Force okvir je za ovu godinu potpuno redizajniran kako bi mu pristajali 650B kotači, a priča se da je prstiće u cijeloj priči imao i Dan Atherton s direktnim iskustvima s enduro natjecanja. Force se stoga nešto izdužio, dobio vrlo širok volan i kratku lulicu, a tu je i rekonstrukcija sustava suspenzije o kojoj ćemo više u tehničkom dijelu. U kompletu dolazi i Rock Shoxova Reverb Stealth cijev sjedala s podešavanjem visine ručicom na volanu i skrivenom sajlom kako ne bi utjecala na vizualni dojam bicikla. Prvi dojam je iznad očekivanja, pa krenimo vidjeti što nas čeka u tehničkom dijelu.
Tehnikalije
Kako bi postigli maksimalnu krutost okvira GT koristi FOC Ultra Carbon vrlo tankih stijenki visoke krutosti sastavljajući ga u nekoliko faza i pritom kontrolirajući čvrstoću svakog pojedinog dijela do potpunog sastavljanja. As u rukavu ovog okvira je potpuno redizajnirani Independent Drive sustav suspenzije, a njezin ključni dio je 'PathLink' – spona od kovanog aluminija koja povezuje okvir, osovinu pogona, amortizer i 'chainstay'. GT ovo unapređenje naziva AOS – Angle Optimized Suspension i bazira je na činjenici da suspenzije s visoko postavljenim glavnim zglobom (pivotom) bolje odrađuju oštre udarce s podloge. Ako promotrimo bolje kako ovaj sistem funkcionira vidimo da podizanjem zadnjeg kotača 'chainstay' povlači 'PathLink' unazad, on sabija amortizer i neznatno pomiče osovinu pogona prema zadnjem kotaču. Na taj način izostalo je klasično rastezanje lanca kao na mnogim drugim suspenzijama, dok se milimetarsko pomicanje BB-a ne bi trebalo osjetiti. Cijeli sustav je vrlo dobro skriven, a tome doprinosi i tunel kroz koji prolazi Foxov shock s CTD podešavanjem. U još većoj mjeri nego Sensor i Force koristi Shimanovu XT pogonsku grupu i mjenjače, ali je sada tu Fox 34 Float 27.5 CTD FIT vilica sa 150mm hoda kako bi se bicikl prilagodilo all mountain zahtjevima. Zbog toga su i brojke geometrije dosta drukčije, pa je očito povećanje bicikla u svim smjerovima osim kod kuta prednje vilice, koji je sada manji (otvoreniji) i iznosi 67.2°. Kako je većina opreme slična, a vozimo i na istim Continentalovim X-king gumama bit će zanimljivo povući paralelu s trail modelom Sensor s kojim smo uživali na istoj stazi.
U praksi
Ne možemo reći da s preko 13 kilograma mase Force osvaja ubrzanjima i munjevitim promjenama nagiba. U tome bi trebao pomoći izrazito širok volan (760mm) kojim ćemo ga ukrotiti i bacati u brzim zavojima koliko nam to gume omogućuju. Tu je i kratka 60-milimetarska lula, pa ukupan dojam polako izlazi iz klasičnog all-mountain okvira i naginje spuštačkim disciplinama, a najbolji opis bio bi enduro. Nakon prelaska s traila Force se čini nešto duži i niži što rezultira potrebnim osjećajem sigurnosti kada se prepustite gravitaciji, a tu je i prilagođeni kut vilice te dodatnih 20mm hoda, koji se itekako osjete kada staze postanu zahtjevne. Foxova 34ka s CTD-om ne dopušta da vozač osjeti oklijevanje prednjeg kraja, a potrebno je samo dosta iskustva na spustu kako bi se Force potjeralo i pokazalo što može. Oduševljava njegova mirnoća bez obzira što se nalazi ispod nas i kojom brzinom udara o kotače, pa možemo slobodno zaključiti da AOS radi svoj posao kako treba. Continental X-king je dobar odabir za Force jer može dobro pratiti njegove mogućnosti i biti brza na teškom terenu unatoč nedostacima i dodatnim gramima nepoželjnim na usponima. Usprkos tomu, Force će vrlo dobro odraditi i brze, kratke uspone ukoliko se kratko posvetite CTD-u i namjestite željenu tvrdoću.
Zaključak
Na kraju, nameće se zaključak kako je GT napravio dobar okvir i otišao korak dalje s AOS suspenzijom inspiriran spomenutom enduro zvijezdom. Njegove mogućnosti nadilaze potrebe ambicioznog all mountain vozača, pa ga vidimo kao oruđe u rukama nekolicine koji mogu izvući sve što može ponuditi na stazi. Ne briljira lakoćom pokretanja, ali to u ovoj klasi nije niti presudno. Force će zato kao rijetko koji bicikl držati visoki tempo na zahtjevnim stazama i ohrabrivati vozača da ode još dalje, a to je odlika samo rijetkih konstrukcija.