Prilika za vožnju se pružila na predstavljanju Giantove ergele za iduću godinu u Požegi, pa smo, između ostalih noviteta, ugrabili Trance 2 LTD i proveli neko vrijeme na lokalnoj stazi. Osim upečatljive boje veliki dio novosti se skriva 'ispod haube', a jedna od bitnijih je 'Trunnion' prihvat amortizera čime je omogućeno prekrojavanje okvira tj. spuštanje BB-a za 5mm i skraćivanje 'chainstaya' za 5mm dok je gornja cijev produljena za 10mm. Vilica je narasla za 10mm, a tu je i kompozitna klackalica, lakša i kruća no do sada. 11 stupanjska grupa i još pokoji detalj rezultirali su laganim povećanjem cijene (za 1000kn), pa ona sada iznosi 21000 kuna.
Tehnikalije
Sve navedeno govori nam da se radi o bitno izmjenjenom biciklu iako nisu dirani kutevi vilica. Ostali su pri 67° na vilici i 73.5° na cijevi sjedala što se pokazalo kao pun pogodak na prošlogodišnjem modelu. Produljivanje gornje cijevi (610mm) i skraćivanje stražnjeg kraka (435mm) izvedeno je u kombinaciji s 5mm duljim međuosovinskim razmakom (1160mm) što će biti vrlo zanimljivo iskusiti u vožnji. Najjača aluminijska legura okvira dobila je kompozitnu klackalicu kao i Anthem, kojeg smo već vozili, a amortizer je nešto kraći, što u konačnici daje nešto niže težište bicikla. Boost je također odlično prihvaćena novost u svijetu bicikala, pa i na Tranceu. 15x110 i 12/148 standard doprinosi krutosti i još koječemu stoga smo posvetili tome poseban prilog u ovom broju.
Suspenzije su povjerene Foxu s time da je naprijed sada početni Rhythm od 150mm s četvrtom generacijom FIT dampera i tri predefinirana moda. Straga je Float Performance s 140mm hoda i novim prihvatom koji donosi već opisana konstrukcijska poboljšanja. Dobro je vidjeti i Contact SL Switch-R cijev sjedala upravljivu ručicom na volanu na koju se vrlo lako naviknuti. 11 stupanjska grupa mu odlično pristaje u kombinaciji s dva pogonska zupčanika. Radi se o SLX/XT mehanici gdje je XT Shadow na mjestu stražnjeg mjenjača, a ostatak SLX. Iznimka su Deore kočnice, koje će, isto tako solidno, odraditi posao. Ova 27ica koristi kotače iz vlastite kuće – XC1 obruče i Tracker Boost nabe uz Nobby Nic Performance gume iz Schwalbea. Taktički prednja guma je nešto šira (2.35 inča) kako bi se bolje ukopala, a stražnji kraj efikasnije vrtio.
Vožnja
Trance dobro poznajemo s obzirom da smo ga koristili godinama iako je u posljednje vrijeme konstrukcjski više naklonjen enduro stilu kako mu se povećavaju hodovi suspenzija. Stoga nova inačica u vožnji pokazuje zajedničke osobine prethodnika uz ponešto svojih 'crta'. Vilica je sada, uz isti kut kojim naljeće na prepreke, ipak smirenija na velikim dropovima i brzim, ritmičnim preprekama. Bicikl je niži i duži, ali ne nauštrb upravljivosti jer je chainstay kraći i doprinosi živom stražnjem kraju. Generalni dojam je da možemo svladati veće prepreke s više mirnoće i kontrole dok nismo izgubili ništa okretnosti. Štoviše, čini nam se da ga lakše i brže prebacujemo iz nagiba u nagib dok jurimo zavojitim singletrackovima. Nizbrdica je ipak njegov prirodniji teren od uspona mada se ne možemo požaliti na neke poveće probleme pri uspinjanju. Shimanova 11ica radi vrlo dobro i nemamo osjećaj da gubimo previše snage pri prebacivanjima. Stabilnost i trakcija su mu jače strane s obzirom na gabarite i kontaktnu površinu s podlogom, pa nam se čini da je novi Trance profitirao po malo u svim segmentima.
Zaključak
Uz mnogo malih, ali znakovitih promjena Giant je uspio unaprijediti svoj univerzalni stroj. Unaprijeđenja su itekako primjetna na stazi što je mnogo važnije od priča i objašnjenja u brošurama. Krajnja cijena nije skoro uopće stradala, pa možemo reći da se radi o odlično obavljenom poslu. Tražite li jedan bicikl za sve brdske izazove bez obzira na zahtjevnost terena Trance 2 LTD bi mogao biti optimalan.
Photo: Biker