Tehnika
Independent Drivetrain - do sada se nismo imali prilike susresti s GT – ovim sistemom stražnje suspenzije, pa bismo tome poklonili najviše pažnje u tehničkom dijelu. Naime, ovo je jedan od najkompleksnijih sustava koje smo do sada vidjeli. Zašto i da li je sve to potrebno bila su prva pitanja koja su odjeknula redakcijom. Nakon malo dužeg promatranja i analiziranja, zaključili smo da je svaki dio vrlo važan za krajnji rezultat te da su odgovori tu, samo nedostaje malo strpljenja. Jedna od posebnosti je pozicija pogona koji je smješten na izdvojeni zglob obješen o stražnju vilicu ispod same cijevi sjedala okvira. Gibanje tog zgloba upravljano je ‘’linkom’’ koji ga povezuje s donjom cijevi okvira. Rezultat ovakve konstrukcije je neovisnost pogona o gibanju stražnje vilice što je vrlo važno za učinkovito pedaliranje po neravninama. Stražnja vilica kružnog je gibanja u odnosu na okvir, što odudara od izvedbi koje nudi konkurencija. Kako tvrde i sami GT-ovci, takvo gibanje vilice prati neravnine koje nameće podloga, a rezultat je stabilnost i bolja trakcija. Spomenimo još i da stražnja vilica dolazi u jednom komadu, a gornja točka vezana je preko amortizera na donju cijev okvira. Foxov amortizer u izvedbi sa zračnom oprugom linije Float opremljen vijkom za podešavanje brzine povrata i polugom za zaključavanje spomenuta je veza okvira i stražnje vilice. Opremljen je takozvanim ‘’boost’’ ventilom koji je u prošlogodišnjoj ponudi bio prisutan samo kod DHX modela, a od ove je i na svim modelima Float serije. Nalazi se u tijelu amortizera, a njegova je uloga povećati osjetljivost na malim neravninama i osigurati dobru reakciju na velika iznenadna opterećenja. Spomenimo još da je okvir Sensora oblikovan vodom od dobro poznate 6061 aluminijske legure, a na ovoj osnovi nalazimo Foxovu Float F32 vilicu, Avid Juicy Three disk kočnice (160/180 mm) te Shimano Deore/SLX mjenjače kao bitniju opremu. Spomenimo još 15 milimetarsku osovinu koja trpi velika opterećenja i doprinosi dugovječnosti bezbrižnog okretanja kotača.
Vožnja
Kako je zadnjih nekoliko dana po sljemenskim stazama padala obilna kiša, vlažna zemljana podloga bila je pravi izazov za testiranje GT-a. Prvi dojmovi sa staze dali su naslutiti da Senzor grabi poput traktora. Bez obzira na teren ispod guma, koji je u našem slučaju bio zemlja/blato s vrlo čestim izbočinama u obliku korijenja, gotovo da nismo osjetili udarce istih o kotače te učestale izmjene tvrdoće podloge. Rezultat je to dobro odmjerene suspenzije uz geometriju koja ‘gura’ vozača više na prednji kotač, a takav pristup pruža čvrst i siguran osjećaj s mnogo kontrole i ponajbolju trakciju u all mountain/endurance kategoriji. Njegovih 13,5 kilograma ukupne mase doprinose ovim odličnim performansama u segmentu trakcije i balansa, ali na papiru ne zvuči primamljivo kada staze krenu uzbrdo. Ovdje su pretpostavke pale u vodu – Sensor briljira na uzbrdici. To mu je možda i najjača strana s obzirom da ne govorimo o nekom mršavku, već o nabildanom full suspensionu s hodovima od 120 milimetara. Zasluga je to, još jednom, odlične trakcije, koja je pak rezultat dobrog rada više elemenata poput sustava suspenzije, prednje vilice, guma, geometrije, pa smo nekoliko puta imali osjećaj da se na većim skokovima gume nisu niti odvojile od zemlje. U najmanju ruku zanimljivo. Koliko god bi gazili Sensora, činilo nam se da mu nije dovoljno i da može potrpiti još najmanje toliko. Čak i pri velikim udarcima i visokim dropovima nismo osjetili da smo se približili kraju mogućnosti.
Zaključak
Ne možemo poreći da nam se GT sensor 2.0 svidio. Iako nije ultra lagan ili među najbržima, njegove prednosti su u onim segmentima koje mnogi od nas stavljaju na prvo mjesto: trakcija, robusnost, izdržljivost, veliki opseg staza - samo su neki od argumenata u prilog GT-u. Tu su i odlična Foxova vilica kao i cijeli sustav stražnje suspenzije koji je inteligentno zamišljen, a uvjerili smo se i koristan. U Sensoru vidimo moćan alat onima koji žestoko gaze bicikle ne birajući staze i prepreke, a žele nešto više od klasičnog all mountain bicikla iz ponude konkurencije. Izrađen je da traje uz minimalnu mogućnost posustajanja, pa bi trebao pružiti godine bezbrižnog iskorištavanja onima koji mogu izdvojiti 14999kn. Mi se veselimo budućim susretima s GT biciklima ako su imalo na tragu Sensora 2.0.
GT Sensor 2.0 (2010)
Početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća konstruktor okvira za drag race automobile imena Gary Turner odlučio je napraviti lakši i čvršći okvir za bicikl s kojim bi njegov sin sudjelovao na BMX utrkama. Okvir je postao popularan vrtoglavom brzinom, a nekoliko godina kasnije nastaje GT bikes i odmah dominira BMX tržištem.
Slabljenjem BMX scene krajem osamdesetih godina kalifornijski GT se okreće tržištu brdskih bicikala te okupljanjem najvećih MTB imena uzima dominaciju i u ovom segmentu biciklizma. Za nastavak turbulentne priče o GT-u potražite prošli broj Bikera, a mi se okrećemo Sensoru 2.0 kojeg smo preuzeli na test u novootvorenom Specialized concept storeu tvrtke Protea Jaska. GT Sensor hodovima suspenzija i namjenom, prema GT-u, spada u noviju kategoriju nazvanu endurance koju krase osobine poput sposobnosti da se nosi sa svim vrstama terena, a njegova konstrukcija i hodovi suspenzija od 120 milimetara trebali bi biti spremni i za najveće izazove. Pogledajmo pobliže GT tehnologiju.