Do sada smo imali prilike voziti mnoge Kreidler bicikle, ali ne sjećamo se da se tu ikada našao neki trekking. Vrijeme je da malo proširimo vidike, a jedan od razloga je i naša stalna potraga za izvanrednom prilikom. Tu mislimo na cijenu koja bi trebala iskakati, a baš se o tome ovdje radi . Kada smo primijetili specifikaciju i naljepnicu s cijenom od 5.809,30kn (sniženo s 8.299,00) znali smo da moramo isprobati Raise RT7. Letimičan pogled preko bicikla i opreme bio je dovoljan da dogovorimo probnu vožnju i realiziramo želju da nešto o njemu napišemo.
Tehnikalije
Radi se o konceptu klasičnog muškog cross ili trekking okvira, ali s profilima aluminijskih cijevi koje se sužavaju i podsjećaju na solidan produkt MTB svijeta. Bicikl je baziran na 28 inčnim kotačima čije prednosti svakako dolaze do izražaja na cesti dok je za građu okvira poslužila 6061 aluminijska legura, svojevrsni klasik današnje biciklističke industrije. Bicikl spada u skupinu elegantnih i modernih što duguje profilu cijevi i grafikama, ali i lijepo uklopljenim dodacima poput nosača tereta, blatobranima, štitniku od lanca, svijetlima, nogici za parkiranje...
Klasičarima će upasti u oko diskovi kočnica, koje ne viđamo često na gradskim biciklima. Pripadaju Shimanovim Altus hidrauličnim kočnicama što će svakako pozitivno doprinijeti zaustavljanju pri većim brzinama i pod opterečenjem, a neće biti toliko pod utjecajem vode (kiše) kao klasični V-brake. Sve je jasnije kada znamo da je biciklu maksimalna nosivost 140kg, što je dosta iznad prosjeka, pa čak i za MTB. Stoga ga bez straha možemo opteretiti bisagama i torbama ako se odlučimo za dulje putovanje. Oprema bicikla daleko nadilazi cijenu i sastoji se od Shimanovog Deore pogonskog dijela - samog pogona (48/36/26T), ručica i prednjeg mjenjača dok je straga Deore XT, koji osigurava brzinu i preciznost. S obzirom da je rado viđen na MTB biciklima ovdje bi trebao osigurati dugogodišnji rad bez iznenađenja.
U prednjoj glavčini se skriva dinamo za napajanje Busch & Müller Lumotec Avy LED prednjeg i Toplight 2C Plus stražnjeg svijetla na nosaču tereta. Stražnja glavčina dolazi iz Shimana i odaziva se na TX505. Još jedan detalj vrijedan isticanja su bužiri i kabeli provedeni kroz okvir, pa neće narušavati sklad i smetati u nošenju bicikla, Kad smo kod nošenja niti tu ne bi trebalo biti problema s obzirom na ukupnu masu od 15.86kg što je za jedan opremljeni trekking odličan rezultat.
Vožnja
Gdje provozati Kreidler nego gradskim prometnicama i u svakodnevnim poslovnim jurcanjima. Koristili smo bicikl kroz tjedan za dolazak u redakciju i kao radni bicikl. Prvo po čemu je zadobio simpatije je lakoća manevriranja na suženom prostoru- izvrsna kontrola rezultat je dobrog rasporeda mase i povoljne geometrije, a zatim tek na red dolaze hvalospjevi o opremi. Nismo ništa manje očekivali od izvrsnog što se tiče Deore/XT suradnje, pogotovo zato što se za njih radi o idealnim uvjetima, bez udaraca, blata ili velikih opterećenja. Lako nabiranje brzine na cesti omogućuju pogonski zupčanici od kojih je najveći s 48 zubaca. Uzmite u računicu 28 inčne kotače i dobivate visoke prosjeke putne brzine bez velike muke. Stvari se donekle mijenjaju kada se bicikl optereti torbama i prtljagom, ali tada je sve na vozačevim sposobnostima. Kočnice rade dobro i kada se pretjera. Snage ima u izobilju, a pokazale su otpornost i na mokro u nekoliko slučajeva. Treba istaknuti da je bicikl vrlo dobro složen i utegnut, pa s obzirom na bogatstvo opreme nema nepoželjnih zvukova i klaparanja. Čak su i blatobrani prilično čvrsti, pa nema straha od ponekog udarca u transportu.
Zaključak
Nakon nekog vremena korištenja bicikla moramo priznati da nam se opasno zavukao pod kožu. Obavljao je sve zadatke bez prigovora, zvrndanja ili bilo kakvog neposluha. Moramo pohvaliti Schwalbe Marathon Racer gume koje su davale dojam sigurnosti na suhom i mokrom, a nekoliko puta u zanosu nisu popustile pri većim nagibima i jurcanjima cestama. Još jednom treba istaknuti da je bicikl kompletno složen na nešto višem nivou od klasičnih gradskih bicikla srednje klase. Teško da mu možemo naći slabu točku čak i kada se dobro potrudimo. Suntourova NEX vilica bila nam je cijelo vrijeme pod budnim okom, ali ne možemo ni najmanje prigovoriti s obzirom na namjenu i podlogu. Stoga zaključujemo kako ovaj Kreidler vrlo visoko kotira u svijetu trekking bicikala. Ako u kontekst ubacimo akcijsku cijenu tim više smatramo kako je ovo jedinstvena prilika. Potraga za savršenim trekkingom za nas je završila vrlo pristojnim iznosom.
Photo: Biker