoj kilometraži vrijeme povrata uloženog novca se skraćuje. Giantov Explore mogao bi biti idealan za one koji žele praktičnost, udobnost, a bitna im je i estetika elektro bicikla. Možemo ga samo preporučiti bilo da ste vozačica ili vozač.
Specifikacija:
AluXX alu okvir/ SR Suntour NCX D Lite vilica/ 63mm hoda/ Yamaha SyncDrive Central motor/ RideControl LCD/ EnergyPak Power 400Wh - 36V -11,1Ah Lithium Ion baterija/ SRAM DualDrive 3 / SRAM X.9 stražnji mjenjač/ 27 stupnjeva prijenosa/ Tektro Draco II hidr. kočnice/ 180-160mm rotori/ Giant pogon 44T/ Giant CR70 obruči/ Giant S-Elite prednja naba/ Schwalbe CX Comp 28x1.5'' gume/ Selle Royal Freccia sjedalo
Photo: Biker