Spomenimo za početak ABP kao jednu od vrlo bitnih značajki. ABP je sustav koji omogućuje stražnjoj suspenziji da nesmetano radi tijekom kočenja. Tko god se barem jednom spuštao sa full suspension biciklom po neravnim terenima zna što se događa pri kočenju. Stražnju suspenziju guši kočnica koja ne dozvoljava stražnjoj vilici slobodno gibanje. Kod ABP-a stvari se bitno mijenjaju, a možemo reći da je takva konstrukcija uistinu revolucionarna za ovu vrstu bicikala. Konkurencija pokušava nekim konstrukcijama uloviti barem tračak uspjeha koji je postignut ABP-om. U njegovu kvalitetu i funkcionalnost uvjerili smo se na Trekovim full suspension modelima. Korak dalje je posebno konstruiran Foxov stražnji amortizer kao vrlo bitan dio stražnjeg sustava suspenzije. Za razliku od već viđenih Foxovih amortizera ovaj je posebno konstruiran za Gary Fisher bicikle. Njegova posebnost je dodatni zračni rezervoar u tijelu amortizera kojeg otvara klip kada je sabijen 40% (DRCV – Dual Rate Control Valve). Ovakvom konstrukcijom postignut je rad stražnje suspenzije kao sa teškim, ali dobrim amortizerima sa spiralnom oprugom, a zadržane sve prednosti zračnih. Opremljen je vijkom za podešavanje brzine povrata te polugom za zaključavanje i podešavanje sustava protiv propadanja stražnje suspenzije pri pedaliranju. Kao kod svih Fisherovih modela, okvir je konstruiran na Genesis platformi te je i ovaj put vilica prilagođena zahtjevima okvira. Dva su značajna detalja važna kod konstrukcije vilice. Jedan je offset vilice, odnosno udaljenost vilice od središnje osi koja prolazi kroz cijev okvira. Dakle offset ove vilice je izmjeren i odabran da se postigne sinergija sa okvirom. Kako bi se upravljanje još poboljšalo u cijelu priču uključuje se E2. A što je E2 malo ćemo pojasniti u nekoliko slijedećih redaka. Kao i u Trekovih modela, E2 je ime dodijeljeno patentiranom spoju vilice i okvira. Radi se o konusnom steereru ili cijevi vilice i isto takvoj cijevi okvira. Naime, donji dio cijevi promjera je 1.5“ dok se gornji sužava na standard za cross country bicikle. Time se postiže dodatna čvrstoća i otpornost na torziona savijanja, a izostavlja se bespotrebno otežavanje bicikla. Sva ova zanimljiva tehnička rješenja upakirana su na jedan masivan allmountain okvir namijenjen svim vrstama terena.
Roscoe vizualno djeluje masivnije nego što to njegovih 13 kilograma sugeriraju. Široke gume (2.4 inča) navest će vas da pomislite da ste na downhill biciklu, a nizbrdice da su vaš prioritet. Testna vožnja pokazala je da nizbrdo ima što za pokazati. Stabilan je i brz, ne poskakuje, a za puni DH potencijal nedostaje mu samo koja kila viška i koji centimetar veći hod u suspenzijama od njegovih 140 milimetara.
Na krivudavim šumskim stazama sa puno prepreka Roscoe se najbolje snalazi. Offset vilice daje mu dodatnu upravljivost i kontrolu na sporijim dijelovima dok dugi međuosovinski razmak sa sobom nosi stabilnost na brzim dionicama. Novi Foxov amortizer upija male i brze prepreke kao kakav XC bicikl sa 100 mm hoda, a pri velikim doskocima otpušta i nudi veći hod zahvaljujući dodatnoj komori. Taj ventil uistinu radi. Pokoji bod izgubiti će na ubrzanjima što možemo pripisati vrlo širokim gumama. Penjači će imati sličan komentar ali ovakav svestran i ozbiljan bicikl podrazumijeva nekoliko setova guma za razne prigode. Na SLX i XT mjenjače nemamo prigovora kao ni na, više nego dovoljne, Avid Elixir R kočnice.
Roscoe možemo svrstati u one bicikle na kojima ne morate brinuti o zahtjevima staze. Da li će biti uzbrdo, nizbrdo, kamenje, blato, skokovi, sa Roscoem 2 svejedno je. Spada u ‘’univerzalce’’ sa kojim ćete podjednako uživati u bilo kojim uvjetima opremljeni najjačom današnjom tehnologijom. Isplativost Roscoea proporcionalna je sa vremenom provedenom na njemu.
Gary Fisher Roscoe 2 (2009)
Tradicija je nesumnjivo kvaliteta koju bi mnoge mlađe tvrtke poželjele na popisu svojih marketiških aduta. Gary Fisher, kao jedan od prvih, sa time nema problema, a sada, pod istim krovom sa Trekom, Fisherovi modeli, uz svoje, dobivaju i Trekove napredne patente. Vatromet tehničkih dostignuća na Roscoeu još je izraženiji nego na sestrinskom Remedyu 8 kojeg smo imali priliku testirati. Cijenom od 17,099kn za gotovinu smješta se uz bok navedenom Remedyu pa pogledajmo što za taj iznos dobivamo.