Bicikl je izvorno bio postavljen na fiksni prijenos pa smo se odlučili malo zabaviti. Vrlo mala masa (9.3 kg) kao posljedicu, osim olakšanog nošenja, ima odlična ubrzanja. Potrebno je neko vrijeme kako bi se opustili i uživali u vožnji, ali odmora za noge nema. S tom činjenicom nije se lako pomiriti, pogotovo ako ste u gradskoj gužvi punoj pješaka. Vrlo lako se dogodi da zbog koncentracije zaboravite na događaje ispred vas, a noge padnu s pedala koje ne prestaju s okretanjem. S druge strane kotača potpuno je druga priča. Freewheel je stvar za nas. Kao da vozimo cestovnu jurilicu, ali sa stilom. U tom režimu potpuno smo se prepustili užicima, a dovoljno je pogledati detalje kako bi nas potpuno preuzelo ludilo: Reynolds 520 čelični okvir, Selle San Marco Ischia sjedalo, FSA Vero pogon, Tektro kočnice, Vittoria Zaffiro gume te cijena od 3221.11 kn ili 2899 kn s popustom.
Na kraju moram zaključiti da je vrlo izgledno da zbog velikih simpatija prema Beatniku autor ovih redaka neće odoljeti njegovom šarmu te će udomiti jedan primjerak, a koliko čujemo priča je slična sa svima koji su ga provozali.
Jamis Beatnik
Ako ste u zadnje vrijeme prolazili ispred trgovine Markoprojekt u Vlaškoj ulici sigurno ste u izlogu primijetili ljepotana spremnog za osvajanje tvrdih gradskih podloga. Čak ni mi nismo mogli ostati ravnodušni na Jamisov Beatnik, pa smo ga ‘posudili’ na nekoliko dana kako bismo ga predstavili čitateljima i usput provozali iz gušta. Beatnik može biti čistokrvni fixed gear ili, za one manje odvažne, singlespeed. Dovoljno je okrenuti zadnji kotač na suprotnu stranu -freewheel ili fixed gear. Za one najtvrdokornije predviđeno je lako skidanje kočnica kako bi imali izvorni fixed gear bicikl poput New York City messengera ( pogledati prilog u ovom broju na tu temu).