Moramo primijetiti da je 'dvojka' od kada smo je zadnji puta vozili zadržala svoju cijenu od 21.999,99 kuna što je u današnje vrijeme globalnog poskupljenja bicikala dobra vijest. I dalje je tu 160 milimetarski Maestro, ali s novom kompozitnom klackalicom i još ponekim detaljem poput Trunnion prihvata amortizera dok su ovaj puta suspenzije kombinacija RockShox Yari RC Solo Air vilice i RockShox Deluxe RT amortizera. Lijepo je vidjeti i serijski ugrađenu 'dropper' cijev sjedala na koju smo navikli kad je trail i enduro u pitanju. Testni Reign je atraktivne crveno-crne kombinacije dok je u ponudi još smirenija crna verzija sa zelenim grafikama.
Tehnikalije
Reign je prošao put od all mountaina do endura u ne baš nekoliko koraka. Sve je pratilo višegodišnje dorađivanje geometrije, pa je posljednji postav kuteva vrlo otvorenih 65° na vilici i 73° na cijevi sjedala kao i kod prošlogodišnjeg modela. Novost je produljena gornja cijev (635mm, M veličina), koja nije utjecala na duljinu chainstaya, pa je ostao unutar vrlo dobrih 435mm za 27.5 inčne kotače. To je rezultat suradnje s profesionalnim vozačima, koji su redom prelazili na veće veličine prijašnjeg Reign modela i tražili povećanje duljine gornje cijevi. Spomenuli smo pojačanje u vidu Trunnion prihvata amortizera kao i kompozitnu, lakšu i kruću klackalicu. Kako kažu u Giantu, cilj je bio poravnati krivulju rada suspenzije povećanjem duljine samog amortizera, a time povećati područje u kojem 'shock' radi optimalno. RockShoxova zračna Yari vilica proizašla je iz Lyrika, a Deluxe RT amortizer iz Monarch serije, pa je malo jasnije gdje smo sa suspenzijama. Mehanika bicikla svodi se na jedan SLX (32t) pogonski zupčanik i 11-stupanjski SLX Shadow+ mjenjač i ručice. Kočnice su iz Deore serije, a kotači poslovično kućni Giantovi P-AM2, kao i na starijem modelu. U pomoć krutosti su pozvane Boost glavčine naprijed 15x110 i straga 12x148, a prigodna je i MRP AMG vodilica lanca s obzirom na namjenu bicikla. Spomenimo još kombinaciju Maxxis guma Shorty/High Roller širine 2.4/2.5 inča, gustoće tkanja 60TPI i EXO zaštitom od bušenja.
Vožnja
Sljemenski usponi i spustevi otkrili su nam dosta finesa novog Reigna u raznim vremenskim uvjetima, pa vjerujemo da smo pokrili većinu stvarnih podloga u kojima bi se mogao naći. Sjećanja nam se vraćaju i možda jedini nedostatak koji smo osjetili na Reignu iz 2016-e odnosio se na pomanjkanje efikasnosti i kontrole na usponima. Nismo očekivali lakoću nekog perolakog XC-a, ali smo smatrali da to može bolje. Na ovom Reignu osjeti se značajni napredak. Manje se trošimo uspinjući se, osjećamo bolju podršku amortizera, uz mnogo veću kontrolu bicikla. Ipak je to enduro, pa možemo reći da je cilj postignut. S druge strane, nešto dulji bicikl daje stabilnost i impresivnu kontrolu kada vožnja postane dinamična, a vozač ubrza ritam. Izrazito širok Contact SL DH volan (800mm) uz minimalističku Truvativ lulu volana stavljaju vozača u centralni, napadački, položaj u potpunoj kontroli nad prednjim kotačem. Prepreke kao da su 'ispeglane', a nizbrdice se čine 'domaćim' terenom. Tu je Reign među najboljim endurima koje smo vozili. Ne žalimo za više stupnjeva prijenosa, ovih 11 s potporom SLX-a potpuno odgovara namjeni bicikla. Dropper radi dobro, bez primjetnog 'lufta', a bez njega više ne bi bilo isto. Potreba za širokim gumama je opravdana iako nešto otežava akceleracije. Isplate se zato kasnije kada staze postanu zahtjevne.
Zaključak
Ovog puta Reign ne ostavlja prostora ni najmanjoj kritici. Naprotiv, briljira u svakom segmentu enduro klase dok na uzbrdicama daje i više od očekivanja. Možemo reći da s ovim paketom opreme Reign 2 GE pretendira na sami vrh cjenovnog razreda . Uz dorade geometrije za 2018-u i umjerenu cijenu Reign postavlja letvicu jako visoko.
Photo: Biker