www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
17. Rujna 2014.

GT Force Carbon Pro '14

GT Force Carbon Pro '14
5 fotografija

Testirali smo redizajnirani Force Carbon Pro iz GT all mountain "ergele"!

Force okvir je za ovu godinu potpuno redizajniran kako bi mu pristajali 650B kotači, a priča se da je prstiće u cijeloj priči imao i Dan Atherton s direktnim iskustvima s enduro natjecanja. Force se stoga nešto izdužio, dobio vrlo širok volan i kratku lulicu, a tu je i rekonstrukcija sustava suspenzije o kojoj ćemo više u tehničkom dijelu. U kompletu dolazi i Rock Shoxova Reverb Stealth cijev sjedala s podešavanjem visine ručicom na volanu i skrivenom sajlom kako ne bi utjecala na vizualni dojam bicikla. Prvi dojam je iznad očekivanja, pa krenimo vidjeti što nas čeka u tehničkom dijelu.

Tehnikalije

Kako bi postigli maksimalnu krutost okvira GT koristi FOC Ultra Carbon vrlo tankih stijenki visoke krutosti sastavljajući ga u nekoliko faza i pritom kontrolirajući čvrstoću svakog pojedinog dijela do potpunog sastavljanja. As u rukavu ovog okvira je potpuno redizajnirani Independent Drive sustav suspenzije, a njezin ključni dio je 'PathLink' –  spona od kovanog aluminija koja povezuje okvir, osovinu pogona, amortizer i 'chainstay'. GT ovo unapređenje naziva AOS – Angle Optimized Suspension i bazira je na činjenici da suspenzije s visoko postavljenim glavnim zglobom (pivotom) bolje odrađuju oštre udarce s podloge. Ako promotrimo bolje kako ovaj sistem funkcionira vidimo da podizanjem zadnjeg kotača 'chainstay' povlači 'PathLink' unazad, on sabija amortizer i neznatno pomiče osovinu pogona prema zadnjem kotaču. Na taj način izostalo je klasično rastezanje lanca kao na mnogim drugim suspenzijama, dok se milimetarsko pomicanje BB-a ne bi trebalo osjetiti. Cijeli sustav je vrlo dobro skriven, a tome doprinosi i tunel kroz koji prolazi Foxov shock s CTD podešavanjem. U još većoj mjeri nego Sensor i Force koristi Shimanovu XT pogonsku grupu i mjenjače, ali je sada tu Fox 34 Float 27.5 CTD FIT vilica sa 150mm hoda kako bi se bicikl prilagodilo all mountain zahtjevima. Zbog toga su i brojke geometrije dosta drukčije, pa je očito povećanje bicikla u svim smjerovima osim kod kuta prednje vilice, koji je sada manji (otvoreniji) i iznosi 67.2°. Kako je većina opreme slična, a vozimo i na istim Continentalovim X-king gumama bit će zanimljivo povući paralelu s trail modelom Sensor s kojim smo uživali na istoj stazi.

GT Force Carbon Pro '14 slika 1

U praksi

Ne možemo reći da s preko 13 kilograma mase Force osvaja ubrzanjima i munjevitim promjenama nagiba. U tome bi trebao pomoći izrazito širok volan (760mm) kojim ćemo ga ukrotiti i bacati u brzim zavojima koliko nam to gume omogućuju. Tu je i kratka 60-milimetarska lula, pa ukupan dojam polako izlazi iz klasičnog all-mountain okvira i naginje spuštačkim disciplinama, a najbolji opis bio bi enduro. Nakon prelaska s traila Force se čini nešto duži i niži što rezultira potrebnim osjećajem sigurnosti kada se prepustite gravitaciji, a tu je i prilagođeni kut vilice te dodatnih 20mm hoda, koji se itekako osjete kada staze postanu zahtjevne. Foxova 34ka s CTD-om ne dopušta da vozač osjeti oklijevanje prednjeg kraja, a potrebno je samo dosta iskustva na spustu kako bi se Force potjeralo i pokazalo što može. Oduševljava njegova mirnoća bez obzira što se nalazi ispod nas i kojom brzinom udara o kotače, pa možemo slobodno zaključiti da AOS radi svoj posao kako treba. Continental X-king je dobar odabir za Force jer može dobro pratiti njegove mogućnosti i biti brza na teškom terenu unatoč nedostacima i dodatnim gramima nepoželjnim na usponima. Usprkos tomu, Force će vrlo dobro odraditi i brze, kratke uspone ukoliko se kratko posvetite CTD-u i namjestite željenu tvrdoću. 

GT Force Carbon Pro '14 slika 2

Zaključak

Na kraju, nameće se zaključak kako je GT napravio dobar okvir i otišao korak dalje s AOS suspenzijom inspiriran spomenutom enduro zvijezdom. Njegove mogućnosti nadilaze potrebe ambicioznog all mountain vozača, pa ga vidimo kao oruđe u rukama nekolicine koji mogu izvući sve što može ponuditi na stazi. Ne briljira lakoćom pokretanja, ali to u ovoj klasi nije niti presudno. Force će zato kao rijetko koji bicikl držati visoki tempo na zahtjevnim stazama i ohrabrivati vozača da ode još dalje, a to je odlika samo rijetkih konstrukcija. 

NAJČITANIJE
Recenzije

Polygon Stratos 7 Disc Carbon

15 950,00 HRK

08. Svibnja 2022.

Vozili smo karbonac koji ne viđamo često na našim cestama. Polygon, indonezijski brend koji je u svojim krajevima stekao zavidnu...

Recenzije

Head Lagos II eMTB

20 799,96 HRK

25. Travnja 2022.

Već dugi niz godina Head više nije sinonim samo za tenis i skijanje, već i bicikle u čiju su industriju pristupili prije više...

Recenzije

1x12 na cestovnom biciklu?

50 900,00 HRK

31. Kolovoza 2021.

STRADA TEAM RED AXS ETAP 3TNa nedavnu vikend vožnju u Oroslavje smo išli cestovnim biciklima iz Zagreba, a jedan od njih je bio...

Na vrh

Specifikacije

Naziv: GT Force Carbon Pro '14
Brend: GT
Okvir: FOC Ultra Carbon, AOS, COR AM
Prednja vilica: Fox 34 FLOAT 27.5 CTD FIT, 150mm
Stražnji amortizer: Fox Racing Shox Float CTD
Kočnice: Formula T1, hidr. 180mm rotor
Prednji mjenjač: Shimano XT
Zadnji mjenjač: Shimano XT Shadow Plus 10 st.
Ručice mjenjača: Shimano XT
Pogon: Shimano XT, 40/30/22T
Sjedalo: Fizik Gobi XM Mg
Gume: Continental X-King 27.5x2.4/2.2
Obruči: e.thirteen TRS+ 650b
Glavčine (nabe): e.thirteen TRS+
Težina: 13,5

Geometrija

Kut vilice (A): 67,2
Međuosovinski razmak (B): 1162
Dužina cijevi sjedala (C): 455
Kut cijevi sjedala (D): 73,8
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 599
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 443
Veličina bicikla: M