Simpatični gradić Mikulov u Češkoj ostati će nam u sjećanju po mnogo čemu, ali nama je nekako najdraži praktični dio Trekove prezentacije noviteta pri čemu smo lokalnom stazom vozili Fuel EX7 u 29er varijanti. Za razliku od prethodnog na testu, Fuela EX9 27.5, 29ka nudi 130mm hoda, Boost tehnologiju naba i još ponešto trikova iz vlastitog arsenala unatoč nešto skromnijoj mehanici od ‘devetke’. Cijena mu je 20.000,00 kuna, pa stoga očekujemo mnogo od ovog ‘univerzalca’ s pedigreom. Pogled na specifikacije otkriva mnogo zanimljivosti no nama je ipak najbitnije kako to sve funkcionira na pravoj stazi.
Tehnikalije
Usporedimo li novi 29er sa 27icom na papiru uvidjeti ćemo nešto zanimljivo. 29ka nudi otvoreniji kut vilice (0.3°) i za jedan milimetar kraći chainstay (432mm). To je minimalna razlika, ali dovoljno znakovita da primjetimo kako je ideja bila usavršiti 29ku i učiniti je sposobnom i okretnom barem na nivou 27ice, što je samo po sebi veliki uspjeh. Vožnja će ipak biti presudna za zaključke, pa pogledajmo što je ‘ispod haube’. Okvir sadrži sve aseve iz Trekovog arsenala o kojima smo mnog puta pisali – ABP sustav, E2 konus, Full Floater, a sada su tu još Boost nabe , Mino Link i EVOL na amortizeru.
Boost nudi prošireni standard naba od 110mm naprijed i 148mm na zadnjem kotaču. Svakako smo to rado dočekali jer je povećana krutost na kotačima uvijek poželjna i dobrodošla na biciklima. Mino link nam omogućuje da jednostavnom intervencijom na klackalici spustimo BB za 10mm i promijenimo kut za pola stupnja dok je EVOL Foxova oznaka za povećani volumen komore za povrat amortizera. Na taj način postiže se linearnija krivulja rada suspenzije tj. jednako dobar učinak na velikim i malim neravninama.
Bicikli ovog kalibra više su nezamislivi bez upravljive cijevi sjedala. Ovdje tu ulogu ima KS eThirty Integra s interno provedenim bužirom, pa ova funkcija neće narušiti skladne linije. Kada promatramo mehaniku na biciklu, koja je uglavnom sastavljena od Shimanovih Deore komponenti uključujući i kočnice, uz izuzetak SLX Shadow+ stražnjeg mijenjača, poželjeli smo jaču XT grupu, ali to bi nas cijenom odvelo u neželjenom smjeru. Ovako smo, s druge strane, više nego zadovoljni izborom suspenzija - RockShox Revelation RL naprijed i Fox Performance Float EVOL straga odličan su izbor.
Vožnja
Nama nepoznata češka staza prepuna je vidikovaca s pogledom na grad Mikulov, pa u kombinaciji s potpuno novim biciklom ne dozvoljava opuštanje, a pogled nam konstantno bježi sa staze. Mino link je na otvorenom položaju i polako ubrzavamo prema dijelu staze sa izraženim spustevima. Faktor osjećaja sigurnosti i kontrole je vrlo visok na Fuelu bez obzira na vrstu neravnina, pa to vuče sa sobom i stalnu želju za povećanjem brzine. Kočnice iznenađuju efikasnošću što također povoljno djeluje na opuštenost te konačno možemo potpuno uživati u biciklu.
Fuel je brz i zabavan, ali to nije nikakva novost. Ne možemo reći da nas je zadivio lakoćom već više stabilnošću, kao da ga ništa ne može izbaciti iz ravnoteže. Zasluga je to povećanog promjera kotača i više hoda, ali i sinergije suspenzija. Sviđa nam se kako radi Revelation s Boost nabom i vjerujemo joj čak i kada se precjenimo s putanjom. Trakcija je pritom vrlo dobra, rezultat je prvenstveno odabira guma ali i svih ostalih, već nabrojanih čimbenika – od suspenzija do rasporeda mase vozača. Oprema je zadovoljila pouzdanošću i efikasnošću iako je za provjeru ovog prvog nedostajalo više prljavštine i blata na stazi. Za top komponentama zaostaje tek nešto brzinom reakcije i masom na papiru.
Zaključak
Već opjevani Fuel u ovoj verziji je otišao u smjeru zabavnosti i stabilnosti bez obzira na zahtjevnost neravnina i konfiguraciju terena. Još uvijek mu je jača strana svestranost tj. širok raspon staza, koje može proći uz zavidnu brzinu. Tu su odlične suspenzije i okvir uz manji kompromis u vidu solidne Deore mehanike. Ona je ujedno i razlog što cijena ovog bicikla nije astronomska.