Okvir i oprema
Ako usporedimo okvire, koji su grafički skoro identični vidjet ćemo da se ipak dosta razlikuju. Za početak i kao najvažnije, tu su različiti kutevi vilica. U biti, na papiru se radi o samo pola stupnja razlike na kutu cijevi sjedala, ali 29er povlači neke neizbježne konstukcijske zahvate kako bi oni ostali što sličniji. To su dulja gornja cijev okvira (9cm), dulji međuosovinski razmak (samo 6mm) i 'chainstay' kao bitan faktor upravljivosti bicikla,koji je 17 cm dulji kod 29era (452:435). Ostale vidljive razlike su interno provedene sajle mjenjača i sajla Contact Switch pomične cijevi sjedala upravljana polugicom na volanu kod modela X1 29er. Kokpit ovih Trance-a, osim po visini, razlikuje se po širini volana sa 40 mm u korist 29era (730mm) gdje su volan i lulica iz kvalitetnije Giantove Connect SL serije. Nešto viši prednji kraj posljedica je većih kotača, a spomenimo da oba okvira koriste konusni steerer (Overdrive2) ,utisnute čašice ležajeva pogona (Powercore) te dobro nam znani Maestro 5.0 sistem suspenzije. Tamo gdje se nabrala najveća razlika u cijeni između ova dva Gianta zasigurno su suspenzije. RockShox XC32 i Giant Air u usporedbi s Fox Float CTD i Boostvalve sistemom velika su prednost 29ke, pa će odmah otkriti nekoliko klasa razlike između ovih Trance-a. Dovoljno je pogledati specifikacije kako biste vidjeli da ostatak opreme prati cijenovne kategorije i čini veliku razliku, a pogledajmo kako se to odrazilo na vagi!
Vaganje
Bolja oprema i komponente prevagnule su i ovu disciplinu u korist Trance-a X1 29. Njegova masa iznosi 13.48 kilograma, dok smo za X3 izmjerili 13.67kg. Unatoč većem promjeru i kotači su lakši na 29ki, pa je tako komplet njegovih kotača težio 4.60kg, a 26ice 10 grama više. Razlog su kvalitetniji obruči i nabe iz Giantove proizvodnje (S-XC2), a tu je i nešto grama manje na račun Schwalbe Nobby Nic folding gume umjesto žičane koju nalazimo na X3.
Vožnja
Okolica Karlovca ili, točnije, staza u Dubovcu poslužila nam je kao poligon za testiranje Trance-a. Natopljena zemlja i dijelovi staze s dubokim blatom bili su naklonjeniji velikim kotačima i većoj kontaktnoj površini. 29ka je suvereno vladala terenom i sa sigurnošću vozača prelazila dropove, a što su prosjeci brzina bili viši, njene prednosti bile su izraženije. Oprema na biciklu jasno je pokazivala tko je u prednosti na stazi, ali direktna usporedba nije niti bila naš cilj. Ono što smo mogli usporediti, a to je geometrija, pokazalo nam je prednost 29ke na zahtjevnom terenu i u uvjetima gdje se traži moment umjesto ubrzanja. X3 ponešto zaostaje na ravnim dijelovima, ali to nadoknađuje u situacijama gdje su bitna ubrzanja i nagle promjene smjera. Udarci o prepreke na njemu su izraženiji, pa se nakon 29era čini kao da smo prešli na hardtail. Prelazak na veće kotače zahtijeva malo prilagodbe i vrlo lako se naviknuti, ali zato povratak nazad ponekad više nije opcija. Nešto češći gubitak trakcije na blatnoj stazi nekima je već dovoljan argument u prilog 29kama.
Zaključak
Obje geometrije imaju svoje prednosti, a još uvijek smatramo da se radi o osobnim preferencama. Bogato opremljen Trance X1 29er bolje je podnosio zahtjevnu stazu natopljenu blatom, što nije nimalo čudno kad pogledamo popis opreme, a nameće nam se pitanje što bi se dogodilo da je situacija obrnuta. Ovako, utvrdili smo da je razlika u cijeni opravdana uz opasku da dobar vozač još uvijek može izvući najbolje iz 26ice. X3 će sve svoje prednosti pokazati na singletrackovima i umjereno zahtjevnim raznovrsnim stazama gdje je upravljivost prioritet nad visokim tempom.
SpecifikacijeTrance X3 26’’
Okvir: Aluxx SL
Prednja vilica: RockShox XC32 TK, 120mm
Zadnja suspenzija:Giant Air-R
Kočnice: Shimano M395 180/160mm
Prednji mjenjač: Shimano Alivio
Zadnji mjenjač: Shimano Deore9 brz.
Ručice mjenjača: Shimano Alivio
Pogon: Shimano M542, 22/32/44
Sjedalo: Giant Performance Trail
Gume: Schwalbe Nobby Nic Performance, 26x2.25
Obruči: Giant S-XC2
Glavčine (nabe): Giant S-XC2
Težina: 13.67kg
Cijena testiranog modela: 9,999.99kn – NA AKCIJI -30% 6,999.00kn
SpecifikacijeTrance X1 29er
Okvir: Aluxx SL
Prednja vilica: Fox 32 FLOAT 29" CTD, 120mm
Zadnja suspenzija:Fox FLOAT CTD Boost Valve
Kočnice: Avid Elixir 3, 160mm
Prednji mjenjač: Sram X7
Zadnji mjenjač: Sram X910 brz.
Ručice mjenjača: Sram X7
Pogon: SRAM S1000, 24/38
Sjedalo: Giant Performance Trail
Gume: Schwalbe Nobby Nic Performance, 29x2.25
Obruči: Giant P-XC29 2
Glavčine (nabe): Giant P-XC29 2
Težina: 13.48kg
Cijena testiranog modela: 18,999.99kn – NA AKCIJI - 30% 13,299.00kn