Uspjeli smo se dočepati jednog od njih iz Stereo Super HPC 160 serije, s nivoom opreme Race, koji je najpristupačniji od tri raspoložive 650ke, a cijena mu je 26,939 kuna. Čini se mnogo, ali treba uzeti u obzir što sve dobivamo u paketu prije nego nešto zaključimo, pa pogledajmo pobliže o čemu se radi.
Tehnikalije
Granice se stalno pomiču, pa je tako ovaj all mountain na vagi uspio ostvariti 12,9kg. Tu ne bi bilo ništa čudno da se ne radi o full suspensionu sa 160mm hoda. U tome mu je pomogla Advanced Twin Mold tehnologija odlijevanja karbonskih vlakana koja dozvoljava tanje stijenke okvira zahvaljujući boljoj kontroli slaganja slojeva. Cube je odlučio svesti upotrebu aluminija na minimum, pa su stoga klackalica i sva kućišta ležajeva izvedena od karbona. Još jedna zanimljivost okvira je prednji kut vilice, koji opasno zadire u područje downhilla. 66.5° svidjet će se ljubiteljima gravitacijskih disciplina, a ostaje nam vidjeti koliko će se to odraziti na ostale konfiguracije terena. Odabir suspenzija dolazi iz Foxovog kataloga i nosi CTD zajednički nazivnik na 34 Talas vilici i Float Evolution shocku. Mnoge mogućnosti podešavanja i Climb-Trail-Descend funkcija trebalo bi biti dovoljno za postav idealnog set-upa u svakoj prilici, dok vilica nudi raspon hoda od 120-160mm. Pogonsku grupu i mjenjače obilježavaju dva slova – XT, a jedini 'uljez' su SLX ručice. Prava poslastica su Formula RC Tune kočnice s mogućnošću podešavanja udaljenosti ručice i točke 'hvatanja' pakni bez alata. Ne pokušavajte ih pronaći u Formulinom katalogu jer se, u stvari, radi o RX modelu prilagođenom i za Cube dodanim funkcijama podešavanja. Na Stereo HPC-u ništa nije prepušteno slučaju pa su tako lagani kotači sačinjeni od DT Swiss AM 2.7 obruča i naba te Schwalbe Hans Dampf robusnih guma ojačanih Snakeskin bočnim stranicama u dimenziji 27.5 x 2.35 inča.
Vožnja
Kad sjedite za volanom ovog Cubea u početku će vas mučiti jedan paradoks. Imamo dugačak bicikl, širok volan, kratku lulu, pod nama povećane kotače sa širokim gumama i 160mm hoda na raspolaganju, a masom je u rangu dobrog hardtaila?! Osim toga, kruti okvir i tvrdoća tj. efikasnost pedaliranja na nivou su kakve rasne 120-ke, pa je segment gdje nas, u stvari, najviše iznenađuje na usponima. Izrazito zatvoren kut vilice (66.5°) čini ga stabilnim i sposobnim u ulozi DH bicikla, ali s druge strane krutost, trakcija i lakoća ga čine odličnim penjačem. Isto tako, zbog svoje robusnosti i proporcija trebao bi biti mnogo tromiji u zavojitim dijelovima na ravnom, ali ga dojam manjeg hoda koji ostavlja svrstava u sami vrh all mountaina koje smo do sada vozili. Kad staze postanu ‘nezgodne’ i strme Cube se pretvara u DH zvijer, a najbolje će pokazati ako što manje dirate ručicu kočnice, pa tu već zahtijeva iznimno znanje i iskustvo u toj disciplini. Dojam koji ostavlja na raznim stazama može dijelom zahvaliti i 650B kotačima, koji su se odlično uklopili na bicikl ovog tipa, ali i probranim komponentama bez slabe točke, a ne zaboravimo niti CTD sistem jednostavne prilagodbe suspenzija zahtjevima staze. Hvalimo efektne i lako podesive Formula kočnice kao i jake gume sa Snakeskin slojem potrebnim na stroju poput Cube Sterea.
Zaključak
Imali smo priliku voziti bicikl koji razbija predrasude prema velikim hodovima. Mnogo puta smo poželjeli veće suspenzije i bicikl koji suvereno vlada nizbrdicama, ali su nas odbijale nuspojave poput težine ili tromosti u normalnim uvjetima vožnje. Cube Stereo Super HPC teži poput boljeg hardtaila, spušta se kao DH bike, a pedalira i penje kao 120ka. Poslije vožnje ovog Cubea, 650B nam se čini kao najbolje riješenje za all mountain kategoriju jer sve što pred njih bacite odrađuju sigurno kao 29eri i lako poput 26ica. Ovdje se radi o iznimno složenom biciklu, univerzalcu, koji lako spaja nekoliko krajnjosti i sve odrađuje s iznimnom lakoćom. Spada u top 3 all mountaina koje smo vozili.