Novosti kod ovogodišnjeg Trancea značajne su i već smo ih iskusili na predstavljanju Gianta u Požegi ove godine. Detalji poput unaprijeđenog Maestro sustava, klackalice od T-700 kompozita, 'Trunnion' prihvata amortizera, Boost naba i još pokoje iznenađenje uz XT mehaniku kao posljedicu ima i svoju cijenu. 25.999,99kn redovna je cijena, koja je trenutno snižena na 20.799,99kn, pa je i to jedan od razloga da ga stavimo 'pod povećalo' i testiramo. Za dizajn i grafike možemo samo reći da pristaju uz namjenu bicikla i čine ga vrlo atraktivnim. Ne zaboravimo da je Trance s vremenom evoluirao te kutevima i hodovima dospio u 'predvorje' enduro discipline.
Tehnikalije
Trance je u ovoj godini zadržao 'enduro' kut vilice od 67° dok su cijevi Aluxx SL okvira nešto prekrojene. Duljina Chainstaya je sada 435mm, a BB je spušten za 5mm. S obzirom da je gornja cijev okvira nešto dulja za zaključiti je da je položaj sjedenja nešto agresivniji, ali ostavimo zaključke za kraj, nakon vožnje. Giantova premium aluminijska legura dobila je dodatak u vidu lagane kompozitne klackalice od Giantovog T-700 karbona i 'Trunninon' prihvat amortizera, koji osim čvrstoće omogućava i bolju konstrukciju te u konačnici bolji rad sustava suspenzije. Trunnion patent došao je iz vojne industrije gdje se oduvijek koristio kao najbolji način prihvata cijevi topova. Foxov Float Performance amortizer tako je nešto kraći od prethodnika i čini niže težište kao usputnu prednost. Hoda je 140mm dok je njegov partner 150 milimetarska vilica iz iste kuće - 34 Float Performance, sa FIT4 Damperom, Boost-om i Kabolt osovinom, koja štedi nešto grama. Za razliku od 'dvojke', 1.5LTD raspolaže s kompletnom XT grupom u pogledu pogonske mehanike i kočnica. Dakle, sve od ručica, pogona, mjenjača i kočnica sa 180mm rotorima –sve je iz XT serije. Naravno, radi se o 2x11 stupanjskom sistemu sa Shadow+ stražnjim mjenjačem i zatezačem lanca, kako bi sve bilo utegnuto kada krenu krajnja opterećenja. Poslovično Giant koristi vlastite kotače. Ovdje su to XC-1 obruči i Tracker Boost glavčine s dimenzijama 15x110 i 12x148mm. Ne treba više pisati o poboljšanjima koje donosi Boost sistem, niti o različitim širinama Nobby Nic guma na prednjem i stražnjem kotaču. Bacimo se na draži nam dio testa, onaj praktični.
Vožnja
Naš stari znanac Trance sposobniji je no ikada 'potući' se s pravim izazovima na stazi. Bicikl je narastao sposobnostima i hodovima dok je osjećaj sjedenja zajednički cijeloj seriji – sada nešto niži i izduženiji lakše se obrušava i kontrolira na nizbrdicama, ali niti uspinjanje mu nije nepoželjna disciplina. Naprotiv, moguće je držati zavidan tempo zahvaljujući efikasnosti pogonske grupe usprkos tomu što otvorenost prednjeg kuta donekle radi protiv nas. Zaključavanje vilice će mnogo pomoći, pa uz navedeni izvanredan prijenos snage i agilnost neće biti problema sa svladavanjem opakih brda. Tada nastupa ono u čemu Trance briljira. To je kombinacija stilova, staza, velikih i malih prepreka te raznih podloga gdje će pokazati svestranost i ono po čemu je poznat. Koncentracija vozača je na prednjem kotaču tj. na putanji sljedećeg zavoja, podesiva Contact SL Switch-R cijev sjedala radi precizno i uz malo igre ručicom lako se prepustiti zabavi na stazi. Trance će bez stresa odraditi male i velike neravnine te držati kotače priljubljene za podlogu. Oprema zaslužuje samo pohvale, pa je ukupni dojam bicikla izvanredan.
Zaključak
Trance više nego ikada zaslužuje titulu univerzalnog i modernog full suspensiona. Nakrcan novim tehnologijama i XT grupom 1.5 LTD, po nama, predstavlja optimum ako ne 'pucate' na sami vrh opreme s karbonskim kotačima kakve nudi viši model i spremni ste to platiti. U protivnom, uz akcijsku cijenu od 20.799,99 kuna, s 1.5 LTD ste vrlo blizu vrhu ponude aluminijskih modela uz odličnu cijenu.
Photo: Biker