Expedition je serija kojom Specialized želi zadovoljiti potrebe rekreativaca koji svoje slobodno vrijeme, a i svakodnevne vožnje žele provoditi na ugodnom, uglađenom, ali i prepoznatljivom biciklu. Karakteristika njegove geometrije je vrlo uspravno sjedenje sa rukama potpuno opuštenim na volanu. Zbog produljene izvedbe stražnjeg trokuta te prilagođenog kuta cijevi sjedala, uz pravilno podešenu visinu sjedala u odnosu na pedale, još uvijek ćete moći nogama doseći podlogu. Takav položaj uvelike olakšava kretanja biciklom po gradu gdje su česti semafori i potrebe za ''stani-kreni'' vožnjom. Pogodnost poput podešavanja visine volana i udaljenosti od sjedala, omogućuje prilagodbu svakoj konstituciji tijela. Ističemo i nizak centar gravitacije radi lakšeg manevriranja i osjećaja stabilnosti na malim brzinama. Expedition, budući da je gradski bicikl, opremljen je pripremom za prtljažnik na koji se može ugraditi i sjedalica za djecu, središnjim nosačem za nogicu i naravno, pripremom za blatobrane.
LOW ENTRY je ime kojim Specialized ukazuje na razliku u odnosu na ono što kod nas još uvijek zovu ''muški model''. Budući da se ovdje želi istaknuti razliku modela, a pri tome ga ne ''krstiti'' u ženski bicikl, imenom Low Entry opisuje se izvedba okvira. Gornja cijev okvira ujedno je i donja što kod takvog bicikla omogućuje izuzetno jednostavan pristup i kretanje. U prilog ''unisex'' varijanti idu i boje, plava za ''njega'' i bijela za ''nju''. Ukoliko se krećete po gradskim prometnicama, naše iskustvo govori kako je ovakav oblik okvira puno pogodniji. Nije potrebno prebacivati nogu preko stražnjeg kotača i sjedala kako bi sjeli na bicikl, a kada ste ''gradski'' odjeveni, takve ''sitnice'' ipak su važne.
SPORT u imenu ističe kako se radi o modelu bogatije opremljenom, što se odlikuje u više pogonskih lančanika, amortizirajućoj cijevi sjedala te gibljivoj luli volana. Naravno, ne smijemo izostaviti i cijenu kojom je Sport 300 kuna skuplji.
Okvir je izrađen od aluminijske legure koju u Specializedu zovu A1 Premium, što nam ne govori puno o receptu koji je primijenjen, ali su kvaliteta i izdržljivost potvrđene kod brdskih bicikala. Izvedba sajli i bužira također je elegantno odrađena unutar cijevi okvira pa bicikl izgleda jednostavnije, a Specializedov logo lijepo se ističe na bočnim stranicama glavne cijevi okvira. Sedam brzinska kazeta straga i tri pogonska lančanika, prema našem mišljenju, daju dovoljno prostora za puno više od gradske vožnje, a amortizirajuća vilica i cijev velikog i mekog sjedala pružiti će udobnost kako preko gradskih ''raskopanih'' prometnica, tako i makadamskih puteva. Gume su prilagođene gradskoj vožnji kada se radi o brzini i održavanju brzine, jače bočne ripne pružiti će grip i na zemljanim podlogama, ali kako će proći sa iznenadnim bušenjem ne možemo sa sigurnošću tvrditi. Predlažemo staviti ''samokrpajuće'' zračnice koje su dostupne u većini bike shopova u nas i koštaju cca. 50 kuna. Ako uzmete u obzir da ćete uštedjeti vrijeme i novac krpajući, te nećete upropastiti slobodno vrijeme gurajući bicikl kući, isplati se.
Za kraj bismo istaknuli kako je Expediton ugodan multifunkcionalac pogodan za žene i muškarce koji će izmamiti osmjeh na lice svih vas koji se već godinama patite na pretvrdim i preneudobnim biciklima koji su vam biciklizam pretvorili u ''nužno zlo''. Posjetite ekipu u trgovini Protea-Jaska i isprobajte ''mekani'' Expedition!
Info o dostupnosti na www.proteajaska.com
link na model: Specialized Expedition Sport Low Entry