S obzirom na kut vilice od 65° i hod amortizera (160mm) ipak dosta pogoduje spustu. U odnosu na prošlogodišnji model, Reign dvojka dobila je kričavo žutu boju koja unosi dinamiku u cijelu priču, a generalno gledajući, oprema se gotovo i ne razlikuje u odnosu na prošli model. U prenesenom značenju, ako uspijete kupiti onaj ''stari'' po nekoj akcijskoj cijeni, dobro ste prošli, naravno ukoliko zanemarite grafički dio bicikla.
Krenimo redom, okvir od vrhunske Aluxx SL aluminijske legure pruža 6.3 inča hoda u kombinaciji sa stražnjim amortizerom od Rock Shoxa. Sve je upakirano u Maestro sustav koji povezuje okvir i stražnju vilicu. Maestro je i za ovu godinu ostao nepromijenjen izuzev različitih kombinacija amortizera. Reign 2 LTD kojeg smo testirali opremljen je Monarch Plus RC3 shock-om koji pruža veći raspon podešavanja brzine povrata te je koncipiran na Rapid Recovery, DebonAir i Solo Air tehnologijama. Rapid Recovery ubrzava povrat amortizera u njegovo prvobitno stanje nakon kompresije, tako omogućuje bolju reakciju na uzastopnim neravninama, dok je DebonAir sustav zaslužan za poboljšanje krivulje zračne opruge što čini vožnju udobnijom. Takav okvir usklađen je sa RS Pike vilicom u konceptu sa OverDrive konusnim steererom hoda od160 milimetara.
Vilica i shock nemaju mogućnost zaključavanja, već vilicu možemo sa vijkom za podešavanje tvrdoće otvrdnuti, a shock ukrutiti ali ne u razvučenom položaju što će utjecati na geometriju bicikla. Kratka lula i širok volan idu u prilog upravljivosti bicikla na spustu, a tome će pomoći i cijev sjedala sa podešavanjem visine kod najvećih bicikala čak i do15 centimetara. Visinom cijevi sjedala upravlja se polugom na volanu. Sjedalo od Gianta zadnjih godina je vrlo dobro ergonomski odrađeno i rijetko bismo imali potrebu za alternativnim rješenjem. Pogon u kombinaciji 2×10 sa SLX Shadow+ mjenjačem straga i MRP sistemom za napinjanje lanca daje širinu primjene kako na spustu tako i sa rasponom prijenosa potrebnim za uspon, a pritom je i vrlo tih. Iako smo u zadnje vrijeme cijepljeni sa Maxxis gumama, Reign dolazi sa debelim i robusnim Hans Dampf gumama 2.35 inča promjera u Performance inačici. Sve skupa na papiru zvuči zanimljivo, idemo vidjeti kako to sve klapa u praksi.
Podesili smo SAG vilice i shocka, prilagodili tlak u gumama kako sve ne bi bilo uzalud. Ovdje ističemo kako mnogi još uvijek danas voze sa pretvrdim gumama i pitaju se da li im treba bicikl sa još više hoda. Ne treba, treba prilagoditi tlak guma vozačevoj masi i vrsti terena. No vratimo se vožnji, Reign je pokazao svoje pravo lice na spustu gdje su kontrola, udobnost i agilnost bicikla na zavidnom nivou. Ali, kako to ipak nije samo bicikl za spust, tjerali smo ga uzbrdo, po zahtjevnim tehničkim terenima gdje smo dobili odličnu trakciju, ali uz nedostatak kontrole. Naime, geometrija jednostavno ne ide u prilog usponu, kada bi primjerice barem bilo moguće spustiti vilicu na120 milimetarauvelike bismo povećali vozne karakteristike pri usponu. Naravno, treba uzeti u obzir i činjenicu da Reign nije namijenjen konstantnim i zahtjevnim usponima već dinamičnim stazama. Sa Reignom ćete se uvijek uspeti na vrh koji ste naumili, ali ne tako lako koliko će to biti spustiti se uz oduševljenje koje nećete maknuti sa lica. Reign je sigurno bicikl koji možete koristiti za sve i ako vam je dobar spust prioritet, a ne želite ovisiti o žičarama i javnim prijevozima do vrha nekog brda, onda ste našli ono što vam treba.
Photo: Biker